Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv?
Fra : Food_life

Dato : 01-01-05 16:38

Jeg skal fotografere en del madbilleder, sandwich m.m. til lysdias og
plakater! Ensfarvet baggrund (sort). Hvilke objektiv vil I foreslå til
min canon D20?

MVH

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-01-05 16:49

Food_life wrote:
> Jeg skal fotografere en del madbilleder, sandwich m.m. til lysdias og
> plakater! Ensfarvet baggrund (sort). Hvilke objektiv vil I foreslå til
> min canon D20?

EF 85 f1.8, EF 50 f1.8/1.4 fx.. ?

Det burde være gode valg til den opgave, dog uden at jeg har prøvet
det..

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Langgaard

Dato : 02-01-05 16:13

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal fotografere en del madbilleder, sandwich m.m. til lysdias og
> plakater! Ensfarvet baggrund (sort). Hvilke objektiv vil I foreslå til
> min canon D20?
>
> MVH

Hej

Du går nok ikke galt i byen med en EF 50mm Macro.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 20:20

In article <41d80f2c$1@news.dansketelecom.com>, Langgaard wrote:
> "Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du går nok ikke galt i byen med en EF 50mm Macro.

Hvad giver den udover en standard 50mm f/1.8 + Extension tubes ?

Fra : Langgaard

Dato : 02-01-05 21:33

meddelelse news:slrnctgibd.ie.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Hvad giver den udover en standard 50mm f/1.8 + Extension tubes ?

Hej

Bedre korrigeret mht. aberationer, som er væsentlig ved tryk i store
størrelser. optikken har også bedre MTF-kurver end f.eks 50mm 1,8.
At bruge en Makrooptik er ikke det samme som at bruge en "normal" 50mm med
mellemring, da det almindelige objektiv har et mere krumt "motivfelt".

50mm 1,8 er 6 linset, men Makroen er 9 linset, igen for bedre korrektion.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-05 00:06

In article <41d85a3b$1@news.dansketelecom.com>, Langgaard wrote:
> [...]
> mellemring, da det almindelige objektiv har et mere krumt "motivfelt".
>
> 50mm 1,8 er 6 linset, men Makroen er 9 linset, igen for bedre korrektion.

OK. Tak for info. Men jeg køber nok extension tubes selv alligevel.
Så må jeg se hvor galt det går.