Synliggørelse af hjemmeside. Hvordan?
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 01-01-05 14:33

Hej alle.
Jeg har sammen med min halvfætter Ole, lavet en hjemmeside, der henvender
sig til alle i slægt med med, eller interesse for vores fælles oldeforældre.
Vores hensigt dermed er at få kontakt til andre grene af slægten og personer
der deler vores interesse.
Der er forsøgt at sende URL og nøgleord til Google.
Men siden bliver ikke søgbar. Måske fordi den ikke har bred interesse.
Hvad kan vi yderligere gøre for at synliggøre siden?
Med venlig hilsen
Bent

der er indsendt følgende:
URL
http://www.sitecenter.dk/tgbnhy/nss-folder/intro/Sjelleintro.htm
Nøgleord
Sjelle Aarhus amt, Lippe Brake Hohenhausen, Hessen Breuna, genealogi
genealogie genealogy, Schulze Uloth Delendorf Dehlendorf Dehlendorff, foto.

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-3 Q,#%4,3,S,S$V6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 01-01-05 14:35

Bent Jørgensen wrote:

> Der er forsøgt at sende URL og nøgleord til Google.
> Men siden bliver ikke søgbar. Måske fordi den ikke har bred interesse.

Hvis du har tilmeldt adressen hos Google er det kun et spørgsmål om tid
inden den dukker op i søgemaskinen (mener jeg da).

> Hvad kan vi yderligere gøre for at synliggøre siden?

Mht. Googles indeksering (som er vigtig) bør du i hvert fald som minimum
give siden en sigende titel (den som står øverst i din browser når du
ser siden). Derudover bør du få andre relevante sider til at linke til
din side så den dels bliver mere synlig på nettet og dels vil få en
bedre indeksering på Google.

Du kan også indtaste navne på nogle af efterkommerne på siden. Disse ord
vil så også være muligt at kunne søge på.

> Nøgleord
> Sjelle Aarhus amt, Lippe Brake Hohenhausen, Hessen Breuna, genealogi
> genealogie genealogy, Schulze Uloth Delendorf Dehlendorf Dehlendorff, foto.

Jeg er ikke helt med på hvor de står? De står hver på siden eller i
sidens kildekode.

/Jes

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 01-01-05 22:34

"Jes Søndergaard" <jes-s@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil så også være muligt at kunne søge på.

> Jeg er ikke helt med på hvor de står? De står hver på siden eller i
Jeg er helt på linje med Jes, når jeg spørger, hvor de nævnte nøgleord
optræder, for det er ihvertfald ikke på dine sider.
Jeg har været i de forskellige mapper og kigget på startsidernes koder, og
der optræder ingen metainformationer med de nævnte nøgleord.
Hvis du vil have genereret et sæt meta-tags (metainformationer til
søgerobotter og søgemaskiner) så prøv at gå ind på www.metamaten.dk, hvor du
step by step kan oprette søgeord, beskrivelser, ophavsret o.s.v. og der
følger hele tiden forklaringer med.
Når du har været de punkter igennem, du ønsker at få med i beskrivelsen af
din side, så får du vist et vindue med alle meta-koderne. Dem kopierer du og
sætter ind på enten hver side eller bare din index-fil (startsiden), og som
nævnt af Jes er det også uhyre vigtigt, at du får andre til at linke til din
side; men en forudsætning er metainformationer på siden/siderne.
Med venlig hilsen og godt nytår
Ellen Rasmussen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-01-05 13:54

Den Sat, 1 Jan 2005 14:33:16 +0100, skrev Bent Jørgensen:

> [...]
>Men siden bliver ikke søgbar. Måske fordi den ikke har bred interesse.
>Hvad kan vi yderligere gøre for at synliggøre siden?

Det skal såmænd nok komme. Googles robot vil besøge din side en af de
nærmeste dage og derefter vil andre søgemaskiner tyvstjæle fra Google.

Med hensyn til hvad du kan gøre for at folk finder den gennem
søgemaskinerne, kan du spørge i nyhedsgruppen
dk.edb.internet.webdesign.html.

Desværre (undskyld) bruger du Microsoft Word til at lave siden med og
det giver ikke de store muligheder for at optimere siden manuelt.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har sat FUT til dk.edb.internet.webdesign.html
- (FUT = Follow-up-to) hvilket betyder, at eventuelle svar på dette
indlæg automatisk vil blive omdirigeret til
dk.edb.internet.webdesign.html og al videre debat skal foregå der.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-01-05 10:22

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> Sjelle Aarhus amt, Lippe Brake Hohenhausen, Hessen Breuna, genealogi
> genealogie genealogy, Schulze Uloth Delendorf Dehlendorf Dehlendorff,

yes there is a probelem with http://www.sitecenter.dk

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&safe=off&q=site%3Asitecenter.dk++jensen&btnG=Search

Your search - site:sitecenter.dk Dehlendorff - did not match any documents.

TDC iks using some smart tech which google ignores

Youn better make a duplicate site on rootsweb

I have blogged your site to make a link

Hugh W

--
My Blogs

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/

Exploring Rootsweb http://rootsweb.blogspot.com/
Exploring Ancestry dot com and co uk http://ancestry.blogspot.com/

Getting to know AOL http://aoldotcom.blogspot.com/

Viking http://jorvik.blogspot.com/
1805 http://1805ad.blogspot.com/

Memories http://biog.blogspot.com/
Hugh's Review of Reviews http://hror.blogspot.com/
Hugh's Bloog http://moc-topsgolb.blogspot.com/

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 02-01-05 15:43

Hugh Watkins wrote:

> Your search - site:sitecenter.dk Dehlendorff - did not match any documents.

Det er vel klart når Google endnu ikke har nået at indeksere siden.

> TDC iks using some smart tech which google ignores

Det må du gerne uddybe. Dit eksempel på en søgning på
"site:sitecenter.dk jensen" viser jo netop at Google fint kan søge i
indekserede sider.

> Youn better make a duplicate site on rootsweb

Ja eller også kan han bare vente de 1-4 uger det tager at indeksere hans
nuværende side (http://www.google.dk/intl/da/faq.html#delay).

/Jes

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-01-05 08:52

"Jes Søndergaard" <jes-s@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> jensen" viser jo netop at Google fint kan søge i indekserede sider.

> Ja eller også kan han bare vente de 1-4 uger det tager at indeksere hans

jeg set et link i mit blog
GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/

still no linkDid you mean: Wilhelm Conrad Dehlendorf
No standard web pages containing all your search terms were found.

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&newwindow=1&safe=off&q=Wilhelm+Conrad+Dehlendorf&spell=1

Your search - site:www.sitecenter.dk Conrads fotoalbum - did not match any
documents.

<< wait and see

Hugh W

Fra : Hanne B. Stegemüller

Dato : 02-01-05 17:52

Hej Bent.

Det undrer mig en del, at din side ikke bliver indekseret af Google. Jeg har
også registreret min side hos Google, og det virker fint. Mit indhold er
lige så interessant/uinteressant for almenheden som dit. Og jeg kan se af
min statistik, at det virker.

Jeg har ganske vist heller ikke kunnet få nøgleordene til at virke.

På dine sider kan du i HEAD-delen instruere robotterne om, hvad de skal
gøre, når de ser din side. Det gør du med følgende, der instruerer robotten
i at indeksere den aktuelle side og følge alle links på siden.

Denne sikrer mod cachelagring, og dermed, at det altid er den seneste
version af din side, der vises.

Jeg købte en bog af Morten Leth Jacobsen "Sælg dit budskab på Internettet",
der er en del gode tips i den (der er også en del, der er uinteressant)

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
-------------------------
www.stegemueller.dk

Fra : Jens G

Dato : 02-01-05 19:19

On Sat, 1 Jan 2005 14:33:16 +0100, "Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk>
wrote:

>http://www.sitecenter.dk/tgbnhy/nss-folder/intro/Sjelleintro.htm

Jeg vil tro at alene det at du har nævnt linket her i newsindlægget,
vil resultere i at googlebot på et tidspunkt dukker op, da Google jo
også indekserer newsindlæg, og sansynligvis følger alle links der
dukker op.

Ellers læste jeg engang at den hurtigste måde at få sin hjemmeside
indekseret i søgemaskinerne skulle være hvis man kunne få linket
placeret på en hjemmeside der allerede er indekseret. Robotten følger
så linket, og snupper lige din side med.

Jeg kan se at min hjemmeside får besøg af både inktomi og google
næsten dagligt.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Michael Erichsen

Dato : 02-01-05 20:34

Jens G wrote:

> [...]
> så linket, og snupper lige din side med.
>
> Jeg kan se at min hjemmeside får besøg af både inktomi og google

De forskellige tips om meta-tags, lidt tålmodighed og antallet af links
udefra er meget rigtige. De kan så tilføjes, at pornosiderne i nogle år
har benyttet disse metoder til at få deres sider prioriteret højt på
søgemaskinerne, og at søgemaskinerne nu ikke tager så meget hensyn til
meta-tags mere, men til en analyse af teksten på siden og af linkene. Så
de tips, der var afgørende for tre år siden, har ikke nødvendigvis samme
vægt i dag.

DIS-Danmark har en liste over medlemmers hjemmesider, så hvis man er
medlem der, er det nok et godt sted at lægge et link ind.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Bent Jørgensen

Dato : 03-01-05 14:11

Hej alle
jeg siger tak for interessen og de tips jeg har fået.
Jeg har lagt nogle tags med nøgleord ind i kildekoden og vil forsøge at få
nogle links til stedet.
Jeg har i øvrigt for et par uger siden, indsendt en formular til DIS så jeg
kan nok også snart kan få en link ind der.
Ellers er det åbenbart kun at væbne sig med tålmodighed.
Med venlig hilsen
Bent