Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En lille opfordring til alle i gruppen - n~
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-12-04 20:18

Hej,

Tonen kan til tider blive ret hård herinde, og jeg er ret sikker på at det
skyldes at man ikke behøver sige tingene "face to face". Det er nemt at
gemme sig bag en skærm et sted og svine folk til. Der er ingen grund til at
kalde folk alle mulige ubekvemme navne, og slet ingen grund til at blive
personlige.

Hvad med om vi alle skrev tråde/indlæg der forholdvis har relation til det
specifikke emne, og lade være med at kommentere div. salgsannoncer. Det er
vel sælgers eget problem at sætte en vare så højt at han/hun alligevel ikke
får det solgt. Så er det måske bedre at starte en ny tråd hvor en evt.
interesseret køber kan spørge hele gruppen om kamera X efter gruppens mening
er Y kroner værd.

Det er nu engang mere rart at være i et miljø hvor man taler pænt til
hinanden, og hvor en evt. efterspurgt kritik er konstruktiv.

Bare en tanke...

Denne besked er crosspostet i dk.fritid.foto; dk.marked.privat.foto,da jeg
mener den er relevant for begge grupper.

Godt nytår alle sammen når i når så langt

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 01-01-05 00:44

HØRT! Og godt nytår til alle herinde.
Henrik L.S.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 01:48

> [...]
>
> Det er nu engang mere rart at være i et miljø hvor man taler pænt til
> hinanden, og hvor en evt. efterspurgt kritik er konstruktiv.

Sådan skal det være.

Godt Nytår alle sammen.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kaj

Dato : 01-01-05 13:08

Kim Michael Larsen <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41d5f348$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> at

> ikke
> mening

Jeg kunne ike selv have skrevet det bedre. Jeg har ofte krummet tæer over
sprogbruget visse steder. Lad det blive bedre.

Godt nytår til alle.
mvh
Kaj

---

Fra : Michael

Dato : 01-01-05 13:33

Det jeg synes er det slemmeste er, at når en person spørger om et eller
andet, og en anden siger noget andet, eller noget forkert - så handler
resten af tråden om det der er blevet sagt forkert, og så er tråden glemt.
MEGA irreterende.
....sådan er det generalt for de fleste NG'er - også denne her, desværre ;(

Fortsat Godt Nytår.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-01-05 13:46

Thomas Schreiber wrote:
> Tonen kan til tider blive ret hård herinde

Ikke værre her i gruppen end andre steder på usenet - det er et generelt
problem på usenet.

Man skriver som man tænker - og ved en almindelig samtale kan man se på
personens kropsprog m.v. om det er alvorlig ment eller blot spøgefuld
bemærkning......

Det kan man ikke på usenet - og alt bliver opfattet som blodig alvor -
selvom det ikke er ment sådan - så man skal passe meget på, hvad man
skriver.

Så du har ret i at man skal holde en pæn og høflig tone her i gruppen - og i
andre grupper.

> salgsannoncer. Det er vel sælgers eget problem at sætte en vare så
> højt at han/hun alligevel ikke får det solgt.

Måske - men priskommentarer er stadig tilladt ifølge fundats'en, så dem kan
man ikke forhindre, men det kan gøres på en pæn måde.

> Det er nu engang mere rart at være i et miljø hvor man taler pænt til
> hinanden, og hvor en evt. efterspurgt kritik er konstruktiv.

Det kan vi ikke være uenige om

> Godt nytår alle sammen når i når så langt

I lige måde

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob

Dato : 01-01-05 14:05

> Det er nu engang mere rart at være i et miljø hvor man taler pænt til
> hinanden, og hvor en evt. efterspurgt kritik er konstruktiv.
>
> Bare en tanke... ;o

Jamen det er da en fremragende ide.

Hygge

Jakob

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-01-05 15:42

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad med om vi alle skrev tråde/indlæg der forholdvis har relation
> til det specifikke emne, og lade være med at kommentere div.
> salgsannoncer.

Jeg går ud fra du snakker om salgsannoncer i markedsgruppen?

> Det er vel sælgers eget problem at sætte en vare så højt at han/hun
> alligevel ikke får det solgt.

Jeg er ganske uenig i at man ikke skal kommentere dette.

Markedsgruppernes fordel i forhold til Den Blå Avis, QXL, Gul & Gratis
og alle mulige andre steder er netop at der kan snakkes om tingene om
man kan hjælpe hinanden. At påpege at man finder at en pris er for høj
er at hjælpe købere (og muligvis også sælger, hvis sælger ellers ikke
vil få solgt).

Det kræver selvfølgelig at det er et kvalificeret indlæg, der relaterer
til samme vare og så videre, men det er jo ikke forskelligt fra al
mulig anden hjælp: Hvis hjælpen er fejlagtig, hjælper den ikke.

Jeg mener endvidere at ærlige sælgere generelt hjælpes af at der
kommenteres. Det skaber et miljø hvor købere kan færdes mere trygt:
Hvis noget er urealistisk prissat, skal det nok blive kommenteret. Jeg
tror at et forbud mod priskommentarer med tiden vil give færre købere.

> Det er nu engang mere rart at være i et miljø hvor man taler pænt
> til hinanden, og hvor en evt. efterspurgt kritik er konstruktiv.

Jamen selvfølgelig da. Det er dog ganske uafhængigt af hvorvidt der bør
kommenteres på priser eller ej.

> Denne besked er crosspostet i dk.fritid.foto;
> dk.marked.privat.foto,da jeg mener den er relevant for begge
> grupper.

Jeg har sat FUT til markedgruppen, da mine kommentarer kun har relevans
der.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-01-05 22:53

Thomas Schreiber wrote:

> Tonen kan til tider blive ret hård herinde, ...cut...

Denne gruppe har eksisteret i mange år, og den har temmelig mange
faste brugere, nogle kommer godt ud af det med hinanden, og andre
hader hinanden, det kan der næppe laves om på.

Det gør jo heller ikke tingene lettere, at fotografer generelt er et
meget selvhævdende og konkurrencebetonet folkefærd, og hvis man
f.eks. har prøvet at arbejde i fotoafdelingen på en større avis,
eller lignende sted med mange fotografer, hvor omgangstonen er meget
hård, så vil man faktisk betegne tonen i denne gruppe som hyggelig.

> Hvad med om vi alle skrev tråde/indlæg der forholdvis har relation til det
> specifikke emne, og lade være med at kommentere div. salgsannoncer.

Jeg finder det helt ok, at der postes kommentarer til salgsannoncer
især hvis prisen er alt for høj, eller hvis der er vildledende
oplysninger om varen.

Hvis folk ikke kan li'at nogen kommenterer deres vare/pris, så må de
sælge deres ting gennem Den Blå Avis, eller lignende steder.

Jeg følger også med i news:dk.marked.privat.edb.mac - og der ser man
næsten aldrig kritik af varer og priser, men det er også sjældent,
at folk poster annoncer, hvor de forsøger at sælge en brugt vare til
en spekulativ høj pris...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen