DCU - Fluefiskeri
Fra : Fam. Damberg

Dato : 31-12-04 16:25

Nu har jeg i gennem lang tid fulgt de indlæg der er her i gruppen og det er
ved at være ret træls kun at kunne læse omkring DCU.

Det kan godt være at det kun er mig, men kan i ikke lave en gruppe kun til
at rakke ned på DCU så vi andre kan læse lidt omkring Camping !

Jeg er hverken for eller i mod DCU men vil meget gerne kunne læse lidt
omkring camping og ikke kun omkring DCU.

Hvilket gør at jeg gerne vil høre om der er nogen som kender et godt sted i
Sverige hvor man kan ligge på camping og hvor der er god mulighed for
fluefiskeri ?

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 31-12-04 17:29

Fri, 31 Dec 2004 16:24:57 +0100, skrev "Fam. Damberg"
<fjerndettedamberg@adslhome.dk> i dk.fritid.camping:

>Hvilket gør at jeg gerne vil høre om der er nogen som kender et godt sted i
>Sverige hvor man kan ligge på camping og hvor der er god mulighed for
>fluefiskeri ?

Kender du http://www.harasjomala.com/ ??

Meget hyggeligt fiskeområde (inkl. et lille campingområde såvel til
campingvogne som til telte) med en del søer og en kunstig lavet
"strøm", hvor du kan fiske med flue.

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Fam. Damberg

Dato : 02-01-05 11:36

Nej den kender jeg ikke, er det noget i har prøvet ?

Det ser ret godt ud og der er ikke langt at køre på den side af sverige.

Damberg

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 02-01-05 19:12

Sun, 2 Jan 2005 11:35:58 +0100, skrev "Fam. Damberg"
<fjerndettedamberg@adslhome.dk> i dk.fritid.camping:

>Nej den kender jeg ikke, er det noget i har prøvet ?

Ja, vi har været der en 6-8 gange ialt gennem de sidste 16-17 år, hhv.
i telt og i campingvogn. Sidste gang var i bededagsferien 2002.
Det er et dejligt område, hvor der også er gode muligheder for
traveture i naturen.
Vi er ikke selv de store fluefiskere (er kun nået til de indledende
øvelser), men der er da også mulighed for at fiske med spinner i de
fleste af søerne.
Fiskeheldet har heller ikke just forfulgt os (men mange andre, har vi
kunnet se), og vi har da tydeligt kunne se, at der er masser af fisk i
søerne, når de på det nærmeste "danser" hen ad overfladen for at
snappe insekter i skumringstiden.
Andre naturoplevelser har vi da også haft, bl.a. har vi set urfugle.

>Det ser ret godt ud og der er ikke langt at køre på den side af sverige.

Nej, fra Helsingborg tager det ca. 1 ½ time i bil, hvis jeg ikke
husker helt galt.

Fra : Pipeline

Dato : 01-01-05 03:00

"Fam. Damberg" <fjerndettedamberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg i gennem lang tid fulgt de indlæg der er her i gruppen og det
er
> ved at være ret træls kun at kunne læse omkring DCU.

Enig! Jeg fatter simpelthen ikke at man kan være SÅ utilfreds med DCU og så
stadig være medlem. Jeg har været campist i mange år, og har endnu ikke haft
behov for at være medlem af nogen som helst campingforening.
MVH
Pipeline

Fra : Fam. Damberg

Dato : 02-01-05 11:35

Tak dejligt at det ikke kun er os.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-01-05 16:59

Jamen det mest grinagtige er da, at DCU's super-hader Verner, slet ikke er
medlem af DCU.

Han er bare en brokkerød, der har fundet nogen at hade.

St fra mange andre organisationers side er det fint, at DCU så med jævne
mellemrum kvajer sig, for så er Verner da beskæftiget med det, ognhar ikke
tid til at finde fejl hos alle de andre :)

/Flemming U

Fra : Pipeline

Dato : 03-01-05 09:46

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen det mest grinagtige er da, at DCU's super-hader Verner, slet ikke er
> medlem af DCU.

Ja, så fatter jeg det slet ikke
Men hver vores hobbies.
MVH
Pipeline

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-01-05 16:34

Verner skal slet ikke fattes - han skal overses!

/Flemming