Kirkebogstydning
Fra : Erling Bove

Dato : 31-12-04 16:14

En af mine forfædre: Simon Christensen, er født i Hevring, Ørsted
sogn, Rougsø herred, Randers amt.
Ifølge FamilySearch Internet Genealogy Service´s oplysninger
09/05-1802, som søn af Christen Henriksen f. 1776 og Anne Hansen f.
1780.
Jeg har på "arkivalieronline.dk" fundet en scannet kirkebogsside i
Ørsteds Sogns Kirkebog 1791-1813 side 64 (K02-05-A[1]),hvor jeg tror
han er registreret.
Er der nogen, som vil være mig behjælpelig med at tyde teksten??
på forhånd tak.
Erling

Fra : børge askholm

Dato : 31-12-04 16:54

----
> Er der nogen, som vil være mig behjælpelig med at tyde teksten??
> på forhånd tak.
> Erling

Det er der utvivlsomt hvis du lægger en brugbar kopi i binærgruppen.

Børge Askholm

Fra : annelise christensen

Dato : 31-12-04 21:59

Hej Erling.

Har set på omtalte side og kan finde en Maren, en Ane, en Niels og en
Kirsten.
Har kigget de følgende sider også.
med venlig hilsen
annelise christensen

Fra : Jens Friis

Dato : 31-12-04 22:34

Hej
Side 64 svarer til opslag 67 - der finder I Simon. Jeg har ikke nået at tyde
det endnu.
Venlig hilsen og godt nytår
Jens Friis
Silkeborg

Fra : annelise christensen

Dato : 31-12-04 22:49

Hej igen.

Jens Friis fra Silkeborg gjorde mig venligst opmærksom på at dåben stod på
opslag 67 så jeg vover et forsigtigt gæt og håber, at andre kan korrigere.

"1. Sønd. efter Trin. d. 20. juni var 3de hiemmedøbte Børn til Kirke.
Christen Henriksens og Anne Hansdt. af Heufring deres Søn, Simon, fød d. 9
Marti.
Baaren af Sør: Morrups?? Pig?? Anne?? Marie af Heufring.
Faddere vare Jens Krog, ??, Kiesten Jørgensen og Karen Snedkers, alle af
Heufr."

Håber det kan hjælpe lidt.