Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
How to do - or not to do ?
Fra : driver

Dato : 31-12-04 15:27

Camera: Canon D60.
Problem: snavs på CMOS sensoren.

Hvordan renser man bedst og mest sikkert sensoren ? Trykluft - vatpind -
rensevæske ?
Og hvad skal man absolut ikke gøre ?
Er det overhovedet noget man skal rode med selv, eller skal cameraet sendes
på serviceværksted ?
Godt nytår til alle.
mvh
driver

Fra : Deaster

Dato : 31-12-04 15:40

driver wrote:

> [...]
> vatpind - rensevæske ?
> Og hvad skal man absolut ikke gøre ?
> Er det overhovedet noget man skal rode med selv, eller skal cameraet

Google er din ven.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : HCS [4000]

Dato : 31-12-04 15:45

Det kan ikke anbefales at bruge nogen af delene.
Til nød kan en 'ørepuster' bruges. Det sikreste er et autoriseret værksted.
Jeg har hørt om flere hvor det er gået galt.
--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Kenneth K

Dato : 31-12-04 16:47

On Fri, 31 Dec 2004 15:26:31 +0100, driver <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
> rensevæske ?
> Og hvad skal man absolut ikke gøre ?
> Er det overhovedet noget man skal rode med selv, eller skal cameraet

http://www.pbase.com/copperhill/ccd_cleaning

Tak, godt nytår selv.

vh,
Kenneth