Antipiratgruppen
Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-12-04 14:16

Hej.

Ak ja, hvem er så reelt de største tyveknægte:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=274707

Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-12-04 14:33

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41d550fa$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=274707

he he, de eneste der tjener penge på sager om piratkopiering er APG's
avekatte

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : F.B.

Dato : 31-12-04 14:38

Søren Nielsen wrote:
> Ak ja, hvem er så reelt de største tyveknægte:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=274707

Ikke for at starte en gammel diskussion igen, men hvis ikke der
nogen der downloadede filer, men istedet købte
kunstnernes/producenternes produkter, ville der jo ikke være
nogen antipiratgruppe.

Tilbage til antipiratgruppen... jeg tror gerne det er en
underskudsforretning og den vil ganske givet aldrig blive andet,
alene af den grund at hele organisering af sporing,
dokumentation, bevisførelse, retsager, inddrivelse osv. osv. er
enormt omkostningskrævende. Dertil kommer lønninger og lige meget
hvad man måtte mene om advokaters lønninger, så er der altså
tariffer der er gældende for området og de går selvfølgelig så
tæt på max. som det er muligt, og det gør alle indkomstgrupper
uanset hvad.......du og jeg også!

Jeg tror at musikere, kunstnere osv. må indstille sig på at der
ikke kommer meget i deres lomme ad denne vej, men alene skal se
det som præventiv indsats, der på sigt får folk ned i
forretningerne og køber på lovlig vis og den vej er med til at
sikre de enkelte kunstneres overlevelse og mulighed for at
produktudvikle.

(et suk)
Hvis ikke pladeselskaberne havde den grådige attitude og solgte
deres produkter til en mere "fair" pris end tilfældet er, kunne
det tænkes at flere købte musik, film osv. fra officiel kilde.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 03-01-05 00:16

> [...]
> produkter til en mere "fair" pris end tilfældet er, kunne det tænkes at
> flere købte musik, film osv. fra officiel kilde.

Kan ikke være mere enig!

Mvh.

Mads

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-12-04 14:46

Søren Nielsen wrote:

> Hej.
>
> Ak ja, hvem er så reelt de største tyveknægte:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=274707

Er der ikke noget med at det hedder "erstatning" + "sagsomkostninger",
og at sidstnævnte skal dække advokater etc.? Hvorfor kan KODA ikke selv
finde ud af at få Antipiratgruppen til at redegøre for det arbejde de er
bestilt til?

Men det er ellers det perfekte sted at lege golddigger, og det har
folknene hos Antipiratgruppen nok set, sådan noget "IT" kan være svært
at overskue når man end ikke forstår at tænde for en computer, og med
al respekt så er en branche, der ikke fatter potentialet og sammenhængen
i den teknologi de sætter andre til at forsøge at stoppe, jo et let
bytte.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-04 15:04

Den 31-12-04 14.15 skrev Søren Nielsen følgende:

> Ak ja, hvem er så reelt de største tyveknægte:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=274707

Det er ikke Antipiratgruppens opgave at skaffe penge til ophavshaverne.
Det er APGs opave at forhindre piratkopiering, blandt andet ved at
opkræve betaling eller retsforfølge dem der bryder ophavsretsloven. Gør
APG sit arbejde, skulle ophavshaverne gerne få penge ved at få solgt
flere produkter i stedet for at få dem uretmæssigt kopieret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-12-04 16:16

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> APG sit arbejde, skulle ophavshaverne gerne få penge ved at få solgt
> flere produkter i stedet for at få dem uretmæssigt kopieret.

Det er åbenbart ikke KODAs opfattelse.

/David

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-04 16:22

Den 31-12-04 16.15 skrev David Rasmussen følgende:

> Det er åbenbart ikke KODAs opfattelse.

Det er bare Arne Würgler, der har en anden opfattelse. Han er ikke
længere formand for KODA:

Fra : Peter Kaas

Dato : 03-01-05 00:27

> [...]
> APG sit arbejde, skulle ophavshaverne gerne få penge ved at få solgt
> flere produkter i stedet for at få dem uretmæssigt kopieret.

Både ja og nej. Hvis der føres en erstatningssag, så vil der jo umiddelbart
være en erstatning at betale til den forurettede part og den erstatning skal
advokaterne jo ikke have. Selvfølgelig kan advokaterne jo have et krav på
advokatsalær og derfor kan erstatningen i realiteten være lig nul for de
forurettede musikere.

Mvh
Peter Kaas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-05 00:57

Den 03-01-05 00.26 skrev Peter Kaas følgende:

> [...]
> advokatsalær og derfor kan erstatningen i realiteten være lig nul for de

Mon ikke erstatningen bliver brugt til at betale APGs arbejde, så
ophavshaverne skal betale mindre til advokaterne. Jeg er helt sikker på,
at advokaterne ikke blot scorer erstatningen som et ekstra frynsegode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug iTunes til at styre musikken samt til at optage og brænde musik-cd'er