Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Uniross batterioplader
Fra : Christian Sørensen

Dato : 31-12-04 01:34

Hejsa

Er der nogen, der har erfaringer med en "Uniross X-press 1000"
batterioplader som denne:
http://www.batterylogic.co.uk/uniross-rc101691-ultra-fast-battery-
charger.htm

Jeg har netop fået en sådan i julegave og har i den forbindelse undret
mig over, at der i instruktionsfolderen står:

"For at opnå en mere effektiv opladning af 2 batterier af størrelsen AA,
placeres disse i de 2 rum til venstre"

Grunden til min undren er, at piktogrammet på selve opladeren synes at
vise, at batterierne skal placeres i midten, hvis der kun skal oplades
to. Hertil kommer, at hvis jeg prøver at placere batterierne til
venstre, går den røde blinkende ladelampe ud efter et par sekunder, mens
dette ikke er tilfældet, hvis de to batterier placeres i midten.

Er brugsanvisningen bare forkert, eller?

Hvordan skal batterierne mon placeres, hvis man skal oplade 4? Et par i
midten og det andet splittet op med et i venstre og et i højre rum?

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen
Christian Sørensen

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 31-12-04 07:50

Jeg har en virker perfekt kan omstilles mellem 2-4 batt

Fra : Moulder

Dato : 31-12-04 10:31

> Hvordan skal batterierne mon placeres, hvis man skal oplade 4? Et par i
> midten og det andet splittet op med et i venstre og et i højre rum?

> [...]

Hej

De skal placeres så at den røde lampe lyser. Lampen indikerer
at der lades.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 31-12-04 14:07

Jeg har samme oplader, og oplevede det samme som dig.
Jeg undersøgte det ikke nærmere, men satte 4 batterier i i stedet for.
Næste gang vil jeg prøve at sætte 2 i, som anvist på laderen, og se om det
virker.
Jeg tror også vejledningen er forkert.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 01-01-05 21:33

Det virker som vist på laderen, plaseringen er ligegyldig når den står på 4
,på 2 er det i midten

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 02-01-05 00:51

"Christian Sørensen" <dkcbs@hotmail.com> wrote:

> Er brugsanvisningen bare forkert, eller?

Tja, min fungerer i hvert fald heller ikke som beskrevet i brugsanvisningen.
Jeg mener også der står, at hvis ladelampen blinker er batterierne defekte.
I så fald skulle alle mine batterier være defekte...

/Jesper