Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kvalitets/ proffesionel tryk/udprint
Fra : fam. Ager

Dato : 30-12-04 20:41

hej ng...

Jeg har taget nogen gode portrætter og fået dem lavet hos en lokal foto
forretning...Men kvaliteten af deres arbejde er ikke særlig stabil,hvis man
kan udtrygge sig sådan..Stor forskel,den enegang havde jeg tre søskende på
et fælles/gruppe billed samt et af dem hver...alle 4 print havde forskellige
toner...Ikke noget der er fedt,jeg brokkede mig og de lavde det om,godt nok
....Bare ikke da det skete igen før jul....træt af dem!!!!

Så er der nogen som kender et rigtig godt sted at få printet/trykt sine
billeder henne..????
Helst et sted hvor der er mulighed for upload via nettet,da jeg bor på
bornholm...:0)

Prisen på trykket er ikke spørgsmålet,bare kvaliteten er i top....
vi snakker digitale filer.

håber på nogen gode link

mvh torben

p.s. godt nytår til alle her inden....

Fra : HKJ

Dato : 30-12-04 20:48

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
forskellige
> toner...Ikke noget der er fedt,jeg brokkede mig og de lavde det om,godt

Var de ens på din skærm?

Når du bruger digital fremkaldelse, så husk altid at gøre opmærksom på at
den ikke må ændre farver.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-12-04 20:58

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Var de ens på din skærm?
ja det var de,helt ens....!!
> Når du bruger digital fremkaldelse, så husk altid at gøre opmærksom på at
> den ikke må ændre farver.

det fik de også at hvide, optil flere gange......
mvh torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 21:35

In article <cr1lk0$1ntg$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:
> [...]
> billeder henne..????
> Helst et sted hvor der er mulighed for upload via nettet,da jeg bor på

Hvorfor ikke hjemmeprint ? Online fotolabs sokker, og bruger maskiner med
noget mindre gamut (farvespektrum) end en standard inkjet.

Jeg har lavet farveprofil af Pixum og min Epson RX500 alt-i-en, med
JetTec blæk, og det billige Ilford Glossy Photo-Real Paper. Og som
man kan se her:
http://povlhp.spymac.net/pixum-vs-rx500.jpg

Så er det kun i den magenta at Pixum har et lidt større spillerum.
Epson R800 skulle være endnu bedre.

Så online er kun for den billigere pris på små billeder + længere
arkiveringstid, og lidt glattere overflade.

> Prisen på trykket er ikke spørgsmålet,bare kvaliteten er i top....
> vi snakker digitale filer.

Hjemmeprint, Profile Prism, Scanner og så en custom profile.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-12-04 21:43

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Prisen på trykket er ikke spørgsmålet,bare kvaliteten er i top....
> vi snakker digitale filer.

Prøv at kigge hos Xposure (www.xposure.dk) som ligger i Borgergade i
København.
Det er ikke billigt, men jeg vil forvente at kvaliteten er ubetinget i top.
Jeg har _ikke_ prøvet dem for nyligt (til farve og digital), men for jeg
brugte dem en del for 7-10 år siden til sort/hvid kopier (da de hed
Black&White) - det var ganske enkelt fantastisk flot, top professionelt
arbejde. Allerede den gang arbejde de også digitalt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ain

Dato : 30-12-04 22:34

> [...]
> bornholm...:0)
>
> Prisen på trykket er ikke spørgsmålet,bare kvaliteten er i top....

hvorfor smutter du ikke hen i torvegade i rønne og
køber en farveprinter hos HS, det kan du selv lave ligeså godt.
//ain

Fra : fam. Ager

Dato : 30-12-04 23:30

"ain" <c_caldera@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> hvorfor smutter du ikke hen i torvegade i rønne og
> køber en farveprinter hos HS, det kan du selv lave ligeså godt.

Jeg har skam en meget fin printer,men størrelsen de ønskede kunne jeg ikke
printe..Deres gruppeportræt skulle op i 50*75 cm...jeg kan "kun" a3 print
her hjemme...derfor.. også tog jeg de andre med,det skulle jeg bare ikke
ha´gjort..men man kan altid være bagklog...

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-12-04 08:45

> Så er der nogen som kender et rigtig godt sted at få printet/trykt sine
> billeder henne..????
> Helst et sted hvor der er mulighed for upload via nettet,da jeg bor på
> bornholm...:0)

Prøv Billedbutikken i Odense, deres hjemmeside er www.billedbutikken.dk, jeg
har været rimeligt tilfreds med dem. Der var lidt problemer lige efter de
havde skiftet lokaler, men de ser ud til at være løst nu...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk