Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Brugermanualer Nikkor
Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-12-04 12:46

Det forekommer mig at jeg har set et website, hvor man kunne downloade
brugermanualer til nikkons udstyr (incl. objektiver), men kan ikke finde
stedet.
Nogen, der kan hjælpe?
Konkret drejer det sig om en Nikkor AF 300/2.8 ED-IF, der er købt på eBay -
desværre uden manual.

vh
Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-04 14:02

http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/acct_login.php?p_next_page=std_alp.php?p_lva=&p_li=&p_srch=1&p_gridsort=faqs.created:D&p_row_cnt=125&p_search_text=&p_search_type=3&p_prod_lvl1=~any~&p_prod_lvl2=~any~&p_cat_lvl1=24&p_cat_lvl2=~any~&p_group=&p_page=1
--
Knud

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-12-04 16:16

On Thu, 30 Dec 2004 14:02:18 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/acct_login.php?p_next_page=std_alp.php?p_lva=&p_li=&p_srch=1&p_gridsort=faqs.created:D&p_row_cnt=125&p_search_text=&p_search_type=3&p_prod_lvl1=~any~&p_prod_lvl2=~any~&p_cat_lvl1=24&p_cat_lvl2=~any~&p_group=&p_page=1

Nu var det på objektiver - og ved valg af Lenes og user manuals - fås
blot links til at man kan kontakte Nikon ...

Jeg tro det bliver vanskeligt at finde manualer på objektiver (selv
opgivet tidligere). Men ellers spørg hvad du er i tvivl om - så findes
der sikkert svar i gruppen.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-04 18:00

Henning Jensen skrev:

>Nu var det på objektiver - og ved valg af Lenes og user manuals - fås
>blot links til at man kan kontakte Nikon ...

Man skal registrere sig for at kunne se, hvad der er.

Og da jeg ikke ejer noget Nikon (udover et gammelt
forstørrrelsesoptik), så vil jeg ikke registrere mig.

Men da det er gratis, så kunne spørgeren jo registrere sig og så
om der var noget brugbart.

Det var blot et forsøg på at hjælpe.
--
Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-12-04 19:00

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Men da det er gratis, så kunne spørgeren jo registrere sig og så
> om der var noget brugbart.

Oh Yes - er for længst registreret og har været der. Men der er intet
overhovedet at hente, når det drejer sig om objektiver.

vh
Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-04 20:18

Jan Bøgh skrev:

>Oh Yes - er for længst registreret og har været der. Men der er intet
>overhovedet at hente, når det drejer sig om objektiver.

Så burde du have skrevet det i dit spørgsmål.
--
Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-12-04 11:17

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Så burde du have skrevet det i dit spørgsmål.

....sammen med de websites, som jeg på min 2 timers googling efter manualen
har besøgt?
Jeg er bange for at det ville være noget trælst at skulle høvle sig igennem
min historikfil.

Jeg havde blot håbet at der var en, der vidste, hvor sådanne manualer kunne
findes - ikke hvor, de /måske/ fandtes - der har jeg nemlig sandsynligvis
været.

Nå, men måske jeg på et eller andet tidspunkt finder en, der mod gode ord og
betaling vil scanne/fotokopiere en manual til Nikkor AF 300/2.8 ED-IF! Min
mailadresse kan ses på min hjemmeside.

Godt nytår og vh

Jan
--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-04 14:36

Jan Bøgh skrev:

>...sammen med de websites, som jeg på min 2 timers googling efter manualen
>har besøgt?

Næh, men du kunne ha' skrevet, at du googling ikke havde fundet
noget brugbart.
--
Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-12-04 16:48

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Næh, men du kunne ha' skrevet, at du googling ikke havde fundet
> noget brugbart.

....eller man kunne måske forestille sig, at jeg faktisk viser gruppen det
hensyn ikke at spørge om selvfølgeligheder, som ikke så få gør.
Hvis du læser om brug af usenet på www.usenet.dk, vil du kunne se, at det er
en god netikette først at spørge, når de indlysende muligheder er brugt, og
at der er læst et passende langt stykke tilbage i gruppen.

men denne diskussion hører vist mest hjemme i netikettegruppen, som jeg ikke
følger og derfor heller ikke FUTter til.

godt nytår herfra
Jan

--
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-12-04 21:30

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Det forekommer mig at jeg har set et website, hvor man kunne downloade
> brugermanualer til nikkons udstyr (incl. objektiver), men kan ikke finde
> stedet.
> Nogen, der kan hjælpe?

Jeg har den samme, uden AF. Hvilken hjælp skal du have?

Bo //

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-12-04 11:40

Bo Bjerre wrote:

> Jeg har den samme, uden AF. Hvilken hjælp skal du have?

Se: http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/knapper.jpg

Hvad bruges de 3 knapper, der er vist med pilene til? De sidder alle på en
ring, der lader sig dreje mellem nogle stoppunkter.

Godt nytår og vh fra
Jan

Fra : nyrup

Dato : 31-12-04 14:15

Aller først vil jeg lige ønske dig tillykke med at du har sådan en fin
optik!
På min AF Nikkor 300 mm f4 er der en ring med en låseskrue. Ringen bruges
til at begrænse focus til et bestemt område, enten nær eller fjern. Måske er
det også det din er til? En af dem. For der er jo flere! - Hvad de er til
kan jeg ikke gætte. Kan du ikke eksperimentere dig frem til hvilken funktion
de har?
mvh,
Nyrup Bøgh.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-12-04 17:20

nyrup wrote:
> Aller først vil jeg lige ønske dig tillykke med at du har sådan en fin
> optik!

Bevilliget som julegave fra konen, såmænd!

> [...]
> flere! - Hvad de er til kan jeg ikke gætte. Kan du ikke
> eksperimentere dig frem til hvilken funktion de har?

Jo, og jeg tror de to knapper, der sidder på ringene længst inde mod
kameraet har den funktion henholdsvis at sætte en nærgrænse og en
fjerngrænse. Men hvad den tredie, der befinder sig foran
afstandsindstillingsgrebet bruges til, fatter jeg ikke.

vh
Jan