Kajak fiskeri
Fra : Kim Hansen

Dato : 30-12-04 10:08

Hej

Er der nogen herinde der dyrker kajakfiskeri som vil dele lidt ud af
deres erfaring?
Jeg syntes selv at det lyder spændende, og vil så gerne vide hvilken
havkajak jeg skal kigge efter.
Jeg vejer vel omkr. 110kg ( fruen har smidt badevægten ud så det er et
skøn ) og vil gerne kunne tage på en flerdages tur, så jeg mener at en
lasteevne på 160-175kg ville passe.
Men hvad skal jeg kigge efter plast eller glas/kulfiber?
Hvilke mærker?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-12-04 12:23

Hej Kim

Nu er jeg ikke den store fisker, men har da et par råd vedr. valg af kajak.
Plast er jo rimelig slidstærkt så vil du gerne kunne sejle helt op på
stranden uden at få våde fødder ja så skal du ha dig en plastkajak. Du skal
dog være opmærksom på opbevaringen af din plast kajak da den let tager form
om sommer hvis den ligger på et par stænger, så læg den derfor altod på
hovedet.
Har du penge og lyst til at være lidt god ved din kajak (læs ikke sejle den
på grund) så ville jeg alle dage købe en glasfiber da den er mere levende at
sejle i og også er lettere.
Søg for at finde en med ror.
her et par links, specielt det første hgar jeg indtryk af det har nogle gode
tilbud

http://www.kajakogkano.dk/

http://www.kajak.dk/

Godt nytår, bare et hurtige råd ikke så meget andet

Peter

Fra : Kristian Thorning

Dato : 03-01-05 08:44

Kig på www.mopa.dk han har en kajak egnet til lystfiskeri.

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-01-05 15:44

On Mon, 3 Jan 2005 08:43:42 +0100, "Kristian Thorning"
<federbaum@hotmail.com> wrote:

>Kig på www.mopa.dk han har en kajak egnet til lystfiskeri.

Jeg har været ovre og kigge på lige netop den model i Pjedsted,
og jeg passer lige i den. Men det er ved at udvikle sig til en større
kajak som jeg kan tage på langtur i. Så jeg sælger nok min jolle og
køber et par kajakker.