SMS-service til alarmer / fejlmeldinger?
Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 04:18

Hej!

Nogen herinde der kan guide mig til et par gode steder hvor jeg kan købe
subj.?
Altså en service der videresender alarmer til min mobilos som sms - gerne ved
modtagelse af alarmmails?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Fischer

Dato : 30-12-04 08:07

> Nogen herinde der kan guide mig til et par gode
> steder hvor jeg kan købe subj.?
> Altså en service der videresender alarmer til min
> mobilos som sms - gerne ved modtagelse af alarmmails?

Det kommer helt an på hvilken funktion du ønsker?
Prøv evt. at lave en mere detaljeret beskrivelse.

Det kan måske gøres helt gratis ved at oprette sig på: http://myorange.dk/

*Fischer

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 11:39

> Det kommer helt an på hvilken funktion du ønsker?
> Prøv evt. at lave en mere detaljeret beskrivelse.

Jeg har et server-overvågningsprogram der sender mails ved diverse alarmer.
Samme alarmer vil jeg gerne modtage via sms.

Dette er til prof. brug, så det forventes at være stabilt og sikkert ikke
gratis :)

Fra : Fischer

Dato : 30-12-04 13:52

> Jeg har et server-overvågningsprogram der sender mails ved
> diverse alarmer. Samme alarmer vil jeg gerne modtage via sms.
>
> Dette er til prof. brug, så det forventes at være stabilt og
> sikkert ikke gratis :)

Jeg er en gang faldet over sådan en prof. service. Den var dog ret pebret,
så linket røg ud igen. Men det findes.

Selv bruger jeg TDC Besked-Robot som E-mail til SMS. Det virker fint, men
har ikke en oppetid på 100%. I praksis har det dog fungeret fint - også til
overvågning af kørsler på en server.

Hvis du har lyst til at afprøve Besked-robot i en periode, så send mig lige
en mail. Jeg har en ekstra du godt må låne lidt.

*Fischer

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 13:00

Nicolai wrote:
> [...]
> købe subj.?
> Altså en service der videresender alarmer til min mobilos som sms -

du kan lave det gratis. På www. myorange.dk kan du oprette en mailadresse
der går til din mobil uanset om du er orangekunde eller ej. Jeg bruger det
selv. eneste ulempe er, at der er et par minutters forsinkelse.

--
Calle.

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 13:11

> du kan lave det gratis. På www. myorange.dk kan du oprette en mailadresse
> der går til din mobil uanset om du er orangekunde eller ej. Jeg bruger det
> selv. eneste ulempe er, at der er et par minutters forsinkelse.

Andre bud? Der må da være prof. firmaer der leverer dette?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-04 14:30

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Andre bud? Der må da være prof. firmaer der leverer dette?

Du skal nok nærmere kigge efter software til at styre et GSM modem så
dine systemer selv udsender SMSen istedet for emailen.

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 15:25

Installer feks. GFI faxmaker den har en SMS gateway.
Det eneste du skal bruge er en mobil sat til serveren.

\\Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 17:53

> Installer feks. GFI faxmaker den har en SMS gateway.
> Det eneste du skal bruge er en mobil sat til serveren.

Jeg undersøger - da jeg netop bruger GFI network monitor, og der er også sms
snask :)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-12-04 18:42

> Andre bud? Der må da være prof. firmaer der leverer dette?

http://smsnu.dk tilbyder E-mail >> SMS... Det fungerer svjh. ved at du får en
kode, f.eks. abc123... og e-mails til mobilnummer@abc123.smsnu.invalid bliver så
leveret til mobilnummer.

--
Michael
Julegaven du aldrig fik?

Fra : hjml

Dato : 30-12-04 19:02

Mit bedste bud er nok Mobil Inteligens hos TDC eller ligne..

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 20:35

> Mit bedste bud er nok Mobil Inteligens hos TDC eller ligne..

Direkte url?

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 01-01-05 21:09

her vr det

> [...]