Fodboldspil - hvad skal jeg vælge?
Fra : John

Dato : 29-12-04 15:21

Hej,

For mange mange år siden spillede jeg et lille bitte (tysk, tror jeg det
var) fodboldspil der hed bundesmanager tror jeg.

Hvis jeg skal vælge et i dag, helst hvor strategien er det dominerende,
altså bygge stadion, sælge og købe spillere, hyre managere, sætte
billetpriser afhængig af kamp osv osv. Altså ikke hvor jeg skal styre selve
kampen særligt - hvilket skal jeg så vælge?

Mvh
John

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-12-04 16:14

John wrote:
> [...]
> billetpriser afhængig af kamp osv osv. Altså ikke hvor jeg skal styre selve
> kampen særligt - hvilket skal jeg så vælge?

Så tror jeg vel umiddelbart det er EA's Total Club Manager du skal ud
efter.. Bortset fra Football Manager 2005 (som ikke har den del med
billetpriser+stadions osv) og Championship Manager 5 (som jeg ikke
kender specielt meget til pt), er der vist ikke mange andre
football-manager spil på gaden.

Er du dog til fodboldspil der omhandler det at sætte taktik, købe/sælge
spillere, sætte hold, se dem spille kampe osv, så findes der kun et der
dur - Football Manager 2005..

Mikael

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-12-04 17:00

John wrote:
> [...]
> managere, sætte billetpriser afhængig af kamp osv osv. Altså ikke
> hvor jeg skal styre selve kampen særligt - hvilket skal jeg så vælge?

Jeg vil også foreslå Football Manager 2005. Jeg har tidligere spillet både
CM4 og CM03/04 (som FM2005 afløser) og FM2005 er det hidtil mest vellykkede
spil. Dog har det ikke mulighed for at bygge stadion og sætte billetpriser,
men det opvejer alt det andet så rigeligt :)
Det tager tid - både at sætte sig ind i og at spille - men man bliver totalt
fanget af det, så nu er du advaret :)

Søren