Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adaptor, Canon EOS med FD optik ?
Fra : Langgaard

Dato : 29-12-04 14:23

Hej

Kender nogen den adapter EOS-FD, og den linse der er i den, er den ok (JA,
det hedder linse når der kun er en)?

Hvilke funktioner er mulige med adapteren.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-12-04 21:26

Langgaard wrote:
> Kender nogen den adapter EOS-FD, og den linse der er i den, er den ok (JA,
> det hedder linse når der kun er en)?

Ja den skulle være glimrende optisk hvis du snakker om den orginale
adapter, og den virker som en 1.26x TC.

> Hvilke funktioner er mulige med adapteren.

Den gør det muligt at bruge følgende objektiver på EOS:
FD 200mm 1.8 L
FD 200mm 2.8 RF
FD 300mm 2.8 L
FD 300mm 4
FD 300mm 4 L
FD 400mm 2.8 L
FD 400mm 4.5
FD 500mm 4.5 L
FD 600mm 4.5
FD 800mm 5.6 L
FD 50-300mm 4.5 L
FD 85-300mm 4.5
FD 150-600mm 5.6 L
Og ikke andre...

Jeg kan ikke lige huske/finde info på om den kun kan skyde med
blænden helt åben, eller om man kan lukke den sammen.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Langgaard

Dato : 30-12-04 11:50

> Den gør det muligt at bruge følgende objektiver på EOS:
> FD 200mm 1.8 L
> FD 200mm 2.8 RF
> FD 300mm 2.8 L
> FD 300mm 4
> FD 300mm 4 L
> FD 400mm 2.8 L
> FD 400mm 4.5
> FD 500mm 4.5 L
> FD 600mm 4.5
> FD 800mm 5.6 L
> FD 50-300mm 4.5 L
> FD 85-300mm 4.5
> FD 150-600mm 5.6 L
> Og ikke andre...

Hej

Øv, jeg har nemlig nogle gode vidvinkeloptik til mine New F1, 15mm 2,8, 20mm
2,8, 24mm 2,0, 28mm 2,0 og en 35mm 2,0, det er synd at de bare er til
"overs".

Men 200mm 2,8 og 400mm 4,5 har jeg dog, men hvad mener du med 200mm 2,8
"RF", jeg ved der er to modeller med New FD fatning, en 5 linset og en 6
linset der kom i 1982.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-12-04 12:15

Langgaard wrote:
> Men 200mm 2,8 og 400mm 4,5 har jeg dog, men hvad mener du med 200mm 2,8
> "RF", jeg ved der er to modeller med New FD fatning, en 5 linset og en 6
> linset der kom i 1982.

Jeg kender ikke objektiverne.. jeg havde bare lige set denne listen postet
på en mailliste jeg er på og jeg har tidligere undersøgt hvordan
det er med FD-optik på 300D.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985