Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slave blitz
Fra : Thomas

Dato : 29-12-04 09:51

Hvilket udstyr skal jeg bruge for at benytte min Sigma 430ST som slaveblitz?

Jeg har hørt om en fod, der kan udløse blitzen ved et lysglimt fra kameraets
blitz.

Thomas

Fra : HKJ

Dato : 29-12-04 09:59

"Thomas" <dsddd@hp.hp> wrote in message
> [...]
slaveblitz?

> Jeg har hørt om en fod, der kan udløse blitzen ved et lysglimt fra

Sådan nogle findes, men virker ikke så godt med alle kamera. Det er fordi
mange kamera idag bruger flere blink af flashen, før de tager billedet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-04 19:51

In article <cqtrlj$ugc$1@news.cybercity.dk>, HKJ wrote:

> [...]
>
> Sådan nogle findes, men virker ikke så godt med alle kamera. Det er fordi
> mange kamera idag bruger flere blink af flashen, før de tager billedet.

Dette klares ved at holde knappen halvt nede til slaven er genopladt,
hvorefter man skyder igen (alternativt låser man bare eksponeringen -
så der ikke skal tages ny måling. Så kan man tage flere billeder uden
de store problemer).

Men er der ikke en slave eller manuel indstilling på Sigma 430ST ?
500 serien kan lege dum slave.