Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bouncer til Sigma flash
Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-04 07:12

Hej

Jeg har læst at det skulle være lykken at bruge en "bouncer" på sin flash.
Jeg har en Sigma EF 500 DG Super og ville gerne prøve sådan en bouncer
bandit. Hvad er det præcis den gør og hvor kan man købe sådan en?

Mvh Lars C

Fra : [HCS] 4000

Dato : 29-12-04 07:20

Den blødgør lyset, så hårde skygger undgås.
Se på www.stofen.com
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-04 07:29

In article <41d24aba$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Lars Christensen wrote:
> [...]
> Jeg har en Sigma EF 500 DG Super og ville gerne prøve sådan en bouncer
> bandit. Hvad er det præcis den gør og hvor kan man købe sådan en?

Har du prøvet med den indbyggede ? Og ved alm indendørsfoto er det
ofte bedre at bounce på loft/væg. Giver mere naturligt lysindfald
på objektet.

Fra : max[dk]

Dato : 29-12-04 08:04

> Har du prøvet med den indbyggede ? Og ved alm indendørsfoto er det
> ofte bedre at bounce på loft/væg. Giver mere naturligt lysindfald
> på objektet.

Det kommer jo lidt an på hvilket farve disse væge har, hos mine forældre har
de en eller anden slags mørk træ på loftet(70'er hus), når jeg bouncer på
det giver det en sjov farve i ansigtet

/Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-12-04 08:29

Lars Christensen wrote:
> Jeg har læst at det skulle være lykken at bruge en "bouncer" på sin flash.
> Jeg har en Sigma EF 500 DG Super og ville gerne prøve sådan en bouncer
> bandit. Hvad er det præcis den gør og hvor kan man købe sådan en?

Du kan evt. også prøve at klistre en stump madpapir eller normalt
papir foran flashen.. det har vist ca. den samme virkning, men ser
dog muligvis mindre smart ud.

// Hans, der dog får en Sto-fen om 15 dage :)
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : max[dk]

Dato : 29-12-04 08:36

> Du kan evt. også prøve at klistre en stump madpapir eller normalt
> papir foran flashen.. det har vist ca. den samme virkning, men ser
> dog muligvis mindre smart ud.

Man kan også bruge disse plast skærme, man kan købe til de der billige
wire-halogen.

/Max

Fra : Poul I.

Dato : 29-12-04 19:42

Hej Lars

Se min side om "Test af Hjemmelavet bouncer til flash"
http://www.gpi.dk/gallery/index.php?list=Test/Bouncer/Test%20af%20Hjemmelavet

Mvh
Poul I.