En god lørdag den 12.2. med Family Tree Ma~
Fra : Hanne B. Stegemüller

Dato : 28-12-04 23:49

Hvis du bruger Family Tree Maker og har en fornemmelse af, at det måske kan
meget mere end du tror, eller hvis du blot vil lære verdens mest solgte
program til slægtsforskning lidt bedre at kende, eller hvis du sidder og
bakser med en slægtsbog har du chancen for at lære mere om Family Tree Maker
den 12. februar 2005 i Tåstrup.

Der er tale om et foredrag ved Ole P. Bielefeldt, som har oversat programmet
til dansk, og som også forhandler programmet i Danmark - se evt. mere her:
http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/kalender/?date=20050212

Der er ikke støtte til arrangementet; derfor koster det 160,00 kr. Beløbet
betales ved indgangen. Husk madpakken. Øl og vand kan købes. Kaffe og the
serveres.

Tilmelding til: Susanne B. Fuglsang på p.fuglsang@mail.dk senest den
1.februar 2005.

Tid: 12. februar 2005 kl. 10.00 - 16.00
Sted: Medborgerhuset i Tåstrup, Køgevej 71, 2630 Tåstrup. Mødelokale 3.
(Det er lige overfor S-togstationen)

Fra : Knot

Dato : 31-12-04 01:03

Hvad er dog det her for en gang reklame

--
Birgit
Take a look in my photo

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-12-04 08:22

Den Fri, 31 Dec 2004 01:02:46 +0100, skrev Birgit:

>Hvad er dog det her for en gang reklame

Den slax kan vi åbenbart ikke slippe for. For nogen tid siden klagede
jeg til Ole P. Bielefeldts internetudbyder. Man får ingen
tilbagemelding fra Abuse hos TDC, så da der gik langt tid uden
reklamer fra Ole, gik jeg så småt og glædede mig over, at hans ledning
nok var blevet klippet. Men så for et par dage siden, var han på banen
igen med en annonce for Family Tree Maker og jeg har naturligvis
straks sendt en ny klage.

Nu har han åbenbart hyret nogen til at sprede endnu mere spam i
nyhedsgruppen. Ak, ak....

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 31-12-04 10:17

Ikke fordi jeg har noget i nod FTM, men jeg har noget i mod Ole Bielefeldts
måd, at markedsføre programmet på. Man læser i "Slægt og Data" at han
afholder kursus, kostpris kr. 160, dette er ok, men at han så bruger
nyhedsgruppen ved siden af, til at videre markedsføring af produkt og
kursusvirksomhed, dette forarger mig.

Jeg har fået indtrykket af, at denne NG er for, at slægtsforskere kan hjælpe
hinanden med forskellig problemer indenfor slægtsforskning, men det er jo
netop det O. B. ikke gør, men udelukkende bruger den til omkostningsfri
markedsføring af sit produkt.

Med bevidstheden om, at rent teknisk er FTM et produkt hans kone skulle
markedsføre, vil jeg vove den påstand, at produktet helt og holdent er et
produkt han sælger, for ringer man til nummeret, og konen tager den, oplyses
det, at man må ringe igen nå OB er til stede.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-01-05 16:26

Hm..........

Kære Karl-Heintz, jeg forstår godt hvad du mener.

Men er der ikke også en anden side af denne sag ?

Slægtsforskning er vel mere end blot at sidde på landsarkivet og rode i
kirkebøger - som jeg i øvrigt synes er både interessant og lærerigt. Det
handler vel i mindst samme omfang om, at kunne systematisere den viden man
ar fundet frem.

Jeg er stensikker på, at rigtig mange som arbejder med slægstforskning
(forskning er jo et bredt ord) vil kunne lære ufatteligt meget om, hvordan
den indsamlede viden kan sættes i system, så dataene kan begynde at fortælle
historie og slægten.

F.eks. lære om, hvordan man opbygger sit slægtsregister, indskriver
kildehenvisninger m.v. - og bagefter kan udskrive en samlet og
sammenhængende oversigt over f.eks. alle mine forfædre.

Det kan man bruge et slægsbehandlingsprogram til - og sådant et har Ole
Bielefeldt gjort sig til "verdensmester" i.

Jeg kan sagtens se, at det ligner reklame - men jeg har lidt svært ved at se
den helt store kommercielle fidus i, at han bruger denne gruppe til at
fortælle, at han holder et foredrag.

For mig at se er der ikke den store forskel på denne information og så
information om, at nu kan man købe de opdaterede folketællinger på DDD -
Dansk Demografisk Database.

Til gengæld virker det lidt som om du har lidt personligt imod Ole
Bielefeldt - og det kan du da have dine grunde til. Men personlige
forfølgelser hører vel heller ikke til i denne gruppe - vel ?

/Flemming U

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-01-05 17:52

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der ikke også en anden side af denne sag ?

Jo, der er altid to sider i en sag .... her balancen mellem information, der
er ok, og reklame, der ikke er acceptabel.

Ole B. har tidligere vist, at han hører til blandt dem, der ikke fatter
forskellen, og benytter enhver mulighed for at omgå de begrænsninger der er
helt klare i Usenets fundats [citat: "Indlæg, der alene eller i overvejende
grad har til formål at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere
et produkt eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden
særlige interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."].

Ved at benytte andre til at markedsføre budskabet overtræder Ole B. ånden
uden at komme i konflikt med ordlyden - og tror dermed fejlagtigt sin
reklame legaliseret. Det holder bare ikke.

Når der dertil er legal og udmærket mulighed for at reklamere i signaturen,
så fatter man jo ikke formålet med alle de krumspring. "FTM kursus, dato,
link" ville jo gøre samme legale gavn. [citat: "Bemærk at det traditionelt
på Usenet er accepteret at afslutte indlæg med en kort signatur med et
indhold, der isoleret set er underlagt andre konventioner end resten af
indlægget."].

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Knot

Dato : 01-01-05 06:34

--
Birgit
> [...]
> straks sendt en ny klage.
>
> Nu har han åbenbart hyret nogen til at sprede endnu mere spam i

Ja, og har han ens mail adresse kommer der en gang spam hver gang han syntes
der er gjort noget nyt, jeg læser dem ikke, han er røget i spamkassen hos
mig, men jeg kan ikke fordrage den slags reklamer i en NG, det er ikke det
den skal bruges til

Fra : Kurt Stegger

Dato : 02-01-05 14:52

Også for at undgå indlæg som dit (og dermed mit) ville det være en herlig
ting med en gruppe, der specielt kunne bruges til programrelaterede emner,
sådan som man har i Norge. Det ville kun være fint med et supplement til
DIS-Danmarks forum (som der ikke er noget at udsætte på).

Man kunne oven i købet slippe for at sidde med underlige tanker om, at de
indignerede indlæg ikke er jævnt fordelt over "reklamerne".

Hvem har adgang til at tage et sådant iniativ??

Venlig hilsen

Kurt Stegger

Fra : aafe

Dato : 02-01-05 15:29

On Sun, 2 Jan 2005 14:51:44 +0100, "Kurt Stegger" wrote:

>Hvem har adgang til at tage et sådant iniativ??

Det har såvel du, som enhver anden. Så det gælder bare om, at du
smøger ærmerne op, sætter dig ind i Usenets modus operandi, og
simpelthen fører dit ønske ud i livet.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Kurt Stegger

Dato : 02-01-05 16:09

OK.
Jeg smøger!

Vh

Kurt

Fra : Hanne B. Stegemüller

Dato : 02-01-05 17:37

Ups. Jeg kan se, mit lille indlæg har debat.

Jeg er enig i, at det er en reklame, men jeg er ny i nyhedsgrupper, og var
ikke klar over, at det ikke er tilladt. Det vil ikke blive gentaget.

Og så er den historie vel egl. ikke meget længere?

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
-------
www.stegemueller.dk

Fra : aafe

Dato : 02-01-05 19:03

On Sun, 2 Jan 2005 17:37:25 +0100, "Hanne B. Stegemüller" wrote:

>Jeg er enig i, at det er en reklame, men jeg er ny i nyhedsgrupper, og var
>ikke klar over, at det ikke er tilladt. Det vil ikke blive gentaget.
>
>Og så er den historie vel egl. ikke meget længere?

Hvis blot det var så enkelt, men der gælder en flydende grænse her i
gruppen, mellem hvornår noget betragtes som oplysning - der som sådan
er acceptabelt og egentlig også velkommen - og hvornår der istedet er
tale om en reklame - der som sådan ikke er acceptabel og bestemt
heller ikke er velkommen.

Så, den historie er meeeget længere, og vil fortsat være et
tilbagevendende tema her i gruppen, der afhængig af agurketid osv. kan
give ganske lange tråde, hvoraf de fleste indlæg ofte er brokkerier
over, dels at trådene i det hele taget forekommer, og dels over at
trådene bliver så lange

med venlig hilsen
Arne