LOTR extended uden extras
Fra : Morten Jensen

Dato : 27-12-04 23:10

Hej

Er der nogen der ved, om LOTR-filmene findes i extended udgaverne uden alt
det der ekstra-gejl som man alligevel aldrig for set. Gerne med danske
undertekster.

MVH
Morten

Fra : Mikl

Dato : 28-12-04 23:17

Morten Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved, om LOTR-filmene findes i extended udgaverne uden alt
> det der ekstra-gejl som man alligevel aldrig for set. Gerne med danske
> undertekster.

Det gør de ikke - men køb dem alligevel, det er ret godt det ekstragejl!
På axelmusic.dk kan du i øjeblikket få de to første film til under 200
kr pr stk i R1.

/Mikkel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 00:06

> [...]
> På axelmusic.dk kan du i øjeblikket få de to første film til under 200 kr

jeg vil faktisk sige at LOTR-dvderne indeholder de bedste special features
og de bedste easter-eggs... Tror jeg har set bag-om dokumentarerne 2 gange
hver... PÅ alle dvd'erne... Men jeg synes det er lidt sjovt de fremhæver
Viggo Mortensen SÅ meget... Han fremstår jo som en halvgud...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 00:06

Nogen som ved hvem der skulle ha' spillet Aragorn i første omgang?

Fra : -V-

Dato : 29-12-04 00:16

Søren Kjeldsen wrote:
> Nogen som ved hvem der skulle ha' spillet Aragorn i første omgang?

Stuart Townsend.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 00:28

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stuart Townsend.

Vist rimeli' godt det ikke blev ham. Uhhhhaa... Man kan ikke have respekt
for nogle af dem som var med i Queen of the Damned... Selvom han da var en
cool Johhny Depp-wannabe i The League of *******

Fra : -V-

Dato : 29-12-04 01:37

Søren Kjeldsen wrote:
> Vist rimeli' godt det ikke blev ham. Uhhhhaa... Man kan ikke have
> respekt for nogle af dem som var med i Queen of the Damned... Selvom
> han da var en cool Johhny Depp-wannabe i The League of *******

Johnny Depp-wannabee?
Tja.

Under alle omstændigheder burde filmen hedde 'Liters of Extraordinary
Shite'.

-V-

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-12-04 19:53

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> [...]
> for nogle af dem som var med i Queen of the Damned... Selvom han da var en

Han spiller genialt som Lestat i Queen of the Damned, og minder meget mere
om den Lestat fra bøgerne, end den figur Tom Cruise fremmaner i Interview
with the Vampire.

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 20:17

> [...]
> om den Lestat fra bøgerne, end den figur Tom Cruise fremmaner i Interview

´
LMAO!!! Han fremstod sguda som en ond skid i Queen of the Damned... Da han
dræbte de 2 ludere i starten? Det var sgu så anti-Lestat

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-12-04 20:42

> ´
> LMAO!!! Han fremstod sguda som en ond skid i Queen of the Damned... Da han
> dræbte de 2 ludere i starten? Det var sgu så anti-Lestat

Se bort fra hvad manuscript forfatteren har skrevet ham til at gøre. Se på
hans udstråling, talemåde og æstetiske fremtoning i filmen - sådan som
Lestat burde ha været i Interview with the Vampire.

Intet ondt om Cruise, jeg syns han er en fed skuespiller! Bare ik som denne
vampyr...

Jeg indrømmer der burde komme en ordenlig udgave af "Queen of the Damned",
som ikke er en sammensmeltning med "The Vampire Lestat", men jeg snakkede
blot om fyrens almene skuespiller talent.

Mvh. Martin

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-12-04 22:26

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Se bort fra hvad manuscript forfatteren har skrevet ham til at gøre. Se på
> hans udstråling, talemåde og æstetiske fremtoning i filmen - sådan som
> Lestat burde ha været i Interview with the Vampire.

Nu vil jeg ikke helt påstå at du ikke har ret, da det er længe siden jeg
både har læst bøgerne og set filmene. Men der er jo meget stor forskel på
den Lestat vi møder i Interview with the Vampire og så i de efterfølgende
bøger, som Queen of the damned er bygget på.... Så mener nu ikke Tom Cruise
rammer helt ved siden af, synes at huske at han faktisk ligger meget nær den
Lestat vi møder i den første bog.

Men monster ærgeligt at de ikke fortsatte med at filmatisere ihvertfald de
næste to bøger med lige så stor held som de gjorde med den første. For selv
om Interview er en god bog så er det langt fra den bedste i serien, der
bliver bedre og bedre i løbet af de 3 første bøger. Men desværre skulle vi
så have en b-film der forsøger at sammensmelte de to bøger.

Kan godt være at jeg skulle give den en chance, men da jeg forsøgte mig med
den sammen med min broder, synes vi den var så dårlig at jeg slet ikke så
den færdig...og jeg har ellers set mange dårlig film færdig

Mvh. Brian

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-12-04 22:27

Se tidligere tråd

Fra : Jesper

Dato : 30-12-04 11:35

Brian, Rikke & Kristian <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> [...]
> den sammen med min broder, synes vi den var så dårlig at jeg slet ikke så
> den færdig...og jeg har ellers set mange dårlig film færdig

Det er rigtigt nok en dårlig film men Aaliyah er meget sexet i den
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 22:08

> [...]
> Lestat burde ha været i Interview with the Vampire.
>
> Intet ondt om Cruise, jeg syns han er en fed skuespiller! Bare ik som

Synes "Interview with the vampire" var fed, ihvertfald i forhold til Queen
of the Damned. Og synes at Lestat er en af Cruises bedste rolle. Kunne godt
acceptere at f.eks Antonio Banderas var Armand. Han passede også godt,
selvom han var for gammel.

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-12-04 09:43

> [...]

> som ikke er en sammensmeltning med "The Vampire Lestat", men jeg snakkede
> blot om fyrens almene skuespiller talent.

Jeg synes Cruise er en genial Lestat, og de kunne for min skyld godt have
fortsat med det team, der var fra Interview....
Jeg synes generelt de er godt castet til rollerne. Jeg er en af dem, der er
helt vild med bøgerne og var sq ret spændt på om de kunne fange stemningen i
Interview..., da den kom. Children of the Damned er noget juks i forhold til
Interview... IMHO selvfølgelig.

Mvh Maria

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-12-04 09:37

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> ´
> LMAO!!! Han fremstod sguda som en ond skid i Queen of the Damned... Da han
> dræbte de 2 ludere i starten? Det var sgu så anti-Lestat

Mmmja, anti- og anti-Lestat. Han ændrer sig jo efter det han har været udsat
for, så vidt jeg husker bøgerne. Men det er ved at være længe siden jeg har
læst dem. (Og set filmene)

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-12-04 15:44

Mikl wrote:

> Det gør de ikke - men køb dem alligevel, det er ret godt det ekstragejl!
> På axelmusic.dk kan du i øjeblikket få de to første film til under 200
> kr pr stk i R1.

Er der danske undertekster på R1?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-12-04 16:36

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der danske undertekster på R1?

Nej. Region 1 er til Nordamerika, og de er ligeglade med danske
undertekster. I teorien er det muligt at lægge danske tekster på en
hvilkensomhelst region, men jeg har aldrig hørt om danske tekster på en
R1-film.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-04 09:02

> [...]
> undertekster. I teorien er det muligt at lægge danske tekster på en
> hvilkensomhelst region, men jeg har aldrig hørt om danske tekster på en

godt det samme - kan man læse og forstå engelsk er det det ultimative - der
skrives som regel nøjagtigt det de siger og man får de små nuancer i
sætningerne med - desuden er reg 1 udgaverne rigtigt flotte og ganske
rigitgt uhørt billige for tiden.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-12-04 00:50

sniper_Nolight wrote:
[region 1 DVDer]
> godt det samme - kan man læse og forstå engelsk er det det ultimative - der
> skrives som regel nøjagtigt det de siger og man får de små nuancer i
> sætningerne med - desuden er reg 1 udgaverne rigtigt flotte og ganske

Ja, jeg er tit glad for engelske undertekster på DVD, så jeg
kan få de sidste sproglige nuancer med. Måske har jeg en
lille hørefejl?

> rigitgt uhørt billige for tiden.

Omvendt kan man jo risikere, om mange år, at have yngre
slægtninge der kommer på besøg og gerne vil se en film (til
den tid er DVD sikkert meget retro), men som endnu ikke kan
læse eller forstå engelsk.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-12-04 11:08

> Ja, jeg er tit glad for engelske undertekster på DVD, så jeg kan få de
> sidste sproglige nuancer med. Måske har jeg en lille hørefejl?

Jeg er ikke lige med på hvad du mener (mht. hørefejlen) - men ofte kan
det være svært at høre hvad de siger på engelsk, selvom man godt kender
ordene, så er det rart at det er tekstet som det siges og ikke en dansk
oversættelse, som måske ikke helt fanger det lige så godt.

> Omvendt kan man jo risikere, om mange år, at have yngre slægtninge der
> kommer på besøg og gerne vil se en film (til den tid er DVD sikkert meget
> retro), men som endnu ikke kan læse eller forstå engelsk.

Ja, det problem kender jeg godt - min knægt på 10 brokker sig ind i mellem
over engelske tekster - på den anden side, så er det en god mulighed for ham
at blive god til engelsk Når jeg køber tegnefilm, og animation, så
køber jeg region 2, så jeg får dk tale og tekst, så er alle glade.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-12-04 11:21

> [...]
> ordene, så er det rart at det er tekstet som det siges og ikke en dansk
> oversættelse, som måske ikke helt fanger det lige så godt.

når jeg så læser det igen, kan jeg så godt se det er det du mener - jeg
har det på samme måde - især når sylvester stallone råber

Fra : Jesper

Dato : 29-12-04 00:21

Morten Jensen <morten_jensen@stofanet_dummy.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved, om LOTR-filmene findes i extended udgaverne uden alt
> det der ekstra-gejl som man alligevel aldrig for set. Gerne med danske

Beklager, det kan de ikke. Findes i extended udgave kun i 4 disk
versionen, gaveæskeversionen og 12 disk trilogiboxen. Og sådan er det
over hele verden, med mindre du får fat i en piratversion.

Fra : David T. Metz

Dato : 29-12-04 00:44

Morten Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved, om LOTR-filmene findes i extended udgaverne
> uden alt det der ekstra-gejl som man alligevel aldrig for set. Gerne
> med danske undertekster.

Ja, i gør-det-selv-versionen: Køb EE og smid diskene med ekstramateriale ud.

Davod

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-12-04 03:13

"Morten Jensen" <morten_jensen@stofanet_dummy.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved, om LOTR-filmene findes i extended udgaverne uden alt
> det der ekstra-gejl som man alligevel aldrig for set. Gerne med danske

Du kan vist på VHS, har ihvertfald set FOTR. Men fatter ikke du synes
extramatrialet er spild af tid. Hvis man har den mindst interresse for film
er det ren guf.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-12-04 13:59

> Du kan vist på VHS, har ihvertfald set FOTR. Men fatter ikke du synes
> extramatrialet er spild af tid. Hvis man har den mindst interresse for
> film er det ren guf.

enig - rotk ekstramaterialet er mindst lige så rørende som filmen! - man var
jo næsten i tårer da Frodo/Wood indspiller sin sidste scene ved principal
photography - han tuder jo PJ - jeg var sgu rørt og efter syv år forstår ejg
det godt - normalt kan den slags godt blive lidt pinligt, men jeg åd det
råt - osse fordi Merry/Dom i introen advarer, så man vidste det lidt på
forhånd.... jeg er så misundleig på ALLE de mennesker der får oplevelsen af
at være med i sådan en produktion - fantastisk film og fantastisk produktion
hele vejen igennem - det eneste jeg er ked af er at vi sikkert ikek i mange
mange år får en lignende oplevelse over en så lang årrække - jeg vil ha mer
PJ/LotR!! - de mest fortjente oscars nogensinde til nogen film!