Opera
Fra : Thomas Gade

Dato : 28-12-04 21:52

Nogen der kan se hvorfor siden ikke vises korrekt i Opera.

http://www.theway.1go.dk/truck/

--
----
Mvh

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-12-04 09:01

Thomas Gade skrev:

> Nogen der kan se hvorfor siden ikke vises korrekt i Opera.
>
> http://www.theway.1go.dk/truck/

hmm først og fremmest!: hvorfor ligger dine menupunkter i divs? hvorfor
ligger de så udenfor den markerede div id="menu"?

Når du opbygger en menu så byg den op som en liste, ikke som en række
divs, det giver langt større mening!

<ul class="nav">
endnu en li
endnu en li
etc.
</ul>

Grunden til at du kun kan se kontakt i opera er fordi alle andre ligger
nedenunder!
Glem i øvrigt også z-index. Der er ikke behov for dem.

Claus

Fra : Thomas Gade

Dato : 29-12-04 13:46

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> skrev i en meddelelse

> hmm først og fremmest!: hvorfor ligger dine menupunkter i divs? hvorfor

Fordi jeg har haft problemer med lister i FF når jeg samtidig kører med
overflow:auto; på ex. #content.
> ligger de så udenfor den markerede div id="menu"?

Det synes jeg så lidt smart ud.

> Grunden til at du kun kan se kontakt i opera er fordi alle andre ligger
> nedenunder!

Ja , men under hvad?

Det jeg ikke kan se er min #content og #footer.

> Glem i øvrigt også z-index. Der er ikke behov for dem.

Har fjernet mine z-index, men det gør ingen forskel.

--
----
Mvh

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 29-12-04 20:21

On Wed, 29 Dec 2004 13:45:46 +0100, Thomas Gade <dazzle@frac.invalid>
wrote:

> Fordi jeg har haft problemer med lister i FF når jeg samtidig kører med
> overflow:auto; på ex. #content.

Det lyder ret mærkeligt, prøv at lave en side hvor problemet opstår.

Den måde du har lavet din nuværende menu virker - på mig - lidt mærkelig.
Du har en <div id="menu"> som afsluttes uden indhold, derefter indsætter
du hvert enkelt menupunkt med en ny div, som du giver et unikt klassenavn.
- Og i css-arket sætter du derefter fælles definitioner for alle .menu1,
..menu2 ...menu5. I stedet burde du smide det hele ind i den div med
id="menu", så du kunne give definitionerne den vej igennem.

Her er et eksempel <url:http://ryankristensen.com/tests/fp.html>

> Har fjernet mine z-index, men det gør ingen forskel.

z-index virker kun på absolut positionerede elementer, så der er ikke
behov for den i denne sammenhæng.

Og prøv så at fjerne overflow:auto; på html,body, ved ikke helt hvad det
er du forsøger at opnå med det, men det giver ikke så meget mening, samt
det giver Opera problemer med siden.

--
Ryan Kristensen

Fra : Thomas Gade

Dato : 29-12-04 23:22

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
newssjsao5ar3lx5hp@news.cis.dfn.de...

> [...]

> alle .menu1, .menu2 ...menu5. I stedet burde du smide det hele ind i den
> div med id="menu", så du kunne give definitionerne den vej igennem.

Den lidt omstændige opbygning med forskellige class´ på divs skyldtes en ide
der ikke blev til noget. jeg har ikke fået det rettet endnu.

> Her er et eksempel <url:http://ryankristensen.com/tests/fp.html>

Jeg tror jeg prøver med en liste menu igen

> z-index virker kun på absolut positionerede elementer, så der er ikke
> behov for den i denne sammenhæng.

Det havde jeg lige glemt.

> Og prøv så at fjerne overflow:auto; på html,body, ved ikke helt hvad det
> er du forsøger at opnå med det, men det giver ikke så meget mening, samt
> det giver Opera problemer med siden.

Så virker det jo. Grunden til jeg kører overflow:auto er for at fjerne
scrollbaren i IE når der ikke er overflow.

--
----
Mvh

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-12-04 23:40

Thomas Gade <dazzle@frac.invalid> skrev:

> Jeg tror jeg prøver med en listemenu igen

Prøv
http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp
den kan tilpasses efter eget behov, og der er mange muligheder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 30-12-04 00:33

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Prøv
> http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp
> den kan tilpasses efter eget behov, og der er mange muligheder.

Tak for linket, har dog sat en op selv. Nu er siden næsten som den skal
være

--
----
Mvh

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 29-12-04 23:57

On Wed, 29 Dec 2004 23:22:02 +0100, Thomas Gade <dazzle@frac.invalid>
wrote:

> Grunden til jeg kører overflow:auto er for at fjerne
> scrollbaren i IE når der ikke er overflow.

Så er du nok nødt til at putte det ind i en conditional comment:
<!--[if IE]>
html,body {
overflow:auto;
}
<![endif]-->

På den måde er det kun IE der ser det.

--
Ryan Kristensen

Fra : Thomas Gade

Dato : 30-12-04 00:31

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
newssjskp2ub3lx5hp@news.cis.dfn.de...

> Så er du nok nødt til at putte det ind i en conditional comment:
> [...]
Ja. Kan man gøre noget lignende så det kun er FF der læser det? og Opera for
den sags skyld.

--
----
Mvh

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 30-12-04 01:36

On Thu, 30 Dec 2004 00:31:19 +0100, Thomas Gade <dazzle@frac.invalid>
wrote:

> Ja. Kan man gøre noget lignende så det kun er FF der læser det? og Opera
> for
> den sags skyld.

Nej, det er kun noget, du kan med IE. Jeg har nu heller aldrig været udsat
for, at have brug for at servere noget specifikt for andre browsere end IE.
I langt de fleste tilfælde vil du kunne designe en side med valid kode til
Firefox og få samme visning i Opera. Og så kan du justere det til IE.
Normalt bør man også kunne få ens visning med IE, men nogle gange skal man
lave lidt krumspring, og så er det rart at man ikke påvirker andre
browsere.

--
Ryan Kristensen

Fra : Thomas Gade

Dato : 30-12-04 12:37

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
newssjso9ug53lx5hp@news.cis.dfn.de...

> [...]
> Normalt bør man også kunne få ens visning med IE, men nogle gange skal man
> lave lidt krumspring, og så er det rart at man ikke påvirker andre

Ok, Takker for svar.

--
----
Mvh

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-04 13:39

Ryan Kristensen skrev:

>Normalt bør man også kunne få ens visning med IE, men nogle gange skal man
>lave lidt krumspring, og så er det rart at man ikke påvirker andre
>browsere.

I eksemplet her med overflow, så er det nu Opera, der driller.

Jeg har måttet bruge samme hack.

Men selvf., så kan man sige at IE burde skjule scrollbar, når den
ikke er nødvendig, som de andre browsere gør.
--
Knud

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 30-12-04 15:15

On Thu, 30 Dec 2004 13:38:32 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> I eksemplet her med overflow, så er det nu Opera, der driller.

Problemet er i øvrigt rettet i Opera 8.0

--
Ryan Kristensen