Søger gammel revyvise: Sølvbryllupskvartet~
Fra : Erik Nielsen

Dato : 28-12-04 18:19

Var med Schiøler Link (staves måske anderledes)

Fåes den endnu. Er den evt. indspillet på CD el.l.
Alle oplysninger er velkomne.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 29-12-04 23:34

Hej

Jeg har lagt en MP3-kopi af Sølvbryllupsduet på

dk.binaer.kultur

da det er den eneste uploads-gruppe, jeg lige havde ved hånden.

mvh Jørgen Carlsen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 30-12-04 21:52

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> dk.binaer.kultur
>
> da det er den eneste uploads-gruppe, jeg lige havde ved hånden.

Tak for tilsendte, det gik fint. Jeg vidste ikke at der også fandtes en
"sølvbryllupsduet".
Den jeg søger er "sølvbrullupskvartetten", hvor der udover Carl Fischer og
Schiøler Linck er 2 andre sangere/skuespillere med, hvoraf den ene er
svensker. Ved du hvor jeg evtl. kan få fat i den ?
mvh Erik Nielsen

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 30-12-04 23:39

> [...]
> Schiøler Linck er 2 andre sangere/skuespillere med, hvoraf den ene er
> svensker. Ved du hvor jeg evtl. kan få fat i den ?

Desværre - her kommer jeg til kort.
Godt nytår! J.Carlsen

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 31-12-04 19:54

On Thu, 30 Dec 2004 21:51:52 +0100, "Erik Nielsen"
<giraferni@webspeed.danmark> wrote:

> [...]
>Schiøler Linck er 2 andre sangere/skuespillere med, hvoraf den ene er
>svensker. Ved du hvor jeg evtl. kan få fat i den ?

Jeg har for nyligt købt den pågældende 78'er, men jeg har den ikke for
hånden før sidst i januar. Den er udgivet på Odeon A 149423 -
matricenummer Kpo 952-955 - om den findes på andet medie ved jeg
desværre ikke.

Venligst Henrik.

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 31-12-04 22:02

> (opfølgning af Hans Henrik Pedersen)
> Den er udgivet på Odeon A 149423 -
>matricenummer Kpo 952-955 - om den findes på andet medie ved jeg
>desværre ikke.

Lidt ekstra oplysninger:

En søgning på www.statsbiblioteket.dk antyder, at kvartetten strækker
sig over flere sider, citat:

TitelSölvbryllupskvartet : 1.-3. Del Monolog til
Sölvbryllupskvartetten / [det hele]: Text af Axel Andreasen / Musik af
Elith Worsing / sunget af Carl Fischer, Arvid Ringheim &
Schiöler-Linck med Ork.

Trykkested: Odeon
Omfang2 grammofonplader : 78 o/min.

Forfatter/ophav mm.Andreasen, Axel
Worsing, Elith
Fischer, Carl
Ringheim, Arvid
Schiöler-Linck,

Lokal noteSB: 3 dubletter

Alternativ titelMonolog til Sölvbryllupskvartetten

NumrePlademærke og nummer: Odeon A 149423 A 149424 A 149425 A 149426

Nationalbib.nr.dk (126598)
dk (126599)

citat slut.

Materialet lader ikke til at være genudgivet (fandens også - hvor
ville det være fedt med en "Carl Fischer komplet" cd!.

Mvh. Henrik

Fra : Erik Nielsen

Dato : 04-01-05 06:50

"Hans Henrik Pedersen" <dkw@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Materialet lader ikke til at være genudgivet (fandens også - hvor
> ville det være fedt med en "Carl Fischer komplet" cd!.

Hej Henrik

Jeg håber jeg kan være lige så heldig som du har været med at finde
"kvartetten".

Tak for oplysningerne om plade nr. m.m.

venlig hilsen
Erik Nielsen

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 29-12-04 23:39

Jeg ved ikke om uploadingen af sangen er OK,
Jeg har aldrig prøvet før. Men
ellers henvend dig på min mailadresse
jcarl@daks.dk og vi kan ordne det ad anden vej.

mvh JC

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 15-01-05 13:27

On Tue, 28 Dec 2004 18:19:29 +0100, "Erik Nielsen"
<giraferni@webspeed.danmark> wrote:

>Var med Schiøler Link (staves måske anderledes)
>
>Fåes den endnu. Er den evt. indspillet på CD el.l.
>Alle oplysninger er velkomne.

Jeg har nu fået originalpladerne hjem. De er fra Tivolirevyen 1919.
Kvartetten består af en monolog og tre dele fremført af Carl Fischer,
Arvid Ringheim og Schiøler Linck.

Plademærket er Odeon (lys/mørk blå etiket. Matricenumrene er Odeon KPO
952-KPO 955.

Pladerne er meget slidte og optaget svagt, måske en del af
forklaringen på, de ikke (mig bekendt i hvert fald) er genudgivet?

Venligst Henrik.