Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Model, motiv - hvad skal man kalde det?
Fra : Niels Boegh

Dato : 28-12-04 13:26

Jeg sidder og skriver om portrætfotografering.

Jeg mangler et godt ord for en person, som bliver fotograferet:

Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den
fotograferede" (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

Har du et godt forslag?

På forhånd tak.

Niels

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-12-04 13:33

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> wrote in message
> [...]
>
> Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den fotograferede"
> (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

Hvad med portræt?

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Boegh

Dato : 28-12-04 13:46

Thomas Schreiber wrote:
> "Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> wrote in message

> Hvad med portræt?

"Du kan undgå røde øjne hos "portræt" ved at vinkle din flash op i loftet"

- det er altså ikke godt Danmark...

Niels

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-12-04 16:45

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse

> "Du kan undgå røde øjne hos "portræt" ved at vinkle din flash op i loftet"
>
> - det er altså ikke godt Danmark...
>
> Niels
+++++++++++++++++++++

Hej Niels.

Hvad med "Du kan undgå røde øjne ved "portrætfotografering" ved at vinkle
din flash op i loftet" ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-12-04 13:34

> [...]
>
> Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den fotograferede"
> (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

Hvis du mangler lidt info, så er her en meget god side -
http://www.photo.net/learn/portraits/

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : News

Dato : 28-12-04 14:21

> [...]
>
> Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den
> fotograferede" (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

Hvorfor ikke bare røde øjne?

"Du kan undgå røde øjne, ved at vinkle din flash op i loftet"

Øjne dækker alle levende og døde objekter med øjne!

Fra : Anders Lund

Dato : 28-12-04 14:37

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler et godt ord for en >person<, som bliver fotograferet:
> motiv (for upersonligt), "den

Hvad med motiv-personen?

Mvh
Anders

Fra : Niels Boegh

Dato : 28-12-04 14:56

Anders Lund wrote:
> "Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med motiv-personen?

Tak. Den køber jeg, men du må gerne beholde bindestregen.

Niels

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-12-04 15:22

In article <cqrjbr$1veb$1@news.cybercity.dk>, Niels Boegh wrote:
> [...]
>
> Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den
> fotograferede" (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

ofret, personen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-12-04 16:37

Ha ha, ofret, den er god
hvad med tyren (ham der betaler)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-12-04 16:59

Ebbe Hansen wrote:

> Ha ha, ofret, den er god

Ja den er rigtig god, og endda med en lille sandhed indbygget, for
når man ser på mange af de portræt- og modelfotos som folk viser
frem, så er dem der har stillet op som model, blevet til et offer
for en talentløs knipser...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henri Gath

Dato : 28-12-04 17:07

> [...]
> når man ser på mange af de portræt- og modelfotos som folk viser
> frem, så er dem der har stillet op som model, blevet til et offer

Ligesom dig?

Fra : OCB

Dato : 28-12-04 20:10

> Ja den er rigtig god, og endda med en lille sandhed indbygget, for når man
> ser på mange af de portræt- og modelfotos som folk viser frem, så er dem
> der har stillet op som model, blevet til et offer for en talentløs
> knipser...

> http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner (Tror
> jeg)
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv (Spild af
> tid)
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner (Min
> første hjemmeside)

Niels, jeg skal gerne lære dig hvordan man netop undgår det problem du her
nævner, at have med modelfotografering m.m.. Jeg ved godt det kan være svært
for en mand i din alder, at skulle turde at kontakte bl.a kvindelige
modeller.. Men, fat mod, vi skal nok få dig det lært... (Håber jeg)

OCB

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-04 02:55

Niels Boegh wrote:
> [...]
>
> Model (lyder for arrangeret), motiv (for upersonligt), "den
> fotograferede" (for tungt), "den portrætterede" (alt for tungt).

Det hedder en model. Du skal bare lige vende dig til det.

//Michael