Se mobilnummer i WAP?
Fra : Frank Nørvig

Dato : 28-12-04 10:30

Hejsa,

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men vi prøver:
Jeg sidder og laver lidt wap-sider i WML, XML og XHTML på min
web-server. Mest for sjov og til lidt server-statistik osv.

Men er der nogen der ved om det er muligt, at se hvilket mobilnummer der
benyttes til at se wap-siden med? Altså server-side, så web-serveren kan
logge hvilke mobil-numre der er inde og kigge? Meget gerne i PHP, hvis
muligt?

Mvh Frank

Fra : Jens B

Dato : 28-12-04 17:05

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men vi prøver:
> Jeg sidder og laver lidt wap-sider i WML, XML og XHTML på min web-server.
> Mest for sjov og til lidt server-statistik osv.

http://forums.devshed.com/archive/t-96562

Det ser altså ud til at nogle udbydere sender nummeret i en header, når man
benytter deres wapgateway.

Jeg har dog ikke selv lige kunne få det til at virke (har kun testet med
Telmore). Det kan jo så skyldes at de danske udbydere ikke sender nummeret
med, eller at jeg bare ikke gør det rigtigt.

Men, det må kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Hivs du f.eks.
prøver at gå ind på denne side (fra din computer):
http://nyhederne.tv2.dk/mobil/xhtml/
Og vælger en af nyhederne, så får du en fejlmeddelelse om at dit nummer ikke
kan læses, fordi du ikke kører gennem en wapgateway. Med andre ord, hvis du
kører gennem en wapgateway, kan de aflæse dit nummer, så du kan betale for
læsning af nyheden.

Så det bude altså kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke præcis hvordan.

Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du finder en løsning.

Jens