Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning
Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-05-01 15:56

Hej NG,

Hvorfor kan jeg kun gå op i 1024*768 når min skærm ifølge dokumentationen
skulle kunne køre 1280 x 1024?
Det er en Proview skærm, model 772M ( http://www.proview.net/chart_797.htm )
Jeg har hentet nye drivere til både grafikkort og skærm, men uden held.
Skærmkort er et NVidia Riva TNT2 Vanta 16 mb

På forhånd tak

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. En geni behersker kaos"

Fra : SuneF

Dato : 21-05-01 12:19

> Hvorfor kan jeg kun gå op i 1024*768 når min skærm ifølge dokumentationen
> skulle kunne køre 1280 x 1024?

Kører du windows 2000?
Så kan du nemlig gå ind i advanced settings for display properties og fjerne
det hak der sandsynligvis er i "hide modes that this monitor cannot display".

Det virkede for mig og nu kan jeg presse min skærm til uanede opløsninger;)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-05-01 12:24

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Kører du windows 2000?

Nej, WinME

Fra : Rasmus V. Hansen

Dato : 24-05-01 14:44

> --
> Mvh. Jonas Delfs
> http://delfs.dk
>
> "Kun en tåbe rydder op. En geni behersker kaos"

"Kun en tåbe skriver en geni, et geni skriver et geni"

Sorry.. ku' ikke dy mig...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-05-01 22:29

"Rasmus V. Hansen" <gasjack@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> "Kun en tåbe skriver en geni, et geni skriver et geni"

Argh - damned. Kan jeg forklare med at jeg skrev det midt om natten mens
mine øjenlåger var ved at falde i? :))

> Sorry.. ku' ikke dy mig...

Det' ok :)

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. >>ET<< geni behersker kaos"

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-05-01 12:43

> Argh - damned. Kan jeg forklare med at jeg skrev det midt om natten
mens
> mine øjenlåger var ved at falde i? :))

Så må dine øjenlåg(er) være faldet helt ned over dit tastatur nu -
eller hva'?

En kliche: Sorry kunne ikke lade være

/Jakob

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 12:50

"Jakob Jeppesen" <pause@acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse

> mens
> >
> Så må dine øjenlåg(er) være faldet helt ned over dit tastatur nu -
> eller hva'?

Øhh.... hvad nu?

Fra : SuneF

Dato : 25-05-01 13:02

> Øhh.... hvad nu?

Du mangler et ord i sætning "Kan jeg forklare .. med at jeg osv."
Der er vist heller ikke noget hedder "øjenlåger".

Men pyt med det, folk staver generelt skrækkeligt i mange NG'er,
jeg selv er vist ingen undtagelse ;)

Det irriterer mig dog at folk ikke gider fikse det tåbelige linieknækkerri som OE laver.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 13:10

> Du mangler et ord i sætning "Kan jeg forklare .. med at jeg osv."
> Der er vist heller ikke noget hedder "øjenlåger".

Hmm.... nej.

> Men pyt med det, folk staver generelt skrækkeligt i mange NG'er,
> jeg selv er vist ingen undtagelse ;)

:) - plejer nu ellers ikke at have problemer med at stave.

> Det irriterer mig dog at folk ikke gider fikse det tåbelige linieknækkerri
som OE laver.

Du mener linjeskift pr. 76 karakterer? -Det er standard. Hvis du ikke gør
det, er det dig der er galt på den.

Fra : SuneF

Dato : 25-05-01 13:21

> som OE laver.
>
> Du mener linjeskift pr. 76 karakterer? -Det er standard. Hvis du ikke gør
> det, er det dig der er galt på den.

Jeg ved at det er standard (åbenbart), men det er et problem at quote for folk
uden at smadre linierne i det de citerer.
Man bør selv knække linierne omkring de 72 og så sætte sin newsreader til
fx. 132 tegn.