css
Fra : Stoffer

Dato : 28-12-04 00:18

Hej!
må være træt (og desperat) for jeg synes ikk jeg kan finde svaret ude på
nettet.... hvrfor virker dette her ikke?

<!-- style text/css -->
#ramme {
width:750px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:10px;
padding:0px;
text-align:left;
}

# venstre {
width:156px;
margin-right:10px;
padding:0px;
float:left;
background:#7F9A7E;
}

#hoejre {
width: 503px;
margin-top: 165px;
padding: 14px;
float: right;
background:#7F9A7E;
}

Christoffer
(og undskyld for posting af kode, synes bare det er nemmere end at uploade
sådan en lille stump..)

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 28-12-04 00:27

"Stoffer" <christoffer@buur.info> skrev
> hvrfor virker dette her ikke?

Hvordan virker det ikke ?

> # venstre {

Der må ikke være mellemrum mellem # og venstre.

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-04 00:41

Stoffer skrev:

>(og undskyld for posting af kode, synes bare det er nemmere end at uploade
>sådan en lille stump..)

Udover den fejl, som Jesper nævner, så kan det også være fordi du
bruger en forkert doctype, hvis du tester med IE.

Noget vi havde kunnet se, hvis du havde uploadet en testside.
--
Knud

Fra : Stoffer

Dato : 28-12-04 15:22

http://www.buur.info/div2.html

Burde den ikke blive centreret?? det er ihvertfald det jeg prøver at få den
til at blive..

Christoffer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-04 15:35

Stoffer skrev:

>Burde den ikke blive centreret?? det er ihvertfald det jeg prøver at få den
>til at blive..

Fordi doctype er placeret det forkerte sted, så går IE i
quirksmode, doctype skal stå allerøverst.

Altså:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>

--
Knud