MMS-modtagelse
Fra : Peter

Dato : 27-12-04 23:17

Hej

Jeg har et problem med modtagelse af mms'er. Situationen er følgende:

Jeg tager et foto og sender det med min SE K700 eller SE T610 - uanset
størrelsen af fotoet vises fotoet ikke hos modtageren af mms'en. Det gælder
Samsung og Nokia-telefoner. Modtageren får blot en besked om at mms'n kan
læses læses på en bestemt internetadresse.

Heller ikke selv om jeg laver fotoet mindre kan det ses på telefonerne....

Hvad er problemet? Eller forklaringen?

På forhånd tak.

/Peter

Fra : Michel Christensen

Dato : 27-12-04 23:22

Peter wrote:
> [...]
> læses læses på en bestemt internetadresse.
>
> Heller ikke selv om jeg laver fotoet mindre kan det ses på telefonerne....

Hej Peter. Det virker lidt forvirrende. Du skriver du har problemer med
modtagelse.. men du skriver også at modtageren får besked om at mms'en
kan læses på en internetadresse.. er det dig der modtager eller afsender?

Hvis du har problemer med modtagelse, er det sikkert fordi du ikke har
fået en korrekt MMS-opsætning via OTA?

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-12-04 23:28

> Modtageren får blot en besked om at mms'n kan
> læses læses på en bestemt internetadresse.

Kan de modtage din MMS, hvis du kun skriver tekst i den? Hvilken udbyder har
modtagerne? Kan de modtage MMS fra andre?

Udfra hvad du skriver lader det ikke til, at modtagernes telefon i det hele
taget er sat op til MMS (og derudover skal det jo også være aktivt fra
modtagers operatørs side af).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Peter

Dato : 28-12-04 09:45

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

Tak til jer begge to for forklaringen - jeg vil tjekke om modtagernes
telefoner er sat korrekt op.

Tak for hjælpen!

Mvh

Peter

Fra : Jan

Dato : 28-12-04 10:03

Det er helt sikkert problemet, at modtageren ikke er sat op til MMS. Det
sikreste bevis er, om alle de involverede kan sende en MMS til sig selv.
Ofte er det sådan, at man kan kun modtage en MMS, hvis man har en profil på
MMS centeret (der står for distributionen af MMS beskeder)

Mvh Jan

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 30-12-04 10:44

ti 28 dec 2004 10:03:26a satte Jan sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> selv. Ofte er det sådan, at man kan kun modtage en MMS, hvis man har
> en profil på MMS centeret (der står for distributionen af MMS

Nej det er ikke problemet.

Modtageren har ikke tilmeldt sig MMS og derfor kan man ikke sende til ham/
hende. VModtageren skal blot melde sig til så vil det virke.

Ang. opsætningen af telefonen så er det ikke et krav at man skal være
tilmeldt for at sende mms. Men for at modtage dem skal man være tilmeldt.

Steven

Fra : Jan

Dato : 30-12-04 11:51

Med fare for at lyde arrogant vil jeg blot konstatere, at min mail er i fuld
overensstemmelse med sandheden. Det er nemlig aldeles forskelligt hvordan de
danske operatører har opsat deres MMSC og ligeledes er det ret forskelligt
hvordan de enkelte terminalproducenter "opfører" sig.

Og "JO"; man skal være tilmeldt MMS for at kunne afsende. Baggrunden er, at
GPRS forbindelsen kører via et særligt APN, der ikke takserer trafikken.
Derfor skal både abonnement og telefon være sat korrekt op for at kunne
såvel modtage som afsende MMS.

Mvh Jan