Amiga 500 Spil hvor downloades?
Fra : Per JM Olsen

Dato : 27-12-04 22:55

Hej Alle

Hvor kan man hente Amiga 500 spil, har nogle 720kb disketter
liggende og en gammel amiga 500 men desværre ingen spil...

Mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 23:33

> Hvor kan man hente Amiga 500 spil, har nogle 720kb disketter
> liggende og en gammel amiga 500 men desværre ingen spil...

Søg efter det i google.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 28-12-04 08:33

> Søg efter det i google.

Et lille tip til dette svar.. Når du søger på en spil titel, så tag også ADF
eller ADZ med - det er Amiga diskette filer til emulatorer. Disse kan, med
det rigtige grej, også tilbageføres til amiga disketter (se Sune Salmien's
post).

Mange Amiga spil kan iøvrigt hentes direkte her:

http://www.back2roots.org/Games/

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-12-04 05:16

Per JM Olsen wrote:
> Hej Alle
>

> Hvor kan man hente Amiga 500 spil, har nogle 720kb disketter
> liggende og en gammel amiga 500 men desværre ingen spil...
>

> Mvh Per

Du kan ikke umiddelbart komme spillene på disketter der virker i din
Amiga 500 fra en PC. Amigaen kan ikke læse dem.

Du kan købe et null-modem kabel og 'Amiga Explorer' fra
www.cloanto.com - så kan du overføre spil til direkte til diskdrevet i
din Amiga 500 fra din PC. Men du skal bruge en Workbench diskette til
din Amiga for at det kan lade sig gøre.

1.44MB disketter virker iøvrigt fint i en Amiga 500 hvis du sætter tape
over det ene hul.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 28-12-04 14:47

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke umiddelbart komme spillene på disketter der virker i din
> Amiga 500 fra en PC. Amigaen kan ikke læse dem.

Via et workbench tool kan man godt læse pc disketter på amiga´en.
Problemet her er så også at man måske kan konvertere filerne +
de skal lagres et andet sted før man kan afvikle dem.

> [...]
> www.cloanto.com - så kan du overføre spil til direkte til diskdrevet i
> din Amiga 500 fra din PC. Men du skal bruge en Workbench diskette til

Det vil også være den nemmeste måde at gøre det på

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-12-04 18:46

Kenneth Iversen wrote:
> [...]
> Problemet her er så også at man måske kan konvertere filerne +
> de skal lagres et andet sted før man kan afvikle dem.

Det er rigtigt, men det findes ikke på den Workbench der fulgte med
Amiga 500.
Hvis man har en Amiga 1200 med harddisk og alt muligt, så er det ikke
noget problem, slet ikke hvis man også har netværkskort til den. Men ham
der skrev indlægget har jo ikke en A1200, så derfor skrev jeg som jeg
gjorde.

> Det vil også være den nemmeste måde at gøre det på

Ja, jeg har selv gjort det sådan og det virker fint, også under Windows
XP.
WinUAE er et godt stykke værktøj skråstreg legetøj men det blegner i
forhold til den ægte vare..
Jeg opdagede at der var virus på mange af mine gamle Amiga disks, så jeg
overførte dem til PC hvor jeg kunne arbejde med kopier af dem i WinUAE
og afprøve forskellige metoder til at udrydde virussen uden at beskadige
det der ellers lå på disketterne. Da jeg fandt en metode hvor jeg kunne
få mest muligt brugbart data ud af det (det var noget af mit gamle Amiga
musik fra 1988-90) kunne jeg sende de rensede disk-images tilbage til
Amigaen. Alt hvad jeg downloader får samme tur inden jeg overfører det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 28-12-04 22:07

> Det er rigtigt, men det findes ikke på den Workbench der fulgte med
> Amiga 500.

Det er sikkert rigtigt. Jeg købte min 3.1 ved siden af, hvor det
program så ligger i.

Det er dog kun brugt sammen med min A2000.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 18:26

> Hvor kan man hente Amiga 500 spil, har nogle 720kb disketter
> liggende og en gammel amiga 500 men desværre ingen spil...

Du kan også bruge en emulator som hedder Winuae, så kan du spille dem på din
pc'er hvis den er hurtig nok.

Har kørt Winuae på min gamle som er en 2.3 GHz uden problemer.

Prøv den her side.

http://www.winuae.net/

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk