Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fire nye fotos I gerne må pille fra hinand~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-12-04 20:47

Jeg var ved stranden med familien og hunden ved Vosnæs Gård nord for Århus 2.
juledag.
Fugle var der ikke mange af, Kuns et par måger, en enkelt skarv og en svane
langt væk.
Men det blev alligevel til de her 4 billeder:

Kaj og Bøje
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-296

Julebadet
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-295

Mon vandet er koldt
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-294

Ready to touchdown
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-292

Hvad synes I?

Der er forresten oxo en snowboardskater jeg ikke har vist jer

BANZAI
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-288

En grønirisk i et fyrretræ
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-287

Og en dompap med lidt udbrænndt hale:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-291

De er dog alle tre fra før jul!

Glædelig Jul og godt Nytår

--

Jesper Nielsen
aka

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-12-04 22:17

On Mon, 27 Dec 2004 20:47:01 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> langt væk.
> Men det blev alligevel til de her 4 billeder:

Ideen med billedet er udmærket, men jeg synes at fuglene ikke skarpe nok.

> Julebadet
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-295

Kan godt lide billedet. Jeg tror det vil blive endnu bedre enten med
drengen helt i center eller lidt til venstre, så det ser ud til at han går
ind i billedet.

> Mon vandet er koldt
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-294

For uskarpt.

> Ready to touchdown
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-292

Pænt og skarpt billede, jeg synes at det er meget flot.

> Hvad synes I?
>
> Der er forresten oxo en snowboardskater jeg ikke har vist jer
>
> BANZAI
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-288

Udmærket familie foto. Sjovt og godt for familien, og en oplevelse der bør
gemmes.

> En grønirisk i et fyrretræ
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-287

Flot billede uden af være prangende. Der mangler lidt skarphed på fuglen
og ikke koglerne. Der er også noget ved beskæringen, jeg ikke er helt tryg
ved.

> Og en dompap med lidt udbrænndt hale:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-291

En skam med den udbrændte hale, for ellers er det næsten perfekt. Jeg
ville nok have beskåret det lidt anderledes, så halen kon lidt længere ud
mod kanten, så hovedet kommer mere i fokus for seeren.

Jeg fik taget mig lidt tid til at kommentere dem alle. Håber ikke at jeg
har været for hård ved dig.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Steen Christensen

Dato : 30-12-04 09:31

Den Mon, 27 Dec 2004 20:47:01 +0100. skrev Frodo Nifinger:

> [...]
> svane langt væk.
> Men det blev alligevel til de her 4 billeder:

Hej Jesper.

Fuglebillederne siger mig ikke så meget, men det er nok et spørgsmål om
interesser. Til gengæld synes jeg at dit billede af en pigefotograf er
herligt. Bortset fra at det er en anelse uskarpt, og der sikkert også er
bunker af andre ting galt hvis du spørger teknikeksperterne, så synes
jeg at det er charmerende og løfter sløret for en sød historie, som man
har lyst til at høre mere om.

Jeg er vendt tilbage til billedet et par gange for at kigge igen.

Skyd endelig mere af den slags.

Steen Christensen
Tourinnes la Grosse, Belgien.
Fjern katten ved direkte mail

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-12-04 21:12

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lyst til at høre mere om.
>
> Jeg er vendt tilbage til billedet et par gange for at kigge igen.

Sjovt nok kan jeg oxo selv godt lide billedet.
Det er rystet, taget på 1/125 F:/4,5 på 500 ISO påvel 25- 30 meter håndholdt.
Jeg har skåret 1/3 af billedt væk (hendes kæreste, der sad på knæ foran hende
med et digitalkamera og tog billeder i strakt arm af Frederiksborg slot)

Andre kan åbenbart osse godt lide billedet på trods af dets åbenlyse mangler,
da det er det billede, jeg har flest hit på.

Jeg må indrømme, at jeg er fasineret af fuglene, som jeg aldrig før har kunnet
komme så tæt på.
Men man skal selvfølgelig interessere sig for fugle, for at de sir en noget.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger