Iron Monkey
Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-12-04 14:44

Hej gruppe,

Der eksisterer tre film om the Iron Monkey... To af dem er af nyere dato med
Donnie YEn i hovedrollen.

Er der nogen der kender til om Iron Monkey er en figur der er skabt til
filmene, eller om det drejer sig om en gammel legende a la Robin Hood?

HC

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-12-04 18:38

On Mon, 27 Dec 2004 14:43:58 +0100, "Hans Christian Vang"
<admin@coolcomics.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kender til om Iron Monkey er en figur der er skabt til
>filmene, eller om det drejer sig om en gammel legende a la Robin Hood?

Er det ikke Wong fei Hung's far? som også er ret kendt som en legende
i masser af film, eller har jeg bare misforstået noget?

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-12-04 20:40

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message

> Er det ikke Wong fei Hung's far? som også er ret kendt som en legende
> i masser af film, eller har jeg bare misforstået noget?
>
> Mvh
>
> MA

Det er det jeg ikke ved, og prøver finde ud af... Om Iron Monkey er skabt
TIL filmen, eller om det er en kinesisk legende...

HC

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-12-04 21:05

Hans Christian Vang wrote:

> Det er det jeg ikke ved, og prøver finde ud af... Om Iron Monkey er skabt
> TIL filmen, eller om det er en kinesisk legende...

Tjek denne side:
http://www.kungfucinema.com/articles/2001-04-08-01.htm

Lidt af begge dele. Wong fei-hungs far Wong Kai-ying var en af "Ten Tigers of
Canton." En flok æresbundne helte eller noget i den stil, jeg vil tro at Iron
Monkey figuren udspringer deraf - omend det ikke er Wong Fei-hungs far der er
Iron Monkey.

"Ten Tigers of Canton" og Wong fei-hung (i skikkelse af Sammo Hung) er
forøvrigt med i den der jorden rundt på 80 dage med Jackie Chan.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 27-12-04 23:19