Hidden&Dangerous2 - Snuppe en tysk uniform~
Fra : Peter C:\\>

Dato : 27-12-04 12:26

Hej Gruppe

Hvordan tager jeg en uniform fra en tysker i Hidden&Dangerous 2 ?

Jeg kan få en (eller flere) til at overgive sig, så de rækker hænderne i
vejret, hvorefter de bliver bagbundet og taget til fange.

Hvordan kan jeg så tage deres uniform, hvis nu jeg vil forklæde mig som
tysker ?
Når jeg trykker på "funktions-tasten" kan jeg kun vælge inventory, og der
ville jeg så gerne tage uniformen, men det kan jeg ikke.
Manualen beskriver ikke hvordan ....kun at man kan.

Anyone ?

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Radio

Dato : 27-12-04 13:08

On Mon, 27 Dec 2004 12:25:59 +0100, "Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ville jeg så gerne tage uniformen, men det kan jeg ikke.
>Manualen beskriver ikke hvordan ....kun at man kan.

Hmm, længe siden, men jeg tror du skal højreklikke på fyren.
Kan undersøge det, hvis det ikke var det.

--
Gerner

Bang
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Peter C:\\>

Dato : 27-12-04 17:45

> Hmm, længe siden, men jeg tror du skal højreklikke på fyren.
> Kan undersøge det, hvis det ikke var det.

Jeg har redefineret tasterne så de er som jeg kan li´ dem, så højreklik er
det ikke
Jeg har "kigge i sigtekorn" på højreklik.

Hvad er højreklik oprindelig sat til ? Er det ikke den de kalder
"funktionstast" (altså den man bruger til at samle våben op med, åbne døre
med, yde førstehjælp med o.s.v.) ?
Den har jeg flyttet til "F", og den er prøvet ... uden held.

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Radio

Dato : 27-12-04 22:57

On Mon, 27 Dec 2004 17:44:53 +0100, "Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Jeg har redefineret tasterne så de er som jeg kan li´ dem, så højreklik er
>det ikke
>Jeg har "kigge i sigtekorn" på højreklik.

Musens højre knap bruges gerne til forskellige funktioner alt efter situationen.
Men nu kikker jeg efter.
Du bruger jo din "action key" (højre musetast) til at binde fjenden.
Du bruger også "action key" til at få en menu frem med de muligheder du har for
det object du peger med sigtepunket (crosshair)
Du kikker så i hans "inventory" og der er hans uniform.
Hvis du ikke kan, og jeg har ikke haft besvær med det, så kan det måske skyldes
dine ændringer af tasterne.

> [...]
>med, yde førstehjælp med o.s.v.) ?
>Den har jeg flyttet til "F", og den er prøvet ... uden held.

Højre musetast er rigtignok normalt "action key".
Har du en "boks" omkring tyskeren ?
Kan du gennemgå hvad du foretager dig når du vil snuppe en uniform ?
Du skal jo nok først "discard" din egne uniformsdele før du kan tage en anden
på.
Det er svært at se din skærm, så du må fortælle hvad der sker på skærmen.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 27-12-04 23:13

> [...]
> på.
> Det er svært at se din skærm, så du må fortælle hvad der sker på skærmen.

Der sker faktisk som du her har beskrevet det.
Jeg kan få en hvid ramme frem omkring den tilfangetagne tysker. Jeg trykker
"Action-key" og kommer til inventory.
Her kan jeg så rippe ham for granater, patroner hjælm, og hvad han ellers
måtte have...helt ned til der kun er uniform tilbage.
Så smider jeg alt hvad jeg slæber på. Gevær, backpack, hjælm....ALT, indtil
jeg kun har uniform tilbage på min egen inventory-liste.
......det er så HER jeg havde forestillet mig at de skulle kunne bytte
uniform, men jeg kan ikke "discharge" min egen uniform, og jeg kan ikke
"trække og slippe" den tyske uniform over på min inventory-liste. :-/
(det er også prøvet at jeg tager uniformen uden først at have skilt mig af
med alle mine ting, men det er "selvfølgelig" heller ikke muligt)

......så var det jeg tænkte at der måske var en detalje jeg havde overset ?

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Radio

Dato : 28-12-04 12:37

On Mon, 27 Dec 2004 23:13:08 +0100, "Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>.....så var det jeg tænkte at der måske var en detalje jeg havde overset ?

Næh, hvad skulle det være ? Bytte af uniform skal ske fra inventory, og jeg har
da også gjort det, så det kan lade sig gøre.
Man kan ikke bruge blodige uniformer, er det der den er gal ?

Fra : Peter C:\\>

Dato : 28-12-04 16:14

> Næh, hvad skulle det være ? Bytte af uniform skal ske fra inventory, og
> jeg har
> da også gjort det, så det kan lade sig gøre.
> Man kan ikke bruge blodige uniformer, er det der den er gal ?

Det troede jeg umiddelbart ikke for tyskeren er jo ikke død, men kun
tilfangetaget..... men...han kunne jo være såret !
(synes dog ikke jeg kunne se noget blod)
Indtil en anden / bedre forklaring dukker op tror jeg det må være det. Altså
at uniformen kan ikke bruges, da han er såret.

--
MVH Peter C:\
- - -