OT - Gå efter sagen, ikke personen
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-12-04 12:22

For dem af jer som har haft lidt Psykologi i skolen og har været vågen, så
ved i jo godt at man skal gå efter sagen og ikke efter personen.
Sagen er fundsatsen. Er den for stiv og regelret ? måske skulle den
opdateres til at kunne tolerer lidt mere "kaffeklub" og ALT som kan bruges
ved, med, i, og omkring sejlads.

Hvor er grænsen for hvornår noget er OT ?

.... Jeg bruger min slæbebar pc i båden og vil tilslutte en printer! hvordan
?
.... Jeg skal skifte leje på min trailer (glemmer at fortælle at det er en
bådtrailer) ?

Der er mange ting som krydser andre gruppers viden, men det er typsik sådan
at ikke lige kender alle 40000+ gruppers fundsats og gråzone'er

Jeg kitesurfer og flyver med kunstdrage, de liner vi bruger er typisk
flettet fiskesnor. Skal jeg så spørger i fritid.drage, i fritid.lystfisker,
i fritid.sejlads mm... ?? eller skal jeg ringe til en livline

Det har tidligere været oppe i dk.fritid.bil, hvor man er meget kammeratlig
og tit hygger lidt om biler, det var der nogle personer der ikke kunne leve
med. DFB's fundsats blev gjort lidt løsere og alle i DFB stemte for en ny
gruppe, nemmelig dk.teknik.bil, med stram fundsats.

--
-Leon
"Oh, people can come up with statistics to prove anything. 14% of people

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 12:48

Ja, foreløbig er der jo så få indlæg (nogle gange under 5 om dagen) at nogle
finder belæg for at diskutere "gruppe-teknik" istedet for deres både. Så
lange der er flere indlæg om nedenstående end om både, så kan man vel næppe
hævde, at styringen er for stram.

/Bjarke

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 27-12-04 15:57

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cqosp4$2i08$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> finder belæg for at diskutere "gruppe-teknik" istedet for deres både. Så
> lange der er flere indlæg om nedenstående end om både, så kan man vel

De er desværre rigtigt at der ikke er såmange "faglige" spørgsmål, men det
skal nok komme. Jeg tror at dette hovedsagligt skyldes alderen på
sejlsportsfolket, der er næppe mange under 25år her.
Efter hånden som sejlerfolket opdager hvorstor en viden vi samlet står inde
med så skal der nok komme flere til. Og jeg syntes faktisk at de spørgsmål
der ikke ender i mudderkastning, bliver besvaret godt og tit på et højt
fagligt niveau.
Men der er noget der skal styr på, for jeg har fået flere mails fra nye
brugere af DFS som spørger hvad der forgår !!

<snip>

-Leon

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 27-12-04 21:25

> [...]
> finder belæg for at diskutere "gruppe-teknik" istedet for deres både. Så
> lange der er flere indlæg om nedenstående end om både, så kan man vel

Der skal nok komme flere indlæg når sæsonen for klargøring går i gang. Jeg
kommer helt sikkert med en række spørgsmål om maling, glasfiber, rig osv.
når jeg går i krig til foråret.

Andreas.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 22:08

Det er jo nu det skal planlægges og sagerne skal indkøbes.....

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-12-04 12:53

> [...]

> Sagen er fundsatsen. Er den for stiv og regelret ? måske skulle den
> opdateres til at kunne tolerer lidt mere "kaffeklub" og ALT som kan bruges

Folk går efter personen, fordi de netop ikke kan argumentere fornuftigt for
deres synspunkter. Har man ikke ordets magt, så kan man altid svine folk til
og på den måde afspore debatten og flytte fokus.

Det burde ikke være nødvendig at lave en "altmuligsnak" gruppe, blot fordi
der er nogle enkelte personer, som ikke gider at anvende de rigtige grupper.
Det er en enorm fallitærklæring at give efter for enkelte personers
ligegyldighed...

Det er helt *urimeligt* at lave om på en gruppes fundats, blot fordi nogle
enkelte personer pga. *dovenskab* ikke vil debattere i de korrekte grupper!

> Hvor er grænsen for hvornår noget er OT ?

Det er svært at definere, men når der er en anden specifik gruppe som præcis
omhandler de omtalte emner, så er det den gruppe, man skal bruge. At der så
er nogen, der mener, at de ikke er forpligtiget til at efterleve reglerne på
usenettet, er meget beklageligt. Der er et klart formål med gruppehierakiet,
og at lave en "altmuliggruppe", hvor fundatsen er så bred, bliver noget
værre rod. Dernæst får man aldrig styregruppen til at acceptere en fundats,
som tillader diskussion af emner, der har sin egen gruppe. Det har vi jo set
gang på gang...

> ... Jeg bruger min slæbebar pc i båden og vil tilslutte en printer!
hvordan

Det er netop et eksempel på et edb-problem og har jo intet med sejlads at
gøre. Skal man tænke på den måde, så kan man fuldstændig udvande
emnehierakiet og dermed bliver usenettet ubrugeligt.

> Der er mange ting som krydser andre gruppers viden, men det er typsik
sådan
> at ikke lige kender alle 40000+ gruppers fundsats og gråzone'er

Det er ikke et argument for at lave en skraldespandsgruppe. Det er ikke
urimeligt, at man forlanger, at folk sætter sig ind i de medier, de bruger.
Det står faktisk i den aftale, man har med sin interneudbyder..

> [...]
fritid.lystfisker,
> i fritid.sejlads mm... ?? eller skal jeg ringe til en livline

Er der en gruppe, som omhandler drager, så er det naturligvis den gruppe, du
skal bruge.

> [...]
> med. DFB's fundsats blev gjort lidt løsere og alle i DFB stemte for en ny
> gruppe, nemmelig dk.teknik.bil, med stram fundsats.

Det er ikke nogen, som kan stemme om noget som helst. Det er alene
styregruppen som beslutter, om en given gruppe skal oprettes, og om den
forslåede fundats er acceptabel.

Der er helt præcise regler for, hvordan man opretter eller ændrer en gruppe,
og hvis man af een eller anden grund ønsker at lave om på noget, så er det
de regler, man skal følge.

Denne debat er faktisk off-topic her, så jeg sætter FUT til
dk.admin.netikette, hvor du egentlig burde poste dit indlæg. (der kommer
sikkert en hel masse udfald fra personer, som stadig ikke har fattet brugen
af FUT og formålet med at anvende de rigtige grupper, men det tager jeg ikke
så tungt, det understreger blot min pointe)

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 27-12-04 13:18

In news:41cff065$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Leon Hulstroem (4220) <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev:
> [...]
> bruges ved, med, i, og omkring sejlads.
>
> Hvor er grænsen for hvornår noget er OT ?

Nok er jeg blevet kald for fattesvag, ignorant, fjols og lignende, men jeg
synes ikke, at fundatsen er for stiv og regelret.
Spørgsmålet er, hvor tungt man skal tage det, at der er "nogen", som
tilsyneladende ikke har andet at tage sig til end at retlede/vejlede/henvise
og sætte FUT mv. og kun kan fungere, hvis reglerne følges strikt.
Samtidigt er det *lidt* morsomt, at samme regler kun er *retningslinier*, og
at en del af reglerne kan fortolkes på forskellig måde. Så alt i alt handler
det om at give plads til alle i.f. rimelighedens grænser.

For mit eget vedkommende skal jeg virkelig tage mig selv i nakken for ikke
at give efter for det, der sker med mig (væsken i min urinblære kommer
fuldstændigt i kog), når den eller de samme her i gruppen går i gang med at
fokusere på petitesser fremfor at tage lidt mere afslappet på tingene.
Det er utroligt ærgerligt det er sådan, som det har været igennem lang tid.
Det sker alt for ofte, at en eller anden uforvarende kommer til at spørge om
noget, som måske skulle eller kunne have været fremført i en anden gruppe,
og at resultatet bliver en gang mudderkastning og diskussioner om
førstnævnte retningslinier (regler) fremfor at der blev udvekslet erfaringer
til glæde for alle med den fælles interesse, det er at sejle.

Hermed et naivt ønske om et godt nyt år til alle og med håb om, at
tolerancen og den indbyrdes tone vil blive til det bedre i det nye år.

--
Husk - at hver morgen er den
første dag i resten af dit liv!

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-12-04 14:25

HØRT!
Så kunne det jo også være at der faktisk kom mere end de 4-5 indlæg om
dagen, som Bjarke skriver!
Det er da ikke til at holde ud at skulle læse al den mudderkastning der
foregår i ...jaeh... en meget stor del af indlæggene... Om man så har lavet
en lille fejl, eller som jeg citeret over det, der står, og ikke under...
Herregud, det går jo nok, gør det ikke? Det er jo enten det, eller også skal
vi læse på en HEL MASSE flere indlæg fra personer der får det dårligt, når
de ser et forkert indlæg... Og så bliver det først irriterende...

Lasse

Fra : MAXI-87

Dato : 27-12-04 15:43

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagen er fundsatsen. Er den for stiv og regelret ? måske skulle den
> opdateres til at kunne tolerer lidt mere "kaffeklub" og ALT som kan bruges
Hej
Som jeg ser det, skulle der da gerne være plads til lidt OT indlæg, hvis
det ligger indenfor området.
Indtil nu er der da kun en - en eneste person som ødelægger denne gruppe.
Det er en skam Lynetten har påkrævet password nu, for der er netop, et godt
eksempel på, hvad en tåbe kan lave af ravage, endog uden hverken at have båd
eller
være medlem i klubben, måske derfor har de lukket for adgang for alle i
debatgrupperne.
Hvorfor er det den samme person som hele tiden skal gøre sig til dommer i
denne gruppe ?
Enten er det fordi vedkommende elsker at lave ballade, eller fejler noget -
ved det ikke
men lidt underlig.og påfaldende det er den samme person som er utilfreds.
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-12-04 16:05

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev

> [...]
båd
> eller
> være medlem i klubben, måske derfor har de lukket for adgang for alle i

Hvad i alverden har ovenstående med dk.fritid.sejlads og samt gruppens
fundats at gøre?

Er det blot endnu et forsøg på mudderkastning?

> Hvorfor er det den samme person som hele tiden skal gøre sig til dommer i
> denne gruppe ?

Hvorfor er det de samme personer, som mener, at de er hævet over den
demokratiske vedtagne netikette og dermed kan tillade at gøre som det passer
sig?

> Enten er det fordi vedkommende elsker at lave ballade, eller fejler
noget -
> ved det ikke

Endnu mere mudderkastning?

Er der en speciel grund til, at du ikke er i stand til at debattere
fornuftigt, uden at falde ned på dette niveau?

> men lidt underlig.og påfaldende det er den samme person som er utilfreds.

Jeg synes, at det er mere underligt, at der er folk, som gerne vil bruge
usenettet, men som konsekvent ikke vil efterleve de simple regler, der er?

Hvis man af mystiske årsager ikke ønsker at følge disse simple regler, så
bør man da tage initiativ til at lave dem om. Anarki, ligegyldighed og
personlig mudderkastning er i hvert fald *ikke* vejen frem....

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : ibber

Dato : 27-12-04 16:28

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> [...]
> bør man da tage initiativ til at lave dem om. Anarki, ligegyldighed og
> personlig mudderkastning er i hvert fald *ikke* vejen frem....

Og claus ved jo udemærket godt det er ham der menes

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 20:02

7 indlæg uden sejlsportsindhold.

Hvis I har tid, er der så en der kunne give mig en ide til hvor jeg skal
lede efter en fleksibel vandsæk, der passer til hullet under
kistebænk-dørken ??

Den jeg har fundet på web'en (tak, Steffen) har ikke de bedste mål....

/Bjarke

<SNIP en masse ikke-sejlsportsrelateret>

Fra : MAXI-87

Dato : 27-12-04 20:28

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cqpm6h$c0g$1@news.cybercity.dk...
> Den jeg har fundet på web'en (tak, Steffen) har ikke de bedste mål....
Hej Bjarke
Nu ved jeg jo ikke hvilke sider du har set på, men måske her er noget:
http://www.palby.dk/katalog/visside.php?side=58
Hilsen
Hans

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 21:00

Problemet er, at det er et ret lille rum jeg skal have den i (se evt.
http://www.maximalt.dk/artikler/kistebaenke/bb.htm). Jeg forstår at de skal
gøres fast i øjet i hvert hjørne og så er 70 cm vel for bredt ? Jeg skal nok
bruge en der er 50 eller til nød 60 cm bred. Længden er derimod mindre
kritisk.

Sidder indersækken fast i ydersækken, eller kan indersækken "rulle ned" i
bunden af mit hul når den er halvtom ?? Vil det være et problem ?

/Bjarke

Fra : MAXI-87

Dato : 27-12-04 21:57

Hans Olsen
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:cqppjt$fsv$1@news.cybercity.dk...
> Problemet er, at det er et ret lille rum jeg skal have den i (se evt.

Hej
Hvad med at lave nogle tanke i trekant form, fremstillet i glasfiber.
evt. i str. så de godt og vel kan gå ned igennem hullet, når du har skubbet
den
1. næsten helt tilbage, så den næste, og ryk den lidt fremefter, og forbind
dem med en gummislange, på
den måde kan du udnytte hele længden, både fremefter og bagud.
samles på ca. midten med T-stykke - husk udluftning første og sidste tank.
Bare en ide´
Hilsen
Hans

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-12-04 22:09

Tanken er tænkt, men jeg synes måske bare det med sækken lød nemmere. Jeg
faldt også lidt for argumentet om, at når sækken ligger direkte mod bunden
holdes vandet koldt. .....

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 28-12-04 11:29

Bjarke Christensen wrote:
> Tanken er tænkt, men jeg synes måske bare det med sækken lød nemmere.
> Jeg faldt også lidt for argumentet om, at når sækken ligger direkte
> [...]
Jeg har også en ide, Da vi købte vores båd var vandtanken lidt utæt.Vi gik
ned til sejlmageren med den og han lavede en ny svejsning lidt længere inde.
Det tog ikke mere end 30 sekunder og de vil ikke ha noget for at lave det.
De har garanteret det materiale man bruger i metermål og du kan få lavet en
tank på de mål der passer dig.
Mvh Bent

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-12-04 11:35

OK, er det så nemt? Så kan jeg jo også bare købe den på 70*70 og få den
lavet om året efter, hvis den driller.

Tak.

Bjarke

"Bent Frederiksen" <bent.f@mobilixnet.dk> wrote in message
snip

Fra : MAXI-87

Dato : 27-12-04 16:28

> Er det blot endnu et forsøg på mudderkastning?
>
> Endnu mere mudderkastning?
> FUT dk.admin.netikette
LOL*
hvad med at futte rigtig Claus