Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af digitalkamera
Fra : Morten Brøgger

Dato : 27-12-04 00:22

Hej NG

Jeg overvejer at investere i et nyt kamera.

Jeg overvejer følgende 2 kameraer:
enten konicaminolta Z10 eller KonicaMinolta Z2
prisforskellen er ca. 200,- kr, for mit vedkommende.

Er Z2eren de 200,- kr. mere værd?

Morten Brøgger
www.dkfrim.dk

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 27-12-04 00:55

Prøv og se linket side by side
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=konicaminolta_dimagez10%2Ckonicaminolta_dimagez2&show=all
Hilsen Karl Erik

Fra : Morten Brøgger

Dato : 27-12-04 08:24

"Karl Erik Kornmaaler Mikkelsen" <karl-erik@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41cf4f36$0$23076$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Prøv og se linket side by side

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=konicaminolta_dimagez10%2Ckonicaminolta_dimagez2&show=all
> Hilsen Karl Erik

Tak for linket.
Ja, der er jo ikke meget forskel. jeg vil jo gerne have det ekstra zoom og
de ekstra pixels. Men jeg er lidt bekymret om Z2eren er lige så hurtig som
Z10eren. Z10eren kan tage 1,5 billede/sek og er meget hurtigt klar til at
tage billederne, efter kameraet er blevet tændt. Jeg synes ikke jeg kan
finde oplysninger om Z2eren på dette område.

Morten Brøgger
www.dkfrim.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-12-04 10:00

Morten Brøgger wrote:
> [...]
> tage billederne, efter kameraet er blevet tændt. Jeg synes ikke jeg kan
> finde oplysninger om Z2eren på dette område.

Z2 kører også 1.5fps, opstartstiden er 3.1sek ifølge dpreview.

Faktisk har dpreview målt fps til at være 2, hvilket jo er en sjat
bedre

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Morten Brøgger

Dato : 29-12-04 10:30

> Z2 kører også 1.5fps, opstartstiden er 3.1sek ifølge dpreview.
>
> Faktisk har dpreview målt fps til at være 2, hvilket jo er en sjat
> [...]

Tak for det.
Jeg har købt et Z2, og er foreløbigt tilfreds.

Morten Brøgger
www.dkfrim.dk