Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg har også lagt lidt nye billeder o
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-04 22:20

Jeg har også lagt lidt nye billeder on-line, der har jo ikke været
så meget dagslys, så der er kun 24 stk.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of2.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sogaard

Dato : 27-12-04 06:44

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jeg har også lagt lidt nye billeder on-line, der har jo ikke været
> så meget dagslys, så der er kun 24 stk.
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of2.html

Øj altså, det er jo kun talentløse knipserier!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-12-04 09:07

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jeg har også lagt lidt nye billeder on-line, der har jo ikke været så
> [...]

Hvad jeg end måtte mene om din person, så er dine billeder faktisk ret gode
Hvad har du af skyder og "patroner"?

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 11:58

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Hvad har du af skyder og "patroner"?
>

> --
>

> Venligst, Thanks, Grüße,
> Thomas Schreiber
> -
> http://schreiber.se
> -
> Usefull links:
> www.google.com
> www.tinyurl.com
++++++++++++++++++++++

Hej.

Det får du aldrig ud af ham, der er flere gennem tiderne der har spurgt uden
at få et svar, hvorfor det må du ikke spørge mig om

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 12:24

Jørgen Nielsen wrote:

> Det får du aldrig ud af ham, der er flere gennem tiderne der har spurgt uden
> at få et svar, hvorfor det må du ikke spørge mig om

Hvis en af dine venner inviterer dig til at se den nye havestue, som
han har gået og bygget, spørger du så til hvilken hammer eller
boremaskine han har brugt.

Og det er med vilje, at jeg på nær dato og tid fjerner alle data fra
mine billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 16:49

> [...]
> har brugt.
>
> Og det er med vilje, at jeg på nær dato og tid fjerner alle data fra mine

++++++++++++++++++++++++

Ja jeg kunne godt finde på at spørge lidt til den f.eks. hvilken træsort der
er brugt, og andre ting også. Jeg kan ikke se hvorfor det skal være en
hemmelighed hvilken udstyr du bruger, er du flov over det, for det er da
ingen grund til. Der er da også mange andre her i gruppen der bliver spurgt
hvilken udstyr de bruger, de svare altid pænt på det, men nu glemte jeg jo
selvfølgelig lige at du er ikke som de andre. Hr. grafiker, fotograf,
webdesigner & galleriejer.
Godt nytår alligevel.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 17:15

Jørgen Nielsen wrote:

> Jeg kan ikke se hvorfor det skal være en hemmelighed hvilken
> udstyr du bruger, ...cut...

Det er ikke en hemmelighed, det er blot irrellevant, det er mig der
spotter eller får ideen til motivet, jeg kører altid på manuel, hvor
jeg vælger tid og blænde, og mange tilfælde kører jeg også på manuel
focus, så jeg har faktisk den frækhed, at jeg mener, at det er mig
der har taget billederne.

Men jeg kan da sige, at mit forbrug af fotoudstyr er blevet meget
minimalistisk, med årene har jeg lært, at erfaring, know-how og
kreativitet er meget mere brugbart end en 25 kilo tung fototaske.

Og så kan lukke denne spørgeleg med at sige, at der står Fuji på det
kamera som jeg bruger p.t., og at de fleste vil sagtens ha' råd til
et sådant kamera, der er nok mange i denne gruppe, som har brugt 4-6
gange så meget på deres fotoudstyr, som jeg har...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 18:38

> [...]
> spotter eller får ideen til motivet, jeg kører altid på manuel, hvor jeg
> vælger tid og blænde, og mange tilfælde kører jeg også på manuel focus

Jeg køre også altid på manuel, synes man har lidt mere kontrol over det.

> Men jeg kan da sige, at mit forbrug af fotoudstyr er blevet meget
> minimalistisk, med årene har jeg lært, at erfaring, know-how og
> kreativitet er meget mere brugbart end en 25 kilo tung fototaske.

Lidt enig. Det komer nok også an på hvilken motiver man skal tage. Jeg er
sikker på at f.eks. Max ikke ville kune tage de fuglebilleder som han gør,
med et point and shot kamera.

> [...]
> sådant kamera, der er nok mange i denne gruppe, som har brugt 4-6 gange så
> meget på deres fotoudstyr, som jeg har...

Det var heller ikke for at latterliggøre hvilken udstyr du har. Folk her i
gruppen der måske ikke har så dyrt et kamera (inklusive mig selv) bliver
heller ikke gjort til grin. Det jeg vil frem til var bare, at jeg ikke kunne
forstå, hvorfor du aldrig ville ud med hvad du bruger. Mere er der ikke i
det.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 19:14

Jørgen Nielsen wrote:

> Jeg er sikker på at f.eks. Max ikke ville kune tage de
> fuglebilleder som han gør, med et point and shot kamera.

Næ... men jeg er til gengæld 100% sikker på, at Max ikke slæber
rundt på andet end et kamera med en tele og et etbenet stativ, og
det er specialudstyr, som ikke er velegnet til ret meget andet end
at fotografere fugle.

> Det var heller ikke for at latterliggøre hvilken udstyr du har.

Der skal en hel del til at drive mit urin i kog, jeg synes det er
mere latterligt, at opleve folk, der har brugt 10 - 20 og 30.000
kroner på fotoudstyr, viser totalt talentløse knipserier frem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : News

Dato : 27-12-04 10:35

Efter at have læst adskillige af NRE's indlæg/kommentarer,
lader det da til han er en rar fyr, der blot er kritisk overfor andres
"knipserrier",
og kommer med et par sandheder ind imellem, det er jo ingen skade.

Billederne fra NRE i dette indlæg er sikkert teknisk gode, men hvem
henvender han sig til ?
Amatører der skal komme med kritik?

Orkestret vil da sikkert synes billederne er vældig gode,
men resten er da kun til familiealbummet.

P.

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 10:51

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse

> [...]
> Amatører der skal komme med kritik?
>
> Orkestret vil da sikkert synes billederne er vældig gode,
> men resten er da kun til familiealbummet.

Nej, nej... Du/I tager helt fejl. Det her drejer sig ikke om kritik,
konstruktik eller ej. Det drejer sig kun om HITS, MERSALG og HITS på NRE's
website. Disse ting er de eneste han går op i og det er jo klart, han er jo
"professionel", hehe.. Billederne.. dem skal jeg nok lade være, at
kommentere, så er jeg nogenlunde sikker på at han ikke kommenterer mine...

Med venlig hilsen og godt nytår (også til dig, NRE )
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk
http://www.condrup.dk/til_salg.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 12:00

OCB wrote:

> Det her drejer sig ikke om kritik, konstruktik eller ej.
> Det drejer sig kun om HITS, MERSALG og HITS på NRE's website.
> Disse ting er de eneste han går op i ...cut...

Tja Ole.... der er næppe købere i denne gruppe, og de 20-30 hit jeg
kan få fra denne gruppe er reelt uden betyning, mit site har over
40.000 visits om måneden - www.photo-gallery.dk/stats/index.htm

Og du og flere andre fine er jo så utrolig dygtige, derfor er det jo
oplagt, at man holder sin viden for sig selv, og undlader at besvare
dine PhotoShop-spørgsmål...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 12:12

> [...]
>
> Og du og flere andre fine er jo så utrolig dygtige, derfor er det jo
> oplagt, at man holder sin viden for sig selv, og undlader at besvare dine

Hehe, NRE.. hvornår er det liige jeg har stillet et spørgsmål vedr.
Photoshop ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 12:28

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 13:27

> --
430 No Such Article

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 13:35

OCB wrote:

> 430 No Such Article

Tja... Google kan godt finde det på message id'et:
http://www.google.com/groups?as_umsgid=jONud.560%24Tp.29%40news.get2net.dk&lr=&hl=da

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 14:46

> Tja... Google kan godt finde det på message id'et:
> http://www.google.com/groups?as_umsgid=jONud.560%24Tp.29%40news.get2net.dk&lr=&hl=da
>
> --

Tak! Men, som altid er du helt på gale veje.. det spørgsmål har intet med
foto og efterbehandling at gøre men er rettet mod selve softwaren.. doh!

rofl

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-12-04 12:31

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tja Ole.... der er næppe købere i denne gruppe, og de 20-30 hit jeg
> kan få fra denne gruppe er reelt uden betyning, mit site har over
> 40.000 visits om måneden - www.photo-gallery.dk/stats/index.htm
Man må undre sig over, at din årlige omsætning er under 50.000 kroner, med
alle de besøg du får.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 13:28

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Man må undre sig over, at din årlige omsætning er under 50.000 kroner, med
> alle de besøg du får.
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Hehe, ja men er det ikke generelt med NRE... at man altid undrer sig..
roflmao!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-12-04 13:44

> Jeg har også lagt lidt nye billeder on-line, der har jo ikke været så meget
> dagslys, så der er kun 24 stk.
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of2.html

Hermed mine kommentarer:

Jeg kan godt lide: anlaegsarbejde-70.jpg, - grafisk flot!
julemusik-01.jpg -selvom ølkassen i baggrunden forstyrrer!
Julepynt-53.jpg meget flot selnom jeg godt kunne tænke mig, at de store
stjerner ikke var beskåret
julepynt-57.jpg - Sjov lille macroting der!
juletraespynt-41.jpg - Nydelig
Roedkaal-22.jpg - Spøjst billede, men jeg kan godt lide det.
skuhoej-78.jpg - Stemningsfuldt, men det er en lille bitte smule tungt i
bunden, beskær en smule i bunden!

Endvidere kune landskab_taagedis-79.jpg ha været godt, hvis du havde nøjes med
det enkeltstående træ.
Og juletraespynt-35.jpg kunne ha været spændende, om den højre brunekugle
havde været byttet ud med en af guld.
Det er ellers lækkert for øjnene, men beskæringen ...

Dette var ordene!

Glædelig jul!

--

Jesper Nielsen
aka

Fra : Henri Gath

Dato : 27-12-04 15:00

> Jeg har også lagt lidt nye billeder on-line, der har jo ikke været
> så meget dagslys, så der er kun 24 stk.
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of2.html

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fiskekutter-80.html

Kors i røven, noget amatørlort

Fra : OCB

Dato : 27-12-04 15:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fiskekutter-80.html
>
> Kors i røven, noget amatørlort

Hold da op! Folk køber det jo! Nogen må ihvertfald, ud af de 40.000 unikke
besøg han har om måneden..

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 17:39

On Mon, 27 Dec 2004 15:41:08 +0100, "OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk>
wrote:

>Hold da op! Folk køber det jo! Nogen må ihvertfald, ud af de 40.000 unikke
>besøg han har om måneden..

I tager fejl.
Billedet er helt klart en del af en undervisningsmateriale, specielt
til lektionen: "Hvordan man fjerner blåstik, og retter buede
horisonter"

Godt nytår
/Alex

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 17:45

Uha... har vi overset dine knipserier på www.skodfoto.dk ...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 18:45

> Uha... har vi overset dine knipserier på www.skodfoto.dk ...!

++++++++++++++++++++

Lad dog være med at sende link til dine billeder, hvis du ikke kan tåle lidt
kritik.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 19:01

Jørgen Nielsen wrote:

> Lad dog være med at sende link til dine billeder, hvis du ikke kan tåle lidt
> kritik.

Jeg ka' da sagtens tåle kritikken, jeg synes det hyggeligt med lidt
røg, det er da langt sjovere end en gang tandløst skulderklapperi,
og hvorfor må jeg ikke deltage i festlighedderne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 19:33

> Jeg ka' da sagtens tåle kritikken, jeg synes det hyggeligt med lidt røg,
> det er da langt sjovere end en gang tandløst skulderklapperi, og hvorfor
> må jeg ikke deltage i festlighedderne...

+++++++++++++++++++++++

Det virker bare som om, at du ikke kan tage kritikken, siden du skal
henviser til nogle billeder som hverken Alex Linaa eller Henri Gath ikke har
bedt om kritik til. Jeg ved du selv bliver sur når nogen gør det...Arh jeg
glemte jo, din snart berømte dobbeltmoral...sorry

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 19:54

Jørgen Nielsen wrote:

> Det virker bare som om, at du ikke kan tage kritikken, siden du skal
> henviser til nogle billeder som hverken Alex Linaa eller Henri Gath ikke har
> bedt om kritik til.

Tja... det handler nok om, at bette Alex's og Henri GAT's indlæg kun
er personfnidder, og at de blot får svar på tiltale...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 02:02

On Mon, 27 Dec 2004 19:54:29 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Tja... det handler nok om, at bette Alex's og Henri GAT's indlæg kun
>er personfnidder, og at de blot får svar på tiltale...!

og skriver i samme tråd:

>Jeg ka' da sagtens tåle kritikken

Hvor ligger personfnidderet så i, at jeg ganske berettiget påpegede at
billedet har blåstik, og at horisonten ligner kanten af en ost?

/A

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-12-04 17:32

Henri GAT pillede sig bagi, og så faldt der flg. ud:

> Kors i røven, noget amatørlort

Tja hr. GAT.... du har jo altid været meget analt-fikseret, og jeg
vil ikke forsøge, at udfordre din rang som en professionel lort.

Og da der nok er del nye i denne gruppe, som ikke kender dig, så kan
vi jo fortælle dem, at dit lort kan ses på flg. URL:
http://www.stockbox.dk/henrigath/index.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen