Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit første fugle billede i nyere tid
Fra : Henrik Manley

Dato : 26-12-04 21:13

http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm

Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
både er godt vejr og jeg har tid.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-12-04 21:41

On Sun, 26 Dec 2004 21:12:32 +0100, Henrik Manley wrote:

> http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm
>
> Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
> både er godt vejr og jeg har tid.

Ja en skam der ikke er blå himmel. Jeg kan godt lide det store billede
(blev helt overrasket over at se det), den lille kopi er for uskarp. Jeg
kunne også godt tænke mig at du var lidt mere i øjenhøjde med falken. Men
det kan jo godt være svært.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Erik W.

Dato : 26-12-04 22:45

"Henrik Manley" skrev i
> http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm
>
> Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
> både er godt vejr og jeg har tid.

Dejlig optik og spændende billede af en flot fugl. jeg glæder mig til at se
flere gerne nogen taget i lidt bedre lys. Bilen er iøvrigt fantastisk som
fugleskjul, bare man husker at slukke motoren når fotograferer med
supertele. Selv små rystelser fra motoren kan give uskarphed.

Jeg har selv en tårnfalk boende nede i Lystrup mose. Den fotograferer jeg en
gang i mellem og jeg satser på at den finder en kone og stifter famile nede
i mosen til sommer. http://wildau.dk/images/taarnfalk_i_mosen.jpg og
http://wildau.dk/images/taarnfalk_i_mosen_2.jpg

mvh Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-12-04 22:54

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message
> http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm
>
> Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
> både er godt vejr og jeg har tid.

? ægte Nikon optik ?

Bo //

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-12-04 23:15

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message

> ? ægte Nikon optik ?

Jeps, Henrik slagtede sparegrisen, da han mente, at kvaliteten af Bigma'en
ikke slog til.
Så han har købt en 6 kg's basse af en supertele.
Mener at huske, at den var brugt, og prisen anstændig.

Jeg rådede ham til at købe en Sigma 500/4,5 EX HSM pga vægten og kvaliteten
Ligeså gjorde Max.
Men Nikkor'en fristede vist over evne.
Den er altså osse bare lækker - bare man ikke skal håndholde den en hel dag

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-12-04 23:22

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Men Nikkor'en fristede vist over evne.
> Den er altså osse bare lækker - bare man ikke skal håndholde den en hel
> dag

-et grusomt instrument. Jeg har den i manuel udgave. -ikke letvægt, men
uforskammet præcis og behagelig lysstærk. KRÆVER et stativ.

Bo //

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-12-04 23:02

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm
>
> Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
> både er godt vejr og jeg har tid.

Ja, det er et lækkert billede når først man får klikket på den store fil. De
er smukke de rovfugle, og kan være dælens svære at exponere korrekt på. Det
ville have været lækkert, hvis du havde haft en blå himmel som er nævnt af
andre.

Jeg har også en tårnfalk som jeg forsøger at få et godt billede af, det
kniber nu lidt for tiden, men mon ikke snart det skal lykkedes. Jeg har da
fået dette af den:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1382949

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-12-04 23:19

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> http://bends.dk/temp/taarnfalk.htm
>
> Taget under bestemt dårlige forhold, jeg må gælde mig til en dag hvor det
> både er godt vejr og jeg har tid.

Jeg tror, at du kan hale mere ud af billedet med Highlights/shadows funktionen
i PS CS.
Billedet kan godt tåle at blive lysnet lidt mere, og det bør du så gøre i
Highlights, så kan det tænkes, at øjnene træder frem.

Lyset kan da ikke ha været helt skidt, når du kunnne omme op på 1/500 på 200
ISO og kun underbelyse 0,5Ev.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger