Gæstebog der automatisk opdatere
Fra : Sølvsten

Dato : 26-12-04 20:01

Hvad kræves der for at lave en gæstebog på min hjemmeside, hvor
besøgendes tekst automatisk bliver lagt ind på siden, uden at jeg
manuelt skal side og skrive det i html.
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-04 20:32

Sølvsten skrev:

>Hvad kræves der for at lave en gæstebog på min hjemmeside, hvor
>besøgendes tekst automatisk bliver lagt ind på siden, uden at jeg
>manuelt skal side og skrive det i html.

Du kan ikke lave det med html, du skal bruge noget serverside,
asp eller php.

Find ud af, hvad du kan du bruge på dit webhotel og spørg så i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp eller

Evt. med en ekstern som http://zip.dk/gaeste/tilmeld.php3
--
Knud

Fra : jopa

Dato : 26-12-04 20:37

Sølvsten skriblede bla:
> Hvad kræves der for at lave en gæstebog på min hjemmeside, hvor
> besøgendes tekst automatisk bliver lagt ind på siden, uden at jeg
> manuelt skal side og skrive det i html.
> Med venlig hilsen

Serverside
PHP eller ASP
Database eller uden

Hvad kan du køre ?

Dernæst har dit ? ikke relevans i denne gruppe, så når du ved hvad du kan
køre hos din udbyder kan du stille dit ? i en af disse grupper

Mvh. John
www.johns-web.dk
www.john.jp-web.dk
www.jp-web.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-12-04 10:39

jopa pretended :
> [...]
>
> Dernæst har dit ? ikke relevans i denne gruppe, så når du ved hvad du kan
> køre hos din udbyder kan du stille dit ? i en af disse grupper

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i

Hvis han selv vil køre det hele, så har du ret, men ellers er der da
muligheder som disse:
http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/index.php

--
Benny

Fra : jopa

Dato : 27-12-04 11:05

Benny Nissen skriblede bla:

> Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i

Ok men jeg troede ikke man kunne lave en gæstebog i html.
Kan man det har du da selfølgelig ret, og der er således ingen grund til at
stille spørgsmålet i andre grupper

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-12-04 11:30

on 27-12-2004, jopa supposed :
> Benny Nissen skriblede bla:

> Ok men jeg troede ikke man kunne lave en gæstebog i html.
> Kan man det har du da selfølgelig ret, og der er således ingen grund til at
> stille spørgsmålet i andre grupper

Det er vi da også enige om, at det kan man ikke.

Det oprindelige spørgsmål går også bare på, hvordan han for en gæstebog
på siden uden at selv skulle skrive indholdet ind i et html-dokument.
Det kan vist kun lade sige gøre ved at bruge en ekstern server, med
noget serverside script.
Du har da helt ret i, at hvis han selv vil kode det, kræver det noget
serverside som php eller asp.

--
Benny

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-04 14:10

Benny Nissen skrev:

>Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i
>
>Hvis han selv vil køre det hele, så har du ret, men ellers er der da
>muligheder som disse:
>http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/index.php

Skal man så være pedantisk, så hører det vel hjemme i
news:dk.edb.internet.webdesign og ikke i
news:dk.edb.internet.webdesign.html, da spørgsmålet ikke drejer
sig om html eller css.
--
Knud

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-12-04 14:25

Knud Gert Ellentoft formulated on mandag :

> Skal man så være pedantisk, så hører det vel hjemme i
> news:dk.edb.internet.webdesign og ikke i
> news:dk.edb.internet.webdesign.html, da spørgsmålet ikke drejer
> sig om html eller css.

Det har du da ret i Knud.

Jeg mente bare, at det ikke nødvendigvis skulle være en
serversidegruppe har skulle futte til.

--
Benny