IANA
Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 19:48

På min webserver får jeg får ofte besøg fra ip-adresser, som når de
slås op på ripe.net/whois giver dette resultat:

inetnum: 0.0.0.0 - 255.255.255.255
netname: IANA-BLK
descr: The whole IPv4 address space

fx skete det lige nu med denne: 128.30.52.13

Hvad er det ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : jamen

Dato : 26-12-04 20:13

Leonard wrote:
> [...]
> netname: IANA-BLK
> descr: The whole IPv4 address space
>
> fx skete det lige nu med denne: 128.30.52.13

Det er vel blot et spørgsmål om at slå op i den rigtige database..

http://whois.arin.net

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 20:18

jamen <jamen@invalid> wrote:

>Det er vel blot et spørgsmål om at slå op i den rigtige database..

tak

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-12-04 20:10

Leonard wrote:

> På min webserver får jeg får ofte besøg fra ip-adresser, som når de
> slås op på ripe.net/whois giver dette resultat:

> [...]

ripe.net indeholder ikke alle IP adresser.
Det er noget med Europa og lidt mere.

Jeg bruger selv geektools.com.

> fx skete det lige nu med denne: 128.30.52.13
>
> Hvad er det ?

OrgName: Massachusetts Institute of Technology
OrgID: MIT-2
Address: Room W92-190
Address: 77 Massachusetts Avenue
City: Cambridge
StateProv: MA
PostalCode: 02139-4307
Country: US

NetRange: 128.30.0.0 - 128.30.255.255
CIDR: 128.30.0.0/16
NetName: MIT-NET
NetHandle: NET-128-30-0-0-1
Parent: NET-128-0-0-0-0
NetType: Direct Assignment
NameServer: MINTAKA.LCS.MIT.EDU
NameServer: FEDEX.AI.MIT.EDU
NameServer: LAMPANG.LCS.MIT.EDU
NameServer: BEET-CHEX.AI.MIT.EDU
Comment:
RegDate: 1983-05-27
Updated: 2003-07-30

TechHandle: ZM80-ARIN
TechName: MIT Laboratory for Computer Science
TechPhone: +1-617-253-8304
TechEmail: crs-at-lcs.mit.edu

OrgTechHandle: JIS-ARIN
OrgTechName: Schiller, Jeffrey
OrgTechPhone: +1-617-253-8400
OrgTechEmail: jis-at-mit.edu

# ARIN WHOIS database, last updated 2004-12-25 19:10
# Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.

Stig Johansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-12-04 20:11

Leonard skrev:

> [...]
> netname: IANA-BLK
> descr: The whole IPv4 address space
>
> fx skete det lige nu med denne: 128.30.52.13

Måske skulle du opdatere din whois-klient?

#v+
$ whois 128.30.52.13

TechEmail: crs@lcs.mit.edu

OrgTechEmail: jis@mit.edu

# ARIN WHOIS database, last updated 2004-12-25 19:10
# Enter ? for additional hints on searching ARIN's WHOIS database.

$
#v-

Mvh,

--