Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kender nogen herinde fotokritik.dk?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-12-04 19:21

Hej
Måske lidt utraditionelt, men kender nogen herinde til fotokritik.dk?
Jeg spørger fordi de, eller nogen der bruger deres navn sender mig
mængder af virusspam. Jeg har adsl, så det er ikke katastrofalt, men jeg
kunne godt leve uden?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-04 19:29

Henrik Enslev wrote:

> [...]
> Jeg spørger fordi de, eller nogen der bruger deres navn sender mig
> mængder af virusspam. Jeg har adsl, så det er ikke katastrofalt, men jeg

Hvis du rykker over i news:dk.admin.netmisbrug og poster en header
fra en af disse virusspam's, så skal jeg lynhurtigt spore den på
IP-adressen og fortælle dig, hvortil du kan sende en abuse-klage...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-12-04 19:45

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hvis du rykker over i news:dk.admin.netmisbrug og poster en header
> fra en af disse virusspam's, så skal jeg lynhurtigt spore den på
> IP-adressen og fortælle dig, hvortil du kan sende en abuse-klage...

Er sket. Tak for hjælp

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-12-04 20:04

For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at adskillige af de vira som er i
omløb, netop sender sig selv videre til alt hvad de kan komme i nærheden af,
så det er formentlig nogen som ikke selv er klar over, at de har virus på
deres pc.
Far derfor med lempe, inden du får nogen i fedtefadet for uetisk omgang med
netiketten.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-12-04 21:24

Niels Hejnfelt wrote:

> Far derfor med lempe, inden du får nogen i fedtefadet for uetisk omgang med
> netiketten.

Det er hjernedødt og uetisk, når man lader en windåse stå og udsende
viruser, så det er helt ok at klage over den slags, og vedkommendes
forbindelse bør lukkes indtil han har fået ryddet op på windåsen...

FUT: news:dk.admin.netmisbrug

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-12-04 15:11

In article <41cf0b3a$0$77526$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
> deres pc.
> Far derfor med lempe, inden du får nogen i fedtefadet for uetisk omgang med

Jeg er enig med Hr. Ebbesen.
Ignorans er ingen undskyldning.

De fleste virus spreder sig ikke medmindre er der en idiot der hjælper
den i ny og næ. Der er dog enkelte undtagelser som udnytter huller i
software uden brugerens hjælp.

Jo mindre man ved om EDB, jo vigtigere er det at man har anti-virus på
sin maskine, og en NAT router foran.

Fra : Per O.

Dato : 26-12-04 22:43

> [...]
> Jeg spørger fordi de, eller nogen der bruger deres navn sender mig
> mængder af virusspam. Jeg har adsl, så det er ikke katastrofalt, men jeg

Nu skal du så lige vide, at det fint kan lade sig gøre at sende en mail med
en anden adresse end den man reelt sender fra. Du skal, som Niels siger, se
på headeren, og dermed hvor mailen kommer fra. Man kan ikke bruge teksten i
headere til noget, da du jo også kan skrive Anders And som afsender i dine
egne mails. Det er IP adressen og intet andet som viser afsenderen.
Du kan e.v.t. taste IP adressen ind på følgende side, og se om du kommer
nærmere afsenderen med det: http://www.ripe.net/perl/whois

Hilsen,
Per O. Madsen
www.skaldepande.dk