snih najh SCHNAPPI snappi snappi snap
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-04 18:27

KROKODILLEN SCHAPPI med "Joy and Schnappi"

Hmmm.... det var da mystisk.

Under zapningen på mit tv er jeg flere gange stødt på en sang på både MTV,
MTV 2, Viva og Viva Plus. Det er en sang som synges af en pige på omkring 7
år.
Den blive også spillet i tyske slagershow, for egentlig er det en
slagersang. Den er i stil med Jímmi og Rene-stilen, som vi kender fra
Dansktoppen.
I går blev den også spillet i Europas største slagershow "Feste der
Volksmusik" på ARD. Man gjorde meget ud af at fortælle at den var blevet et
internationalt hit på MTV og Viva og at det var en besynderlighed at dette
var sket.
Jeg har nu set videoen 4 gange på MTV og flere gange i tyske slagershow.
Det var lidt af en underlig opklevelse at se den dukke op som musikvideo på
ungdomsstationen MTV. Lige på brøkdelen af et sekund spiller man noget som
er så diamentralt modsat det man plejer at spille. En lille pige som synger
en dansktoppet tekst og det drøner derudad med "snih shahj schnappy snappy
snappy snap - snih shahj schappy snappy snappy snap".
Man sagdre at den var på chart-listerne, som man kaldte dem. Jeg var
inde at se på MTVs tekst tv og på den tyske udgave af MTV kan man se at den
ligger nr. 13 og er på vej opad. Så var jeg inde på VIVA (også en
pop-rockkanal) og her var den nr. 3. Hmmmm.
Nu har jeg så et spørgsmål til dem som ser disse kanaler, hvis der er
nogle her i nyhedsgruppen.

Hvad er det som gør at denne tysktop-plade (slagerplade) stryger til tops på
disse ungdoms-musikkanaler. Hvad mener man at der er så særligt ved
ligepræsis denne slagerplade, at man lader den stryge til top på
pop-rockkanaler. Lignende musik jeg jeg da aldrig noget sinde hørt når jeg
er zappet omkring musikkanaerne. Jeg undrer mig bare. Jeg synes selvfølgelig
at pladen er af høj kvalitet, da jeg selv er til slagermusik, men jeg ved da
ikke liiiiiiige hvad der skulle være sådan sælrligt specielt ved denne
plade.

Er der nogen MTV-folk som har forklaringen. I må have set men et utal af
gange.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-04 18:45

Åge Halldorsson <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cef3f7$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> KROKODILLEN SCHAPPI med "Joy and Schnappi"

Sangen har også en internetside, hvor man kan høre sangen. prøv at klikkke
på track 1

Lyder det som MTV-musik ????

Hilsen åge

Fra : Mr bob

Dato : 26-12-04 19:13

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:41cef3f7$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Sangen har også en internetside, hvor man kan høre sangen. prøv at klikkke

Har du et link?

Fra : Mr bob

Dato : 26-12-04 19:16

har selv fundet det... http://www.schnappi.tv/hoerenundsehen.php

Fra : Mr bob

Dato : 26-12-04 19:17

> [...]
> nyhedsmeddelelse:41cef3f7$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Sangen har også en internetside, hvor man kan høre sangen. prøv at klikkke

Hvad er MTV-musik?
Prøv at lade den stå lidt, og tænk over det!!!

Jackie...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-04 19:29

Åge Halldorsson <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cef7f3$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hilsen Åge

________________

NÅ! - mest populære ringetone til mobilen i Tyskland. Milde Moses.

Ved nogen forresten om den kan hentes på nogle danske ringetone-sider ?

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-12-04 20:45

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>

> ________________
>

> NÅ! - mest populære ringetone til mobilen i Tyskland. Milde Moses.

Nu er tyskerne jo ikke kendt for deres gode musik smag. De synes jo bla.
at David Hasselhof var helt vildt sej.
Tror man skal finde noget af forklaringen der.

-Rune Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-04 21:00

Rune Jensen <rune@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cf14bd$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> . De synes jo bla. at David Hasselhof var helt vildt sej.

> -Rune Jensen

_______________

Ja tak, det så jeg godt. Du tænker nok på det slagershow han gav et nummer i
for få uger siden. Jeg husker ikke om det var i Karl Moik`s MUSIKANTENSTADT
eller Florian Silbereisens FESTE DER VOLKSMUSIK.
Men for pokker da. Der var ren hysteri på. Det må jeg nok sige. Han
kunne næsten ikke få lov at synge. De unge omme på de bageste rækker gik
helt amok i begejstring. De jublede og pigerne hvinede og hylede i vilden
sky og der blev svinget med fan-plakater. Uha uha.
Men jeg synes altså også at han sang fantastisk godt. Han er virkelig en
habil slager-sanger. Hvis han sang på dansk strøg han helt op på
Dansktoppens 1.plads på en uge. Det er der ingen tvivl om.

Hilsen Åge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-04 19:10

On Sun, 26 Dec 2004 20:45:16 +0100, Rune Jensen wrote:

> De synes jo bla. at David Hasselhof var helt vildt sej.

Hvilket han jo også var.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : John

Dato : 27-12-04 21:26

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.27.18.09.45.998177@for.contactinfo...

> Hvilket han jo også var.

ROTFL

Den mand er sku' da antikrist så det batter.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-04 21:55

On Mon, 27 Dec 2004 21:26:01 +0100, John wrote:

> ROTFL

Grin bare men han var mit barndoms idol

> Den mand er sku' da antikrist så det batter.

Jeg kender ikke til hans religiøse veje men manden er for sej.

Knight Rider, Baywatch osv..

Fra : John

Dato : 28-12-04 00:39

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.27.20.55.16.297411@for.contactinfo...

> Grin bare men han var mit barndoms idol

Hehehe... jeg har også haft "klamme" idoler som barn - dog ikke i samme
klasse som David Hasselhof.

> Jeg kender ikke til hans religiøse veje men manden er for sej.
>
> Knight Rider, Baywatch osv..

Du har tydeligvis aldrig hørt mandens "musik". Jeg har et album med ham -
det er harske sager du...

Men jo... et eller andet kult er der vel over manden.

Jeg var ikke den store fan af hverken Knight Rider eller Babewatch, men var
mere til A-Team og Miami Vice.

- Ikke at Don Johnsons forsøg på en musikalsk karriere var bedre

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 09:39

On Tue, 28 Dec 2004 00:39:27 +0100, John wrote:

> Hehehe... jeg har også haft "klamme" idoler som barn - dog ikke i samme
> klasse som David Hasselhof.

> Du har tydeligvis aldrig hørt mandens "musik". Jeg har et album med ham -
> det er harske sager du...

Det eneste jeg har hørt fra ham er "Looking for Freedom" - ganske
iørefaldende hit hvis du spørger mig. Resten har jeg ikke hørt - jeg
husker ham kun for hans film/serie optræden.

> Men jo... et eller andet kult er der vel over manden.

Mmm

> Jeg var ikke den store fan af hverken Knight Rider eller Babewatch, men
> var mere til A-Team og Miami Vice.

A-Team ja tak (cult serie) - Miami fik jeg aldrig set ret meget ved ikke
helt hvorfor.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-04 20:47

Åge Halldorsson <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cf0249$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Synes lige at jeg vil give et par ttv-henvisninger.

På MTV 1`s tekst-tv kan man se "Schnappis" listeplacering på side 115

På MTV 2`s tekst-tv er det side 186

På VIVA 1`s tekst-tv er det side 150

PS: Pladen dog er ikke nr. 12 på MTV og nr. 3 på VIVA , som jeg tidligere
skrev. Tv-stationerne har den samme hitliste og MTV har ikke fået den helt
nye liste på skærmen endnu.

Den 17. december var pladen nr. 12

Den 24. december var pladen nr. 3

Den er altså hoppet 9 pladser op ad listen. Den er jo så sansynligvis hoppet
helt op på 1. -pladsen nytårsaften og bliver dermed MTVs populæreste plade,

Men er det er da heller ikke helt galt SCHNAPPI i øjeblikket er den 3. mest
populære plade i Europa på MTV og VIVA. Men mystisk er det i hvert fald. Og
den mest efterspurgte klingeltone (ringetone)i Tyskland.
http://www.klingelton-shop.de/index.cfm?item=4

Hilsen Åge

Fra : Mr bob

Dato : 26-12-04 19:26

> [...]
> plade.
>
> Er der nogen MTV-folk som har forklaringen. I må have set men et utal af

Har faktisk ikke set den omtalte sang, som du taler om, på mtv. og jeg ser
det ellers ret tit....

Jeg kan jo som jeg også har skrevet andetsteds spørge: hvad er MTV-musik?
Er der et sted hvor MTV de skriver "vi spiller kun rock eller europop" ?
MTV spiller Pop, det være sig ALT musik der er POPULÆRT....

Hvorfor det nummer så lige præcis skulle være det der blev populært tror jeg
de færreste ved.
Men tror det ord du leder efter er ordet Kitsch!
Det er vel i bund og grund røv-dårlig musik som man hører fordi det er
sjovt, og ikke fordi det er godt... Hvorfor skulle man f.eks ellers høre
drengene fra angora? det er fuldstændig samme princip... Ikke at musikken
ikke er godt produceret, men i bund og grund er det bare herre latterlig
musik der ikke er god, men SJOV!!!

Prøv at søge under Weird al Yankovic.... Samme princip...

-Jackie

Fra : bonfils

Dato : 26-12-04 21:28

On the day of our lord Sun, 26 Dec 2004 19:26:15 +0100, the most
honourable "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> expostulated:

> [...]
>ikke er godt produceret, men i bund og grund er det bare herre latterlig

Jeg tror, du har fat i noget dér.
Og til orientering (hvis I ikke allerede ved det), drejer det sig om
en sang fra et populært tysk børneprogram.
Hvilket jo bare højner kitsch-effekten (tænk fx. på kult-dyrkelsen af
Poul Kjøller)

--
bonfils
(Posting from Berlin)

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-12-04 00:11

<klip>http://www.schnappi.tv/hoerenundsehen.php

Sørme da en lille" lustiger kinder-lied"....man får den lynhurtigt på
hjernen, og den er godt nok svær at få ud igen.....*traller
"sni-snap-Snappiiiiiiiiiiiiiiiiiiii* i en uendelighed *G*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-04 18:40

Heidi, Miver og Mulle's mor <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cf4514$0$74685$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hjernen, og den er godt nok svær at få ud igen.....*traller
> "sni-snap-Snappiiiiiiiiiiiiiiiiiiii* i en uendelighed *G*

_________

Ja, jeg har drønet den igennem på videoen nogle gange. Jeg synes at det
siger "snih shahj snappi" alle steder.
Utroligt at en pige på omkring 6 år har formået at lave et af tidens
største verdenshit og få hele Europa til at sige "snappi snappi snap". Og
ikke mindst at det er sket via MTV, MTV 2, VIVA og VIVA PLUS.
Jeg tror aldrig disse musikstationer har spillet en slager-plade før.
Det virker altså helt vildt og hen i vejret. Men O.k., lad os da håbe at der
er en slager-bølge undervejs. Det næste bliver måske kæmpe MTV hits fra
slagerverdenens mest populære børnestjerner.
Måske skal vi se at "Anton" syngende kommer kørende på sin
legetøjstraktor eller at "Toni" hopper op på et bjerg og synger løs og græde
og få folk til at svinge armene op i vejret, mens "DieRandficten" spiller
til.

Hilsen Åge

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 27-12-04 22:47

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> største verdenshit og få hele Europa til at sige "snappi snappi snap". Og
> ikke mindst at det er sket via MTV, MTV 2, VIVA og VIVA PLUS.

Hun har sgu nok ikke lavet så meget skal du se, udover at møde op i et
studie, synge lidt i nogle timer og blive lovet guld og grønne skove - og
noget slik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-12-04 22:56

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> og få folk til at svinge armene op i vejret, mens "DieRandficten" spiller

Det tror jeg ikke du skal regne med.

-Rune Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-04 18:56

Mr bob <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41cf024a$0$74691$14726298@news.sunsite.dk...

!
> Det er vel i bund og grund røv-dårlig musik som man hører fordi det er
> sjovt,

> -Jackie
__

NÅ!. Det er noget af det bedste jeg har set på MTV. Jeg tror nok at det er
nu iaften vi at vi kan se den, når de kører den tyske chart-liste igennem
kl. 19-21.
Den er nr. 3 og kommer jo derfor nok tæt på kl. 21.

Altså bortset fra at de spiller den tit

Fra : Mr bob

Dato : 02-01-05 02:24

> [...]
> __
>
> NÅ!. Det er noget af det bedste jeg har set på MTV. Jeg tror nok at det er

Samag kan altid diskuteres.....