Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma vs Canon Flash
Fra : Lars Christensen

Dato : 26-12-04 12:18

Hej

Kan i sige mig om der er nogen nævneværdig forskel på Canon bedste EX580
flash vs. Sigmas EF 500 DG Super Flash.

Mvh Lars C

God Jul og Godt Nytår.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-12-04 12:29

On Sun, 26 Dec 2004 12:17:31 +0100, Lars Christensen wrote:

> Hej
>
> Kan i sige mig om der er nogen nævneværdig forskel på Canon bedste EX580
> [...]

I lige måde.

Jeg fik dette svar se
<news:slrncs3v3i.gh.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> da jeg spugge
for en uges tid siden. Godtnok kun mod en 550EX.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : News

Dato : 26-12-04 12:55

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

>Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works
>Canon virker generelt mekanisk bedre lavede.

Jeg har en Sigma 500DG Standard, og den virker fint, til mit behov/pris
og jeg kan give Povl H. ret i ovestående.

Venligst
P.

Fra : News

Dato : 26-12-04 12:59

"Lars Christensen" <clc@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan i sige mig om der er nogen nævneværdig forskel på Canon bedste
> EX580 flash vs. Sigmas EF 500 DG Super Flash.

I lige måde

Jeg købte i øvrigt min Sigma her:
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php

Mener det var det billigste på det tidspunkt,
og ingen vrøvl med levering mm.

Venligst
P.

Fra : fam. Ager

Dato : 26-12-04 13:02

canons 580ex er specielt lavet til eos 20D og 1dmarkII.....hvor den sammen
arbejder med kameraet om sencor størrelsen, så den ikke bare smider masse af
lys ud.....
den sammen arbejder også med hvisbalancen....

kender ikke sigma-en, men har selv en 580ex....rigtig lækker sag!!!

torben

Fra : t.jensen

Dato : 27-12-04 20:31

vil det sige at der ingen grund er til at købe denne flash hvis
man kun har et eos 10D
mv. Thomas

Fra : Poul I.

Dato : 26-12-04 17:03

Prisen

Jeg kan anbefaler dig en Sigma Flash EF-500 Super DG II

Link:
http://makeashorterlink.com/?N3D7124F9
http://produkt.akamera.dk/vis_produkt.php?product_id=14899
http://makeashorterlink.com/?H208124F9
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=3
http://www.sigma-photo.com/html/news/500dg_super.htm
http://photonotes.org/reviews/sigma-ef-500-super/¨

Den fungerer bare perfekt. Fuldt kompatibel. Jeg er meget tilfreds med den.
Du skal blot sørge for at det er DG udgaven - den anden (uden DG) er ikke
kompatible med digitale kameraér.

Ha' fortsat en rigtig god dag/aften til dig

Med venlig hilsen
Poul I.

www.gpi.dk/300D/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-12-04 15:48

In article <41ce9dcd$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Lars Christensen wrote:
> Hej
>
> Kan i sige mig om der er nogen nævneværdig forskel på Canon bedste EX580
> flash vs. Sigmas EF 500 DG Super Flash.

Canon har support for ETTL II, og vist nok et lidt kraftigere læedetal
(58 vs 50).

Sigma's ETTL (ikke ETTL II) er lavet af Sigma selv, og vurderes generelt
til at være lidt bedre end Canon's ETTL i eks EX 550.

EX580 har den nye ETTL II (Som en del slår fra på 20D, da den ofte
giver for mørke billeder), og nadre småfeatures. Men jeg mener ikke
den er 1.5 gange mere værd.