TOCA 2 Race Driver hjælp
Fra : N´far

Dato : 25-12-04 22:35

Er der nogle, som kan bidrage med nogle tips til spillet ?

Et ordentlig bil (DTM) setup måske eller også lidt hjælp til en hurtigere
race start evt.?

Mvh.

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-12-04 20:49

N´far wrote:
> Er der nogle, som kan bidrage med nogle tips til spillet ?
>
> Et ordentlig bil (DTM) setup måske eller også lidt hjælp til en
> hurtigere race start evt.?
>
> Mvh.

Jeg synes TOCA 2 er pissesvært, jeg har smidt controlleren fra mig i
raseri op til flere gange.

Sørg for ikke at komme for højt op i omdrejninger inden du får lov til
at køre. Hvis du gør det tager bilen ikke fat og det tager alt for lang
tid at komme ud af startpositionen.

Jeg bruger selv digitale kontroller til speeder og bremse, og jeg løser
det ved at holde øje med at omdrejningstælleren ikke når op i det røde
felt ved at 'tappe' på speederen. Hvis man har analog speeder er det jo
let nok, så skal man bare give meget lidt gas og holde den der.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : N´far

Dato : 27-12-04 19:43

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse > Sørg for
> [...]
> felt ved at 'tappe' på speederen. Hvis man har analog speeder er det jo
> let nok, så skal man bare give meget lidt gas og holde den der.

Takker.

Der er bare altid de samme, som flyver forbi en ved starten..om der findes
en cheat ?

Hmm...

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-12-04 20:13

N´far wrote:
> [...]
>
> Takker.
>
> Der er bare altid de samme, som flyver forbi en ved starten..om der

Det ved jeg ikke, jeg nægter kategorisk at bruge cheats, i hvert fald
indtil jeg har gennemført et spil.
Hvis du kigger i manualen til TRD2, så er der oplysninger om hvordan man
kan betale sig til at unlocke biler og baner i spillet.

Hvis du kommer *perfekt* fra start kan du redde dig helt op til 3-4
pladser på nogle baner!

Du kan også starte forfra og i afmagt vælge en nemmere sværhedsgrad. Det
er jeg lige ved at gøre.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : N´far

Dato : 27-12-04 21:16

> Du kan også starte forfra og i afmagt vælge en nemmere sværhedsgrad. Det
> er jeg lige ved at gøre.

Er ved 91% singleplayer nu. Dog kun "beginner" sværhedsgrad...

Kommer du igen forbi DTM klassen, så prøv ( bedre skriv ned ) deres bil -
setup til mig, tak.

Ellers spiller jeg nu mest online, og det er mod de "ægte " biler, jeg har
problemer...

..... dvs. de gir mig baghjul....

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-12-04 21:46

N´far wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er ved 91% singleplayer nu. Dog kun "beginner" sværhedsgrad...

Haha, jeg er på 53% tror jeg, på normal sværhedsgrad.

> Kommer du igen forbi DTM klassen, så prøv ( bedre skriv ned ) deres
> bil - setup til mig, tak.

Hvad mener du, du kan da selv gå tilbage og se det?
Eller måske misforstår jeg.

> Ellers spiller jeg nu mest online, og det er mod de "ægte " biler,
> jeg har problemer...
>
> .... dvs. de gir mig baghjul....

Hehe, fortæl mig om det, jeg prøvede det en enkelt gang eller to, folk
er simpelthen så umenneskeligt dygtige så det ikke er sjovt. Jeg synes
det er sjovere at køre mod en ven i split screen 2-player hjemme i
sofaen med TV-Out og forlængere til gamepads'ne.

Jeg er godt nok træt af at man ikke kan slå damage fra, at kameraet kun
følger den der var Player 1 når man ser replays, og at man skal have
tastaturet med over i sofaen fordi man ikke kan navigere i menuerne via
gamepad - heller ikke mellem løb. Antialiasing er ikke understøttet, man
skal lave mærkelige tricks for at få spillet til at bruge det. I det
hele taget synes jeg der er mange små irritationsmomenter ved TRD2.

Hm, jeg burde starte forfra på beginner niveau, det kan være jeg bliver
i bedre humør

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : N´far

Dato : 28-12-04 01:03

> Hvad mener du, du kan da selv gå tilbage og se det?
> Eller måske misforstår jeg.

Synes jeg da ikke , jeg kan længere. Og det skal jo være i carrier mode,
free race giver kun default car setup. Vil nu ikke starte helt forfra igen..

>.. Antialiasing er ikke understøttet, man
> skal lave mærkelige tricks for at få spillet til at bruge det. I det
> hele taget synes jeg der er mange små irritationsmomenter ved TRD2.

Enig. Og alligevel et godt spil...
I øvrigt - uden at have en forklaring på det: Siden jeg spiller i 1920 x
1440 har jeg ikke længere lige som før periodisk halv sekunds hak, men 100%
flydende grafik.
Mvh.

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-12-04 05:19

N´far wrote:
> [...]
>
> Synes jeg da ikke , jeg kan længere. Og det skal jo være i carrier
> mode, free race giver kun default car setup. Vil nu ikke starte helt

Hm. Jeg har ikke prøvet det selv, så jeg aner ikke hvad du kan gøre.

> Enig. Og alligevel et godt spil...

Ja. Irriterende godt

> I øvrigt - uden at have en forklaring på det: Siden jeg spiller i
> 1920 x 1440 har jeg ikke længere lige som før periodisk halv sekunds
> hak, men 100% flydende grafik.
> Mvh.

Haha, det skal da prøves. Selvom min maskine kæmper med det i forvejen..

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.