Til Tom Liljeberg
Fra : Bent Jensen

Dato : 25-12-04 17:11

Allan Riise skrev ...

> Det står der jo, hvorfor jeg ikke har linket
> Jeg søgte på Franc Tireurs, og gik derfra ind og så på rettigheder, kan
> desværre ikke finde det samme link igen,

Ja, det er ikke sådan at finde ud af, hvad der faktisk står i
krigskonventionerne, for, som jeg tidligere har sagt, så opfylder
Dansk Røde Kors ikke sin vedtægtsbestemte pligt til at sprede
oplysning om konventionerne.

Hvad jeg som sagt også gerne ville vide, det er, om der er tale om
tillægsprotokoller, og om U.S.A. har tiltrådt tillægsprotokollerne.
Det tror jeg nemlig ikke, de har.

> Du har flere gange lavet det nummer, at du pludselig ud af den blå
> luft henter en engelsksproget tekst.

Og?

Og så gider jeg ikke studere teksten. Jeg vil gerne først vide, hvem
forfatteren er.

> Du er da velkommen til at tilbagevise det, ved at komme med den
> konvention, der siger, specifikt, at hvisse mennesker her i denne
> verden, overhovedet ingen rettigheder har, eller kan påberåbe sig
> nogen rettigheder.

Konventioner handler ofte om, at stater enes med hinanden om at tilstå
folk nogle rettigheder under visse nærmere fastsatte betingelser. Det
er ikke mig, der skal finde en konvention, der siger, at visse
mennesker ingen rettigheder har, men det er dig, der skal finde en
konvention, der siger, at de har rettigheder.

> "Kapitalisme virker kun to steder,

"Kapitalisme" er et ord, Karl Marx har opfundet. Ham der ville forbyde
frisøren at eje in egen barberstol, bondemanden sin hest og fiskeren
sin kutter.

Bent