Kunne dette være et godt spil?
Fra : Silver

Dato : 25-12-04 01:19

--------FORSLAG TIL BEDSTE SPIL----------

Titel: Escape from the Bomb.

Kunne vildt godt tænke mig et spil hvor man skal flygte fra en by inden en
atombombe falder/detoneres i byen, man skal ud af den lidt ala byen i
HalfLife 2 men på tid!,

Man skal så osse løse mange flere puzzles end HL2 for at åbne nye dele i
byen, der skal osse være flere muligheder som enten giver dig mere tid i den
sidste ende eller tager tid fra dig fordi dit valg var forkert, f.eks at man
står overfor 3 døre og de sidste 2 puzzles har givet dig flere hints om hvad
du skal vælge, der er en bombe i gangen og du har 4 sekunder til at vælge
hvilken dør du vil flygte ad, du tager nr 2 og befinder dig på en afsats
hvor du kan se ned på den vej som du kom forbi for 20 minutter siden og det
går så op for dig at du bliver nød til at løbe dem igennem igen og mister 20
minutter på tiden....dvs mindre tid og mere paniske beslutninger tages osv
osv osv.....UDEN mulighed at save ved disse valg så man bliver mere og mere
forvildet indtil bomben sprænger.

Når bomben så springer, afhænger det af hvor langt du er kommet i spillet
mht kilometer fra nulpunktet, lad os sige 3 kilometer (hvis man er doven),
derved bliver man jo ristet og det skal man kunne opleve...IKKE som en
mellemvideosekvens, men som man spiller spillet med sine egne øjne hvor man
kan kigge ned af sig selv og se sig selv brænde op og kødet falde fra en,
hvorefter trykbølgen blæser alt omkring en væk og man selv kastes 200 meter
væk, alt afhængig af hvor tæt man er, (morbid ja, men realistisk og fedt,
fordi man så netop næste gang gør ALT hvad man kan for at komme længere
væk), er man kommet længere væk i spillet har man så mulighed for at
overleve varmestrålingen og trykbølgen ved at søge ly et sted eller bag en
mur og håbe det virker, det skal selvfølgelig osse vises med kanon flotte
effekter, med selve lysglimtet, den dybe rumlen skal mærkes i højtalerne, og
paddehatteskyen + trykbølgen skal være flot lavet, trykbølgen skal kunne
smadre det meste omkring en, men spillet stopper ikke der hvis man overlever
de første effekter, der er jo osse selve strålingen som man skal finde læger
og sygehus i slutningen af spillet for at overleve (er måske så ikke så
realistisk, men vil give spillet et ekstra pift) og mulighed for netop at
kunne gennemføre spillet levende, dvs bomben er sådan set ikke slutningen af
spillet men det som det mere eller mindre drejer sig om.

Det skal så være muligt at når man har gennemført spillet så er der nogle
koder osv der ændres så man ikke kan gennemføre spillet på samme måde igen,
dvs ingen walkthroughs eller noget, plus at dem som laver spillet
OVERHOVEDET ikke skal installere cheatmuligheder eller noget som de fleste
FPS nutildags er forprogrammeret med.

Er det en syg ide?

Mvh
Silver.

Fra : André Frost

Dato : 25-12-04 15:01

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kunne vildt godt tænke mig et spil hvor man skal flygte fra en by inden en
> atombombe falder/detoneres i byen, man skal ud af den lidt ala byen i
< <snip>
> Er det en syg ide?
>
> Mvh
> Silver.

Det syn's jeg faktisk er en udemærket idé som jeg godt kunne tænkte mig at
spille.

Fra : BuFFerz

Dato : 25-12-04 15:15

Tror det ville være sjovere hvis det var modsat - hvor man skulle ind og
defuse bomben...

Fra : André Frost

Dato : 25-12-04 17:08

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message
> Tror det ville være sjovere hvis det var modsat - hvor man skulle ind og
> defuse bomben...

Ikke efter min mening. Det virker meget mere originalt at være en
average-joe der flygter for livet mens et ICBM eller noget er på vej mod ens
by. Man prøver måske at tage bilen for at komme væk, men bliver hurtigt
fanget i en trafikprop af flygtninge - eller tunnellen man er på vej igennem
braser sammen længere fremme, og man må finde en smutvej igennem for ikke at
skulle bevæge sig hele vejen tilbage og spilde dyrebar tid... Man bliver på
sin vis nødt til at konkurrere med alle de andre der også prøver at flygte,
og kan måske endda vælge imellem at hjælpe andre på vejen, eller blot redde
sit eget skind.

Fra : Silver

Dato : 25-12-04 22:05

"André Frost" <dsl13738@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

flygte,
> og kan måske endda vælge imellem at hjælpe andre på vejen, eller blot

BINGO! du har fanget pointen, det var netop det med originaliteten jeg gik
efter, for mange spil gælder det jo netop om at være helten som skal
demontere en bombe eller det som er værre, her handler det om en selv, skal
man være egoistisk eller hjælpe folk?, i HL2 var personerne så livagtige at
det efterhånden er svært at lade være med at føle for folk når man lever sig
ind i spillet, hvad vil man f.eks gøre hvis en kvinde spørger om man kan
hjælpe hende og sit nyfødte barn et stykke vej?, barnet græder i hendes arme
og hun kigger på en med bedende øjne.....hvad vil man gøre?, og hvilken
konsekvens vil den hjælp have?, hvis man siger nej så er det så det, men hun
kunne ligeså godt give dig tips og råd og evt en smutvej hvor du sparer tid
hvis du hjalp hende, eller osse sænke dig så du mister tid.....sådanne ting
kunne være vildt fedt at skulle overveje :D og så skulle det ikke kun være
ved nogle få steder men mange steder i spillet at man vil blive stillet
overfor sådan et dilemma :)

GRRRR hvorfor kan jeg ikke være ansat i EA's kreative afdeling :D hehehe.

Mvh
Silver

P.S Glædelig jul!.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-12-04 10:57

> GRRRR hvorfor kan jeg ikke være ansat i EA's kreative afdeling :D hehehe.

Du kan da lave det som et mod til HL2... deres engine ville være god nok til
det er jeg sikker på.
Bare klø på mester.

Fra : Silver

Dato : 26-12-04 19:49

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41ce8add$0$49477$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Du kan da lave det som et mod til HL2... deres engine ville være god nok
til
> det er jeg sikker på.
> Bare klø på mester.

JEG KAN?!??!?!, øh hehe.....nej det kan jeg ikke....har slet ikke forstand
på sådan noget, jeg gennemfører dem bare ;), kender du nogen som kan sige om
det reelt kan lade sig gøre?.

Mvh
Silver.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-12-04 19:59

> [...]
> på sådan noget, jeg gennemfører dem bare ;), kender du nogen som kan sige

Hmm, nej... men læs på nettet - der er garanteret en milliard artikler om
det :)

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 23:40

On Sat, 25 Dec 2004 01:19:20 +0100, "Silver"
> [...]

>Kunne vildt godt tænke mig et spil hvor man skal flygte fra en by inden en
>atombombe falder/detoneres i byen, man skal ud af den lidt ala byen i

En god idé. Du har da bestemt fat i noget. Men jeg har lidt svært ved
at se, hvorfor man ikke bare kan løbe ud af byen via det eksisterende
vejnet? Der bør tilføjes et ekstra element udover det med bomben.
Boget der giver historien et ekstra pift. Og handlingen skal helst på
nogenlunde fornuftig vis kunne presse spilleren ud i mere
puzzle-agtige situationer. Ellers bliver det jo bare en klon af de
gamle Summer Games til 64'eren, hvor man blot skulle løbe som en
vanvittig. :)

Med lidt god vilje, så burde dette forholdsvis let kunne realiseres
via et mod til en de eksisterende store titler. Det kunne f.eks.
baseres på Half-Life 2. Det kunne være ret sjovt at se det blive til
noget. Du burde næsten prøve at præsentere idéen i diverse mod-fora.
Måske et team vil påtage sig opgaven.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Silver

Dato : 26-12-04 00:20

> [...]
> vejnet? Der bør tilføjes et ekstra element udover det med bomben.
> Boget der giver historien et ekstra pift.

Det er jo lige det, prøv at læse mit indlæg i dette topic til Andre Frost,
hvor jeg har tilføjet noget af handlingen, det drejer sig IKKE kun om ham
som spiller men osse mange andre lige så paniske og sindssyge personer som
vil gøre alt for at flygte, f.eks du tager en bil, og så står der pludselig
3 mænd med rifler, afsikrer dem og råber at de vil ha bilen øjeblikkelig!,
hvad gør du?.....

I sådan et spil finder man ud af hvad man er lavet af, en møgforbandet
egoist der muligvis redder sig eget liv, men har tilgengæld flere andre på
samvittigheden (ilfg mit andet indlæg både ældre, yngre og børn...), er det
at vinde spillet?.....eller ham som har reddet mange på vejen, men måtte så
bukke under for strålingssyge måske 2 kilometer fra en redningslejr.....men
med samvittigheden i behold, hvor man så muligvis i slutningen kan modtage
points for bamhjertighed, og igen frataget points for egoisme......hehe

Der er mange muligheder i det forslag jeg har her, og det kan nok godt lade
sig gøre at lave det, men det som jeg vil have er at uanset hvad, så VIL
bomben springe på et tidspunkt, der kan selvfølgelig være folk som bare for
sjov bliver hos bomben (altså spiller spillet som det IKKE skal gøres) og så
springer den sgu næsten øjeblikkelig, det SKAL altså kun gå en vej og det er
VÆK I EN HELVEDES FART!. :D

Damn jeg ville ønske det spil eksisterede med alle de muligheder man kan
inkorporere i det.

Mvh
Silver.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-12-04 12:17

Jeg spillede engang SimLife og synes der burde komme en 2'er med en del
forandringer.

Du er naturen alias Gud. Først skal du skabe verdenen ved at bestemme klima,
størrelse, tæthed på andre planeter (hvis der nu skulle opstå besøg) og hvor
hurtigt den roterer (altså hvor lang dagen er)
Derefter skal du skabe planter og mikro-organismer. Og der er store paletter
og dele til selv at skabe dine "ting", som DU mener de skal se ud.
Tingene udvikler sig og måske bliver dine mikro-organismer til dyr, og måske
deler dyrerne sig i DIN udgave af pattedyr og "de andre", hvor du
selvfølgelig også selv bestemmer hvordan de ser ud. Opgaven i spillet er at
opretholde balance mellem alle dine væsner, så INGEN får overtaget. F.eks
skal du sørge for at dine selvskabte sygdomme ikke slår alle dyr ihjel eller
at dine kødædende væsener ikke dræber alle planteæderne. Du kan også vælge
at lade nogle af dine væsener skabe en civilisation, fordi så kan du
beskytte dig fra "fremmede" organismer, men der er så også fare for (se bare
på os), at de ødelægge meget af det du har skabt.

Hvordan lyder det som et spil?

Fra : Klaus G.

Dato : 26-12-04 19:39

> [...]
bare
> på os), at de ødelægge meget af det du har skabt.

Lyder nice, men PUHA det vil kræve rigtig rigtig mange arbejdstimer at
udvikle. HVER enkelt ting som dyrne/planterne kan udvikle sig til skal jo
programmeres. Og skal det være nogenlunde gribende, så skal der være mindt
2000planter over vandet, og mindst 2000 under vandet. Mindst 1000 rovdyr,
mindst 1000planteædere, 1500ådsel ædere, osv osv osv osv...

Før det kan bliver sjovt, så skal der være så utroligt meget at tingene kan
udvikle sig til, og det tvivler jeg på der nogen sinde kommer. Medmindre vi
snakker MMORPG, som vil blive opdateret løbende...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Silver

Dato : 26-12-04 19:48

> [...]
vi
> snakker MMORPG, som vil blive opdateret løbende...

Selve ideen lyder rigtig fed, som en blanding af civilization og black n
white....well noget af det :), men som Klaus siger så tror jeg osse det
ville kræve vildt meget resourcer og computerkraft, men så igen så er
udviklingen jo skredet noget fremad og det skulle da ikke undre mig at det
ville være standard i computerspil om en 4-5 år, til den tid har vi
computere som kan klare de enorme udregninger det vil kræve, man kan også
tildags lave sådan et spil, men det ville være ret så enkelt i sin
udformning og det er jeg ret sikker på at det ikke var meningen iflg din
ide, vel?.

Mvh
Silver.

Fra : Bam-Bam DK

Dato : 26-12-04 20:57

> [...]
vi
| snakker MMORPG, som vil blive opdateret løbende...

Der er lavet et spil af den type, det hedder SimLife og blev udgivet i 1992.
Læs mere om det her:
http://www.mcli.dist.maricopa.edu/proj/sw/games/simlife.html

Bam-Bam DK

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-12-04 21:32

> Der er lavet et spil af den type, det hedder SimLife og blev udgivet i
> [...]

Dude... Tjek lige starten af mit indlæg. "Jeg spillede engang SimLife og
synes der burde komme en 2'er med en del forandringer"