Min opfattelse af Van Halen (tilegnet -V-)
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-12-04 19:12

VAN HALEN I (1978)
Et godt album, blev absolut interesseret i VH, da jeg havde hørt det
færdigt. Vil godt fremhæve numrerne: "I'm the one" og "Atomic Punk" som har
nogle rimeli' hårde og fede riffs. Et nummer jeg ikke bryder mig om er "Ice
Cream Man" som er lidt for "min fars musik"-agtig.

VAN HALEN II (1979)
Var ikke speciel glad for dette album, dog var der enkelte numre jeg godt
kunne lide: "You're no good", "Somebody get me a doctor" og "Women In Love".

WOMEN AND CHILDREN FIRST (1980)
Kunne langt bedre lide dette album end "Van Halen II". Især numrerne:
"Fools", "Romeo Delight", "Tora! Tora!", og "Loss Of Control".

(Jeg springer nok nogle albums over)

Diver Down (1982)
Er ikke speciel glad for dette album...

FOR UNLAWFULL CARNAVAL KNOWLEDGE (1991)
Dette album er rigtig fedt... Måske fordi, at det er ved at blive en stil,
jeg godt kan genkende fra min egen levetid

BALANCE (1995)
Se... Nu er det lige før, at jeg kunne lytte til VH ofte.

Samlet vurdering:
Ja... Hvis jeg havde eksisteret i VH's storhedstid ville jeg sikkert være
vild med dem. Jeg har utrolig meget respekt for gruppen og synes også de har
utrolig mange fede numrer. Så hvis jeg skal vælge favorit-bands i slutningen
af halvfjerserne så ligger VH helt sikkert oppe blandt grupper som Black
Sabbath og andre. Men jeg må indrømme, at de eneste gamle band, som virkeli'
kan tage hold i mig er dem fra 80'serne og opefter: Slayer, Sepultura og
lidt Metallica)
Men jeg er positiv overfor VH, det var jeg ikke før. Kunne være jeg ku' få
min kære fatter til at vende sig bort fra country'en med VH?

Fra : Ken Larsen

Dato : 25-12-04 09:09

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zZYyd.368$RG4.359@news.get2net.dk...
> [...]
> Men jeg er positiv overfor VH, det var jeg ikke før. Kunne være jeg ku' få
> min kære fatter til at vende sig bort fra country'en med VH?

Du bør også høre Right here, right now. Et dobbelt live album fra 93, det
rykker ret godt.

--
MVH
Ken Larsen

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 25-12-04 14:09

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> Men jeg er positiv overfor VH, det var jeg ikke før. Kunne være jeg ku' få
> min kære fatter til at vende sig bort fra country'en med VH?

Som gammel rock'n roll fan, sikkert på alder med din far
høre jeg VH fordi Eddie er den næst efter Jimmi Hendrix som kan få en guitar
til at rykke tårene ud af øjene, ihvertfald på mig. Jeg har ikke alle de
gamle albums, men det nummer som jeg syntes rykker fedest, er Panama.
--
/Sv-E

Fra : -V-

Dato : 25-12-04 15:44

Søren Kjeldsen wrote:
> Ja... Hvis jeg havde eksisteret i VH's storhedstid ville jeg sikkert
> være vild med dem.

Jeg er født en håndfuld år før dig, og eksisterede derfor i deres
storhedstid.
Jeg pådagede dem bare føst i 1986 med 5150, så jeg har arbejdet mig bagud og
tit ærgret mig over, at jeg ikke kunne have set dem headline en Monster of
Rock.
Til gengæld har jeg set Diamond Dave 2-3 gange.

Der er indtil flere af de helt fede pladen, som du ikke kommenterer.
Er det fordi du synes at de stinker, eller fordi du ikke har hørt dem?

> [...]
> at de eneste gamle band, som virkeli' kan tage hold i mig er dem fra
> 80'serne og opefter: Slayer, Sepultura og lidt Metallica)

Du får det til at lyde som om at du vælger musik på baggrund af alder og
ikke på baggrund af kvalitet.
Og så er det vist den gamle om pærer og bananer, at sammenligne Van Halen
med Black Sab - det kan man ikke.

Iøvrigt skulel du unde dig selv at grave lidt dybere i forløberne (eller
rettere de samtidige) for Metallica, Slayer og Sepultura.
Der er engang imellem guldkorn at finde.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-12-04 16:14

> Du får det til at lyde som om at du vælger musik på baggrund af alder og
> ikke på baggrund af kvalitet.

Altså... Vil hellere sige jeg vælger kvalitet udfra stil. Man kan altid
diskutere kvaliteten. Bands som VH er bare på kanten til at være for... rock
n' roll-agtig for mig. Har f.eks heller aldrig været den store fan af ACDC.

> Og så er det vist den gamle om pærer og bananer, at sammenligne Van Halen
> med Black Sab - det kan man ikke.

Og det er ikke for at sammenligne VH med Black S. Siger bare at f.eks. BS er
et band. jeg kan lide fra den periode.

> Iøvrigt skulel du unde dig selv at grave lidt dybere i forløberne (eller
> rettere de samtidige) for Metallica, Slayer og Sepultura.
> Der er engang imellem guldkorn at finde.

Det var på den måde jeg blev glad for Black Sabbath. Problemet er at jeg
ikke kan finde så meget i VH, som kan spores i den musik jeg hører idag. Er
et metalhead, så hører ikke så meget rock mere.