validering
Fra : TL

Dato : 24-12-04 16:43

Først god jul til alle herinde...

Sidder og checker min side for validering på w3c og den validerer fint.
Derefter med CSS-validering der også
godkendes. Dog med den lille tweak, at jeg slutteligt får kommentaren:

"To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document parse
tree.
This means you should use valid HTML"

Og derefter vises mit style-sheet.

(Se her.
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.lindkold.dk%2Fstylesheets%2Fnewstyle.css&usermedium=all
Sorry, men det er linket og jeg ved ikke om det bliver liggende så I kan se
det)

Anyways - jeg taler flydende engelsk, men hvad menes der med kommentaren
mht. document parse tree...? Skal jeg have byttet om på rækkefølgen i mit
stylesheet...?

På forhånd tak og nyd julen...

TL

--
www.lindkold.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-04 17:48

TL wrote:

> Sidder og checker min side for validering på w3c og den validerer
> fint. Derefter med CSS-validering der også
> godkendes.

Til lykke med valid kode.

> Dog med den lille tweak, at jeg slutteligt får kommentaren:
>
> "To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document
> parse tree.
> This means you should use valid HTML"

Der står, at du ikke kan få valideret css, før html er valid. Men da du
allerede har passeret den hurdle og har fået din css godkendt også, er det
ikke noget, du behøver at tænke mere på.

> På forhånd tak og nyd julen...

I'll do so, thanks. Have a merry Christmas yourself.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-04 00:06

TL <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> skrev:

> Derefter med CSS-validering der også godkendes.

Prøv også med http://htmlhelp.com/tools/csscheck/, hvor du
indtaster http://www.lindkold.dk/stylesheets/newstyle.css i
url-feltet.

Der er et par "warnings" som du også bør rette.

> Dog med den lille tweak, at jeg slutteligt får kommentaren:

Om det hjælper, ved jeg ikke, men det et forsøg værd.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : TL

Dato : 25-12-04 13:45

> Om det hjælper, ved jeg ikke, men det et forsøg værd.

Tak for hjælpen begge - og god baghjul (den var sjov

TL

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-12-04 00:26

TL <lindkoldNEJTIL@SPAMcity.dk> skrev:

> Tak for hjælpen begge

Hej Tony!
Det er lidt svært at finde ud af hvad der har hjulpet dig videre,
kan du ikke fortælle mere om det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : TL

Dato : 27-12-04 13:02

> Det er lidt svært at finde ud af hvad der har hjulpet dig videre,
> kan du ikke fortælle mere om det?

Tænker du mht. til mit spørgsmål eller...? Så fik jeg styr på det med svaret
om at min
html skulle valideres før min css. Hvis det ikke var det du tænkte på må du
give lyd...

TL