Hjemmeside
Fra : Delametri

Dato : 24-12-04 15:07

Jeg er ved at lavet en hjemmeside og så har jeg 2 spørgsmål.
1. Jeg har en side hvor man kan skrive til mig med kommentar men når man
trykker på send jeg kan ikke få den til at sende til min mail adresse.
2. Jeg har lagt nogle links ind på en side dem vil jeg gerne havde til at
åbne på en helt ny side som man bare kan lukke og vende tilbage til min
side.
Er der en her vil hjælpe mig med det ?

\\\\////
-(o o)-
-ooO--(_)--Ooo-
Med venlig hilsen
Peter Due Andersen
65976664
23386644
pda-pc@munkebo-borger.dk
www.peterhåndværker.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-04 15:49

Delametri wrote:
> [...]
> 1. Jeg har en side hvor man kan skrive til mig med kommentar men når
> man trykker på send jeg kan ikke få den til at sende til min mail

Du har lagt modtageradressen som et link på submit-knappen. Den måde at gøre
det på har jeg aldrig hørt om før. Sædvanligvis lægges adressen som
parameter til attributten action: action="modtager@domain.dk".

> 2. Jeg har lagt nogle links ind på en side dem vil jeg gerne havde
> til at åbne på en helt ny side som man bare kan lukke og vende
> tilbage til min side.

Det er generelt en dårlig ide. Brugerne kan sagtens finde ud af at åbne et
link i et nyt vindue, hvis det ønskes. Det er bedre at give brugeren en
grund til at ville tilbage til dine sider, som nemt kan nås med browserens
'Tilbage''knap.

I øvrigt er det stadig problematisk at bruge danske bogstaver i såvel
domæne- som mappe- og sidenavne.

Din side validerer ikke, men validatorerne kan pga. å og æ i domænenavnet
ikke finde den og kigge den igennem.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-12-04 16:03

Erik Ginnerskov wrote on 24-12-2004 :

> Din side validerer ikke, men validatorerne kan pga. å og æ i domænenavnet
> ikke finde den og kigge den igennem.

Prøv med:
http://xn--peterhndvrker-ufbs.dk/

Altså:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fxn--peterhndvrker-ufbs.dk%2F

Hvad skal man sige ? Frontpage

Glædelig jul.

--
Benny

Fra : Delametri

Dato : 25-12-04 11:00

Hej
Tak for din hjælp - men jeg kan ikke få den til at funke:
Jeg har lige taget en kopi af det jeg har gjort - gider du kikke på det.

<input type="checkbox" name="Kontaktanmodning" value="Kontaktanmodning">
Kontakt mig hurtigst muligt</dd>
</dl>
<action="pda-pc@munkebo-borger.dk">
<input type="reset" value="Ryd formular"></p>

MVH Peter