Undgå et reload billede
Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 14:37

Jeg har lavet en layout fil som indeholder menu, banner mm som jeg så
inkludere på alle mine sider. Det er bare lidt trist at banneret også
reloader
hvergang - hvad vil i forslå at jeg gør for at undgå det ?

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-04 15:30

Allan Møller wrote:
> [...]
> reloader
> hvergang - hvad vil i forslå at jeg gør for at undgå det ?

Du kunne starte med at fortælle adressen på din side, så vi kan se på koden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 24-12-04 20:51

> Jeg har lavet en layout fil som indeholder menu, banner mm som jeg så
> inkludere på alle mine sider. Det er bare lidt trist at banneret også
> reloader hvergang - hvad vil i forslå at jeg gør for at undgå det ?

Hvad er URL'en til siden så man kan se???

Christian...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 12:30

> Hvad er URL'en til siden så man kan se???

Nu var det ikke meningen at den skulle "offentligtgøres" endnu men
hvis det er nødvendigt så er det : http://www.allanm.dk

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-04 15:32

Allan Møller wrote:

> Nu var det ikke meningen at den skulle "offentligtgøres" endnu men
> hvis det er nødvendigt så er det : http://www.allanm.dk

At vise adressen her, så vi kan se på problemerne, er ikke det samme som en
ofentliggørelse. Siden er offentliggjort, når du har ladet den registrere i
søgemaskinerne og/eller har fået nogen til at linke til den.

Noget i din kildekode gør, at menuen slet ikke virker i FireFox. Start med
at få din kode valideret:

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.allanm.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 15:42

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>At vise adressen her, så vi kan se på problemerne, er ikke det samme som en
>ofentliggørelse. Siden er offentliggjort, når du har ladet den registrere i
>søgemaskinerne og/eller har fået nogen til at linke til den.

Ved at skrive et link her er der jo et link til siden og
søgemaskinernes robotter finder dermed frem til siden.

Man kan forhindre at søgemaskinerne indexerer siden med enten
robots.txt eller et meta-tag, og så kan man jo lave en testside, der
viser problemet uden at vise hele designet, evt. med et fyld indhold
og farver der slet ikke ligner.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-12-04 19:18

Søgemaskiner går ikke på usenet for at finde links til sider de kan
indeksere.

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 19:39

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Søgemaskiner går ikke på usenet for at finde links til sider de kan
>indeksere.

Næh, men der findes så mange hjemmesider, hvor du kan læse med på
usenettet, html.dk kandu.dk google.dk osv.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 20:25

Men der er ikke nogen som kan hjælpe med problemet udover jeg skal få den
til at validere ? Jeg tvivler kraftigt på at hvis siden validerer så ville
det hjælpe
på mit problem.
Lige nu er jeg ikke interesseret i at få siden til at validere. Som skrevet
står
så er det en "meget" betaversion.

Mvh. Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-04 20:29

Allan Møller skrev:

>Lige nu er jeg ikke interesseret i at få siden til at validere. Som skrevet
>står
>så er det en "meget" betaversion.

Hvorfor ikke bruge valid kode fra starten fremfor at skulle rette
i det senere?
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 20:37

> Hvorfor ikke bruge valid kode fra starten fremfor at skulle rette
> i det senere?

Sikkert også en god ide hvis siden nogensinde kom "ud til folket" men
det er ikke meningen. Siden er til at jeg skal forsøge at lave nogen ting
som jeg formentligt kommer til at bruge på et andet sted.
Siden skal nok komme til at validere når jeg beslutter det !

Men jeg forstår ikke hvorfor ingen svarer på mit spørgsmål istedet for at gå
så meget op i at den skal validere.
Jeg kunne forstå det hvis jeg havde bedt om ris/ros eller andre kommentarer
men jeg beder
bare om lidt hjælp til at undgå et billede bliver reloadet hver gang.

Umiddelbart var jeg ikke interesseret i at komme med et link til siden -
netop
fordi den ikke validere og der er mange andre uskønne ting.
Men det var hvad "i" ville have for at evt. kunne komme med lidt hjælp.

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-04 22:22

Allan Møller wrote:

> [...]
> kommentarer men jeg beder
> bare om lidt hjælp til at undgå et billede bliver reloadet hver gang.

Det kunne jo tænkes, at man var afskåret fra at se fejlen på din side pga.
valideringsfejlen. Som jeg skrev: Din menufungerer ikke i FireFox.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 20:37

"Allan Møller" <snyd> wrote:

>Det er bare lidt trist at banneret også
>reloader
>hvergang - hvad vil i forslå at jeg gør for at undgå det ?

De dårlige forslag først:
Fjerner banneret,
bruger frames eller iframes.

Men hvorfor gøre noget ved det?
En god browser gemmer alligevel billedet i cachen og henter det der
fra, måske kan det hjælpe hvis du angiver en komplet sti til billedet
i stedet for den relative du har nu (men det ved jeg faktisk ikke om
det gør)

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 20:45

> De dårlige forslag først:
> Fjerner banneret,

Ikke så dårlig - vil selv helst undgå bannere der hvor jeg kan men har et
par steder
hvor der _skal_ være bannere - derfor problemet.

> Men hvorfor gøre noget ved det?

Det kan være lidt uheldigt hver gang man klikker på et menupunkt at banneret
ikke skifter
da det jo kun er et problem med animeret bannerer.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 21:24

"Allan Møller" <snyd> wrote:

>Det kan være lidt uheldigt hver gang man klikker på et menupunkt at banneret
>ikke skifter
>da det jo kun er et problem med animeret bannerer.

Øh, nu forstår jeg ingenting, skal det skifte eller skal det ikke ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/