CBB og nokia 3220 hvorfor kan jeg ikke se~
Fra : Kenneth G

Dato : 24-12-04 12:25

Hej
Vedr. Nokia 3220

Min datter og min mor har byttede mobiller, min datter kan ikke sende sms nu
?

Jeg har checket at beskedcentralnummeret er det rigtige +4540590000 er der
andre ting der skal sættes op på en 3220 ?

Når jeg prøver at sende en sms komer denne her besked på skærmen
"kontroller operatør tjeneste"

Jule hilsener Kenneth

Fra : Rander

Dato : 25-12-04 01:52

Fri, 24 Dec 2004 12:25:07 +0100 brugte Kenneth G 15 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>andre ting der skal sættes op på en 3220 ?
>Når jeg prøver at sende en sms komer denne her besked på skærmen

Hos TDC (som Telmore vist kører over) er det sådan, at hvis telefonen har
hemmeligt eller udeladt nummer, så skal man skriftligt få dem til at åbne
for SMS. Det skulle angiveligt være for at sikre at folk, der ikke ved at
ens nummer altid sendes med en SMS, ikke uforvarende får sendt sit nummer
til andre, forstå det hvem der kan...

Så du bør nok lige ringe til Telmore og høre om det er det samme hos dem...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man kan næsten altid rubricere den intellektuelle gruppe, hvortil citatelskeren tilhører,
ved at lægge mærke til de ulæste forfattere, han vælger at citere. (Russell Baker)

Fra : Kim S

Dato : 25-12-04 12:13

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> Så du bør nok lige ringe til Telmore og høre om det er det samme hos
> dem...

Telmore er nok ligeglade, da han er kunde hos CBB )

Mvh, Kim

Fra : Rander

Dato : 25-12-04 16:14

Sat, 25 Dec 2004 12:12:44 +0100 brugte Kim S 11 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Telmore er nok ligeglade, da han er kunde hos CBB )

Okay, fair nok (jeg var lige kommet hjem fra jule-tamtemen da jeg skrev
det)...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Lynnedslag under uvejr i dybfryser. (Skadesanmeldelse)

Fra : Chipmand

Dato : 30-12-04 23:10

On Fri, 24 Dec 2004 12:25:07 +0100, "Kenneth G" <post@venlig.dk>
wrote:

> [...]
>andre ting der skal sættes op på en 3220 ?
>
>Når jeg prøver at sende en sms komer denne her besked på skærmen

Har samme problem med en jeg gav datteren idag. Er der virklig ingen
herinde der ved hvad man kan gøre. Jeg har mailet til Cbb, men har
ikke fået svar endnu.

Mvh
Chipmand

Godt Nytår

Fra : Chipmand

Dato : 01-01-05 13:36

On Thu, 30 Dec 2004 23:10:01 +0100, Chipmand <chipmand@bluebottle.com>
wrote:
>Har samme problem med en jeg gav datteren idag. Er der virklig ingen
>herinde der ved hvad man kan gøre. Jeg har mailet til Cbb, men har
> [...]

Vi dropper CBB da telefonen godt vil sms´e med andre simkort i.

Mvh
Chipmand

Fra : Chipmand

Dato : 02-01-05 19:01

On Sat, 01 Jan 2005 13:35:49 +0100, Chipmand <chipmand@bluebottle.com>
wrote:

>Vi dropper CBB da telefonen godt vil sms´e med andre simkort i.
>
>Mvh
>Chipmand

Har fået svar fra CBB nu:
Tak for din henvendelse.

Der er desværre generelt problemer for vores simkort i Nokia’s model
3220, men i det fleste tilfælde kan problemet løses med en
softwareopdatering. Den fås, hvor telefonen er købt. Oplever I
derefter stadig problemer, må I ringe herind for direkte support.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på
tlf. 33 46 01 01 eller besvare denne mail.

Med venlig hilsen
CBB Mobil A/S
Kundeservice