Amnings- og familie-Zejr
Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-04 11:35

Amnings- og familie-Zejr

40% af alle ny mødre taler med deres egen mor hver eneste dag.
1940 blev 47% af spædbrn på 3 måneder stadig ammet
1970 blev 15% af spædbrn på 3 måneder stadig ammet
2003 blev 78% af spædbrn på 3 måneder stadig ammet

De statsansatte har gjort alt for at indbilde at KUNSTIGT ER GODT - se blot
kejsersnits skadelige popularitet

Men der er nosser i mødre. Dansk selvtillid fejler ikke noget. Holger Danske
har med Gli z trups hjælp rejst sig, så stenen flækkede - da lo de så
hjerteligt at alle lænker brast.

Er det fordi vi er et Frederik og Mary romantisk samfund.
Statistikken siger vi har Joachim og Alexandre splittelse i vækst.
Men vi har Nikolaj og Julie drømme.

Glædelig nytår til de gamle dyder - yde før nyde, tæring før næring, hjælp
til selvhjælp, hurtig hjælp er dobbelthjælp-dvs-privat-sort-vennehjælp er
rygrad. Selvgjort er velgjort. Det man ikke dør af bliver man sgu da ret
ofte stærkere af.

Den kunstige nattergal kan man ikke stole på. Men mobilen er åndelig
navlestreng til den ældre generation, der ikke lægger sig syg og er
sværttilgængelige som de børneprofessionelle "eksperter".

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-04 15:47

> Glædelig nytår til de gamle dyder - yde før nyde, tæring før næring,

Du er stadig på overførselsindkomst, ikke?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 21.12.04)

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-04 23:17

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Du er stadig på overførselsindkomst, ikke?

Snævertsynede kritikere af fremskridts-folk har altid himlet op om at vi
selv skal gå i forgrunden og ikke modtage velfærdsstatens gratis-gaver.
Selvfølgelig fremmer vi ikke minimalstat ved det.
Tværtimod er man gavnligere end besættelsestidens sabotører ved at være
skattesnyder - eller overførselsindkomst-nasserøv som jeg er delvis (jeg er
dog bolighaj, nok så meget)

Hvis man kunne socialbedrage en mio pr år ud af vor ulækre maximalstat,
ville man være helt som Niels Ebbesen, Gøngehøvdingen, Glistrup,
Griffenfeldt og Struensee

- for jo mere staten har i kassen, jo flere flygtninge importerer den..

Man har lov at kaste sten verbalt, selvom man selv bor i glashus, er også en
pointe bør vaskes ind i hovedet på Jens Bruun i det ny år - godt at have et
kald med værdige nytårsfortsætter.
Bør kritik forstumme, hvis man ikke selv er pletfri? Glistrup er mht lovbrud
pletfri og er offer for justitsmord igenigeiigen - men jeg stiler ikke efter
at vinde popularitetskonkurrence, så jeg bor gerne i spirituelle glashuse og
kaster samtidig med knubbede ord.

Fra : S.B.

Dato : 25-12-04 09:54

> [...]

> ikke efter at vinde popularitetskonkurrence, så jeg bor gerne i
> spirituelle glashuse og kaster samtidig med knubbede ord.

Var det ikke nemmere at skriv ja eller nej til det spørgsmål?

Steen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 16:04

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message

> Var det ikke nemmere at skriv ja eller nej til det spørgsmål?

Hvis du har en kone og jeg spørger "Er du holdt op med at slå hende" skal du
så være tvunget til ja-svar eller nej-svar som eneste alternativer?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-12-05 06:38

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Bør kritik forstumme, hvis man ikke selv er pletfri? Glistrup er mht

Man har temmeligt meget nemmere ved at blive taget alvorligt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-05 14:44

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Man har temmeligt meget nemmere ved at blive taget alvorligt.

Man er som politiker nødt til ikke at bo i glashus
men andre bør kunne kaste med sten og blive taget alvorligt, selvom de
ikke altid lever op til selv at være et perfekt eksempel
Glistrup var og er ukritisabelt eksempel - men det er ikke nok til
succes, når medierne er overdommere

Fra : Jesper Mathiassen

Dato : 25-12-04 20:12

lør, 25 12 2004 kl. 16:04 +0100, skrev Bo Warming:
> "S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote in message

> Hvis du har en kone og jeg spørger "Er du holdt op med at slå hende" skal du
> så være tvunget til ja-svar eller nej-svar som eneste alternativer?

ja

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 21:14

"Jesper Mathiassen" <styx@obel.aau.dk> wrote in message
> [...]
> du
> så være tvunget til ja-svar eller nej-svar som eneste alternativer?

Stilles et spørgsmål, så har svarer al ret til at vælge at nå hele vejen
rundt om emnet i sit svar.

I ovenstående ledende svar, vil en nødvendig "udenomssnak" ofte være, at
konen aldrig er blevet slået, så spørgsmålet er absurd.

Fra : Jesper Mathiassen

Dato : 25-12-04 20:12

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-04 06:11

> [...]
> du
> så være tvunget til ja-svar eller nej-svar som eneste alternativer?

nej. Der er en tredie løsning - at man aldrig har slået konen.

Her nytårscitater om mødre

"Du kan ikke hjælpe nogen, hvis du ikke kan tåle at se dem lide" Steen
Larsen, DLH-pædagogik-lektor

" ”Du spørger hvorfor jeg tror – jeg svarer FORDI MIN MOR TROEDE”
Grundtvig

" A kind of jealousy. Mothers are easily jealous of their sons´friend if
they are exceptionally successful. Usually a mother loves herself in her
son more than she loves the son himself. Nietzsche

"Alle børn er konger i deres mor’s fantasi’s kongerige. Freud.

Fra moderen: Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af dette
bliver han bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller
ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig overfor dem. ” Nietzsche

" Mennesket er det eneste dyr, der tillader sit afkom at vende tilbage
til hjemmet. Bill Cosby

Mo Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg tror hun nød det.
Mark Twain (1835-1910

MO- Never marry a man who hates his mother, because he’ll also hate you
Anonym

mo Nis Petersen 1897-1943 skrev "Jeg læser at i Moabit-fængslet i
Berlin har en mor dræbt sit nyfødte barn. Avisen kalder hende morder. Jeg
tænker >Hvor må hun have lidt<."

Mo Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede
børn, andre behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere
deres godhed som mødre.Nietzsche

mo Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at man i tide
kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd det
Nietzsche

mo The mother-child relationship is paradoxical and, in a sense, tragic.
It requires the most intense love on the mother's side, yet this very love
must help the child grow away from the mother and to become fully
independent. Erich Fromm

mo Vi er alle genier, til vi fylder ti. Aldous Huxley

mo Woman understands children better than man does, but man is more
childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German Philosopher

mo** Kæ tiltræk “Everyone carries within him an image of the woman,
that he gets from his mother; that determines whether he will honor women
in general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche
Never marry a man who hates his mother, because he’ll also hate you Simone
Beauvoir

MOa What the mother sings to the cradle goes all the way down
to the coffin. Henry Ward Beecher

modz No woman can shake off her mother. There should be no mothers, only
women. BERNARD SHAW

mokæ I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element
af moderkærlighed. Nietzsche

MOms Mødre med opofrende sønner kan aldrig lide unge piger
AgatheChristie

mony Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

moo En moders omhu når videre end hendes erfaring. Meïr
Aron Goldschmidt

Moo n

mooo “Everyone carries within him an image of the woman, that
he gets from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

mooo Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens eget
hovede. Sally Kempton

mooo Lykkens børn må rose deres moder. Danske Ordsprog

mooo Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For athenienserne regerer
Grækenland, jeg athenienser­ne, min kone mig og min søn min kone.
Themistokles

mooo Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de første fem år
af deres liv, grundlægger lande og byer. Jean Paul

Mooo This is the reason why mothers are devoted to their children more than
fathers: it is that they suffer more in giving them birth and are more
certain that they are their own. Aristotle

Mooo What the mother sings to the cradle goes all the way down to the
coffin. Henry Ward Beecher

Mooo+ ”Mother is the name for God in the lips and hearts of children”
W M Thackeray

moood "Vil du gøre noget godt for (dine) børn, så gør moderen glad"
Jødisk ordsprog

mooog Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til Men are what
their mothers made them. Ralph Waldo Emerson

mopi In our society a man who does not cry at his mothers funeral, will
risk death penalty. Albert Camus

moseng There never was child so lovely but his mother was glad to
get him asleep. Emerson

mosv Kredit jager kunderne bort.

Motion er vås. Hvis du er sund, trænger du ikke til det, og hvis du er syg,
burde du holde dig fra det. Henry Ford

moud Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige.
Freud.

moud Fra moderen. – Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af
dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller
ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig over for dem.Nietzsche

moud Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig fra min
mors, min svigermors og mine tanters for­-mynderskab.
Rosalyn Carter

moud Og således lader man de små børn komme til sig selv, for
at man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. SÃ¥dan mager tyngdens
Ã¥nd det Nietzsche

moud Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery that
the toilet is the seat of the soul. Alexander
Chase

moud Tired mothers find that spanking takes less time than reasoning and
penetrates sooner to the seat of the memory.Trætte mødre finder at lussinger
tager mindre tid end fornufts-snak, og trænger hurtigere ind i barnets
hukommelse Will Durant

moud+ An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of clergy.
Spanish proverb

moudd Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

mouddd Hvor gammel en mor end bliver, leder hun altid efter tegn på,
at hendes midaldrende børn skal blive til noget. Florida
Scott-Maxvell

moudg Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre
Jødisk ordsprog

moudg Lige fra verdens begyndelse udgår en kæde af årsager.
Lukan

moudg The chief cause of human errors is to be found in the prejudices
picked up in childhood. Rene Descartes

Moudh Some are kissing mothers and some are scolding mothers, but it is love
just the same, and most mothers kiss and scold together. Pearl
Buck