Glædelig jul!
Fra : G.B.

Dato : 24-12-04 05:09

- og tak for debat, fis og ballade i det forgangne år.

---------

Et godt juleråd: Spis ikke større mængder røget ål umiddelbart før
sengetid!

En tolkning af en sekvens i Fadervor: - at når man beder "Giv os i dag vort
daglige brød", er det selvfølgelig i vore tider underforstået, at det skal
være med fersk røget laks.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-12-04 05:36

G.B. wrote:
> - og tak for debat, fis og ballade i det forgangne år.

I lige måde!

> [...]
> daglige brød", er det selvfølgelig i vore tider underforstået, at det skal

Lige netop kombinationen med fisk og brød er faktisk påfaldende
nystestamentlig.... ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-04 09:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Lige netop kombinationen med fisk og brød er faktisk påfaldende
> nystestamentlig.... ;-D

Rige jøder spiste nok meget lammesteg, men ellers har kombinationen af
protein og kulhydrat været rygraden i massernes festmadlavning og
DK-efter-1700 hverdagsmadlavning.

Af ordsprog fra Holbergs tid ved vi at fattigfolk ofte gik ud i skoven at
spise snegle - og 500 år før var brød luksus og fest spise for de fleste i
DK(blade som grønkål har været vigtige for samler-fattigfolks overlevelse),
men Mellemøsten har nok været meget ensidig med brød som "stable food" for
masserne, så Fadervor-bønnen handler om ikke at få sult-stresset sit
immunforsvar til infektionssygdom, hvilket ofte har været en rædsel for
gennemsnitsborgeren.

Efter afgiftsnedsættelsen 2003 på spirituosa ku jeg forestille mig at fedt
og alkohol er hoved-energikilde, især i disse dage. Brød og (snacks-)
kartofler er snart en slags redskab til at få lækkerierne transporteret ind
til lysthusets smagsløg.

"I større og større dele af omverdenen er danmark at ligne ved et
stykke wiener-brød. Godt oppustet, masser af tomme kalorier, så
godt, så sødt - men ikke særlig sundt. Men hvad gør det? Bare vi
selv kan li' det ". Tøger Seidenfaden

Mad er min bedste ven. Fordømmer mig aldrig. Aldrig udtrykker den noget
nedsættende om mig. Balzac

sfm No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

sfm overvægtig = "Food-loss resistant profile" Dr.Phil på TV3

Sfm Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy

Sfm Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy

Sfm Sult er det bedste krydderi. Cicero

sfmdof Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.

sfmkedy Drinking when we are not thirsty and making love all year
round, madam; that is all there is to distinguish us from other animals.
de Beaumarchais 1712-99

sfmkl Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som med
hvem man spiser. Montaigne

sfmo Health that is purchased by a rigorous watching of the diet is but a
tedious disease. Baron De Montesquieu

sfmo If you are ever at a loss to support a flagging coversation,
introduce the subject of eating. James Leigh Hunt

sfmo Mennesket er hvad det spiser. Ludwig Feuerbach

sfmo What does not poison, fattens. Italian proverb

sfmo What some call health, if purchased by perpetual anxiety about diet,
isn't much better than tedious disease. George Dennison Prentice

sfmo. Let me have men about me that are fat. Shakespeare

sfmof A woman can never be too rich or too thin. Duchess
of Windsor

sfmof Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere

sfmof Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin

sfmofm What some call health, if purchased by perpetual anxiety
about diet, isn't much better than tedious disease. George Dennison
Prentice

sfmol Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger.
Francois Rabelais

sfmom Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

sfmre Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag.
Oscar Browning

Sfmsco No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a
saint must avoid, but sainthood is also a thing that human beings must
avoid. George Orwell

sfmscof The only way to get rid of temptation is to yield to it.
Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has
forbidden to itself. Oscar Wilde

sfmsdom Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger,
døer 20 år unger Danske Ordsprog

sfmth Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

sfmvi A really busy person never knows how much he weighs.
Edgar Watson

Fra : Tokarev

Dato : 24-12-04 07:29

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> [...]
> "We all have private ails. The troublemakers are they
> who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Ål + lax smakar Bääääää....

giv mig en julskinka...så blir jag glad...:)

God jul allihopa....

Tokarev

Fra : Tim

Dato : 24-12-04 11:35

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> - og tak for debat, fis og ballade i det forgangne år.

Lige over

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-12-04 12:52

G.B. wrote:
> - og tak for debat, fis og ballade i det forgangne år.

Samme herfra.

Fra : Sten Schou

Dato : 24-12-04 14:50

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
vort
> daglige brød", er det selvfølgelig i vore tider underforstået, at det skal

Merry Christmas

Hilsen Sten