Merry Christmas - Happy holidays
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 22:16

I USA siger man "Happy holidays" i steden for "Merry Christmas" for ikke at
støde andre trossamfund.
Gad vide hvornår det kommer til Danmark.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 23-12-04 22:20

Carl L wrote:
> I USA siger man "Happy holidays" i steden for "Merry Christmas" for
> ikke at støde andre trossamfund.
> Gad vide hvornår det kommer til Danmark.

Jeg og min familie har da aldrig sagt "Merry Christmas"

--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 22:27

> Jeg og min familie har da aldrig sagt "Merry Christmas"

Så vidt jeg husker er du også gift med en muslim og derfor er det sikkert
helt naturligt ikke at ønske glædelig jul

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 24-12-04 09:08

Carl L wrote:

> Så vidt jeg husker er du også gift med en muslim og derfor er det
> sikkert helt naturligt ikke at ønske glædelig jul

Vi siger skam glædelig Jul, har allerede sagt det 4 gange i dag, da mine
børn, jeg og min kone, som hver Jul, tager til hendes mor, og holder ganske
almindelig traditionel Jul, med alt der dertil hører!

Men Merry Christmas, det siger vi altså ikke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-12-04 14:18

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> [...]
> ganske almindelig traditionel Jul, med alt der dertil hører!
>
> Men Merry Christmas, det siger vi altså ikke.

Det er jo rystende!
Selv synes jeg at det japanske : "kurisumasu" er det sjoveste at sige og
synge.

Men hvordan var det det var, Jesus blev født i en granskov? Jeg må indrømme
at jeg ikke er 100'% opdateret mht hvad der var Jesus susede rundt og gjorde
sidst i december måned? Arbejdede han sort og solgte julietæener uden om
Told & Skat i Palæstina? jeg er langt bagud i mine religionsstudier.

Fra : News

Dato : 23-12-04 22:43

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse
>I USA siger man "Happy holidays" i steden for "Merry Christmas" for
>ikke at
> støde andre trossamfund.

Alle ?
Jesper Fårekylling og alle disneyfigurer siger da: "Merry Christmas".
Og tilføjer endda "from all of us, to All of You!
Wow, en hel verden af andre trossamfund bliver stødt på en gang!

Hvis jeg var kristen, ville jeg da bruge min egen "termonologi" til at
ønske alle
det samme som jeg ønsker af denne pågældende højtid, det kunne jo også
være Påske,
som en god herboende muhamedaner burde vide er en højtid der bliver
fejret i DK, og som kristen
kan man da godt ønske en muhamma god påske, der forventes jo i disse ord
ikke at man gør noget bestemt i denne periode,
men at man blot henviser til perioden "påsken", og han må have en god
sådan.

____________________________
Merry, Merry, Merry Christmuhamas.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-12-04 14:07

Carl L wrote:
> I USA siger man "Happy holidays" i steden for "Merry Christmas" for
> ikke at støde andre trossamfund.
> Gad vide hvornår det kommer til Danmark.

Bortset fra "morsomheder" gående på, det ikke hedder "Merry Cristmas" i
Danmark; men "Glædelig Jul", så anslår Alvin Toffler i vist nok "den
tredie bølge", at der går ca. 4 år før en tendens, "fremtidschok" eller
"bølge" slår over Atlanten.

Der har da også været snak om sagerne i Italien. Vi oplever et Frankrig,
der lovgiver mod religiøs symbolik. Det er sådan set den samme sag som
det med "Happy Hollidays" i USA. Denne politisk korrekte angst for at
støde andre trossamfund, der i deres egne lande ikke kunne drømme om at
holde sig tilbage med national fejring af egne riter.

I Danmark er hidtil børneinstitutioner, svømmehaller og skoler blevet
ramt af denne sygelige politiske korrekthed, der bliver forsvaret med
liv og sjæl af de sygdomssmittede

For tiden arbejdes der ihærdigere end nogensinde før for at få hevet den
protestantiske lutheranisme ud af Grundloven ( I praksis sker der nok
ikke andet, end den danske Grundlov på bedste kriminelle vis bliver
erklæret arkæisk eller noget i den stil og afløst af EU-forfatningen)

Turen skal nok også komme til "Glædelig Jul", der i Danmark samler både
kristne og hedninge. For dem der af religiøse årsager har noget imod
julens fejring, og dem der er smittet af den politiske korrekthed helmer
ikke før de i uskøn forening har fået henvist enhvert særkende fra den
befolkning, der tror, at Danmark er deres, til sidelinien. Gerne til et
museum. Fuldkommen fjernelse vil heller ikke være at foragte.