Banner/logo som fylde det hele.?
Fra : JLP

Dato : 23-12-04 17:16

Hejsa....

Jeg har også postet dette i webdesign, men måske det har noget
med min kode at gøre.?

Når nu man har en variabel side, hvordan laver man så en
banner/logo.? Jeg tænker på en som fylder det hele selv om man
skifter fra f. eks 800*600 til 1280*1024.?

Siden det drejer sig om er www.digitalife.dk

God jul...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 23-12-04 17:27

JLP skriblede bla:

> Siden det drejer sig om er www.digitalife.dk

Siden kan ikke vises
selv God Jul

--
Mvh. John Paulsen
www.johns-web.dk

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 17:33

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> JLP skriblede bla:

> Siden kan ikke vises
> selv God Jul
>

> --
> Mvh. John Paulsen
> www.johns-web.dk
> www.jp-web.dk

Hmmm, jeg kan nu godt få den frem.?

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-12-04 17:57

JLP was thinking very hard :

Jeg har heller ingen problemer med at se siden. Bruger FF.

--
Benny

Fra : jopa

Dato : 23-12-04 18:24

JLP skriblede bla:

> Hmmm, jeg kan nu godt få den frem.?

Kan jeg også nu.

Du kan ikke lave et banner der udvider sig i takt med opløsning.
Du bliver nok nød til at lave et banner i ca 770 px lave bagrunden i
tabellen eller div'en samme farrve som banneret og via dit CSS centrere
banneret.
Andet vil se forkert ud.

se eks her http://flash.jp-web.dk/bannertest.jpg
set med 1280*1024

--
Mvh. John Paulsen
www.johns-web.dk

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 18:31

> [...]
> Du bliver nok nød til at lave et banner i ca 770 px lave bagrunden i
> tabellen eller div'en samme farrve som banneret og via dit CSS centrere

Okay, jeg ville bare gerne hvis logoet fyldte det hele ud. Grunden er at
jeg vil lave et logo ud fra et foto og syntes derfor det ser dumt ud hvis
det i 1280*1024 kun fylder 770 px.?

Fra : jopa

Dato : 23-12-04 18:59

JLP skriblede bla:
> Okay, jeg ville bare gerne hvis logoet fyldte det hele ud. Grunden er
> at jeg vil lave et logo ud fra et foto og syntes derfor det ser dumt
> ud hvis det i 1280*1024 kun fylder 770 px.?

Hvis du laver det ordentligt vil du ikke kunne se overgangen fra banneret og
til tabellens bg

Ved ikke om du kan scripte dig til en løsning, men med HTML kan det ikke
lade sig gi sig.

--
Mvh. John Paulsen
www.johns-web.dk

Fra : Stoffer

Dato : 23-12-04 19:56

Hva med vektor grafik??
det emne er i øjeblikket oppe i grafik-gruppen..

Christoffer

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 20:05

Stoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hva med vektor grafik??
> det emne er i øjeblikket oppe i grafik-gruppen..
>
> Christoffer

Hej Christoffer.

Jeg havde ikke set dit indlæg før jeg postede mit sidste.

Der vil jeg da lige kigge ind. Men har i forslag til hvordan jeg
gør det nemmeste, må i da gerne poste det her.

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 20:08

> [...]
>
> Christoffer

Hej Christoffer.

Jeg havde ikke set dit indlæg før jeg postede mit sidste.

Der vil jeg da kigge ind, men i er velkommen til at komme med

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-04 20:17

Stoffer skrev:

>Hva med vektor grafik?

Browsere kan ikke vise vektorgrafik, i nogle tilfælde kan man få
et plugin, men altså nej til webbrug.
--
Knud

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 20:27

Stoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hva med vektor grafik??
> det emne er i øjeblikket oppe i grafik-gruppen..
>
> Christoffer

Hej igen...

Du må undskylde, men jeg kan ikke finde noget om det i
dk.edb.grafik.?

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 20:03

> [...]
> til tabellens bg
>
> Ved ikke om du kan scripte dig til en løsning, men med HTML kan det ikke

Okay... Man lære noget hver dag :/ Men nu er jeg ikke en ørn til Photo shop,
lidt kan jeg da, men findes der er guide. Jeg kunne forestille mig det var noget
med at dele billedet op i flere bider.?

Fra : jopa

Dato : 23-12-04 20:10

JLP skriblede bla:
> Okay... Man lære noget hver dag :/ Men nu er jeg ikke en ørn til
> Photo shop, lidt kan jeg da, men findes der er guide. Jeg kunne
> forestille mig det var noget med at dele billedet op i flere bider.?

Ikke fordi jeg ikke vil svare dig men korrekt gruppe til netop Photoshop ?
er denne:
news:dk.edb.grafik der sidder nørderne

--
Mvh. John Paulsen
www.johns-web.dk

Fra : JLP

Dato : 23-12-04 20:17

> Ikke fordi jeg ikke vil svare dig men korrekt gruppe til netop Photoshop ?
> er denne:
> news:dk.edb.grafik der sidder nørderne

Det er bare helt okay... Jeg kigger der ind ;)

Fra : Stoffer

Dato : 23-12-04 20:42

Vidste ikke at det krævede noget specielt af browseren at læse vektor...
Det plug-in som du snakker om, skal det hentes af brugeren, eller er det til
installation på serveren??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-04 21:23

Stoffer skrev:

>Det plug-in som du snakker om, skal det hentes af brugeren, eller er det til
>installation på serveren?

Det skal hentes af brugeren og jeg er ikke klar over i hvor stort
omfang det fås til alle browsere.

På et eller andet tidspunkt forventes svg er blive mere udbredt
til webbrug, men det er for tidligt endnu at bruge det i større
omfang.

Vektorgrafik er heller ikke egnet til alle former for grafik, til
fotos er det uegnet, derimod er det godt til stregtegninger,
f.eks. logoer.

http://www.adobe.com/svg/main.html
--
Knud